Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Erken Çocukluk Eğitimine Giriş | CGP 125 | 1 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | ||
Önerilen Seçmeli Dersler | ||
Dersin Dili | Türkçe | |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans | |
Dersin Türü | Zorunlu | |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ALAADDİN AĞCADAĞ | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. ALAADDİN AĞCADAĞ, | |
Dersin Yardımcıları | ||
Dersin Kategorisi | Diğer | |
Dersin Amacı |
|
|
Dersin İçeriği |
|
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Erken çocukluğun tanımı ve ilkeleri, temel olan görüşler ve tarihsel gelişimini öğrenir | ||
2 | Çocuğun temel gereksinimlerini, gelişim özelliklerini bilir | ||
3 | Erken çocukluk eğitimi ile ilgili eğitim yaklaşımlarını kavrar. | ||
4 | Erken çocukluk dönemi öğretmenin, erken çocukluk eğitimi kurumunun ve bu kurumda çalışan personelin özelliklerini bilir. | ||
5 | Erken çocukluk eğitimi ile ailenin rolü ve önemini kavrar. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders ile ilgili genel bilgilendirme, Erken Çocukluk Eğitiminin Önemi | |
2 | Erken çocukluğun tanımı ve ilkeleri, temel olan görüşler ve tarihsel gelişimi | Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
3 | Türkiye’de ve dünyada erken çocukluk eğitimi | Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
4 | Çocuğun gelişimsel özellikleri ve gereksinimleri | Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
5 | Erken çocukluk eğitimcilerinin özellikleri | Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
6 | Türkiye de Erken çocukluk eğitim programlarının incelenmesi ve güncel okul öncesi eğitim programının temel özellikleri | Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
7 | Türkiye de Erken çocukluk eğitim programlarının incelenmesi ve güncel okul öncesi eğitim programının temel özellikleri | Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
8 | Okul öncesi eğitim kurumlarının çeşitleri (anaokulu, kreş vb.) | Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
9 | Yıl İçi Sınav | |
10 | Erken çocukluk eğitiminde ailenin rolü ve önemi | Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
11 | Erken Çocukluk Dönemi Öğrenme Ortamları | Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
12 | Erken Çocukluk Eğitiminde Değerlendirme | Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
13 | Etkinlik İncelemeleri | Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
14 | Etkinlik İncelemeleri | Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Ed. BALAT, Gülden Uyanık (2015). Okul öncesi Eğitime Giriş, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara. Ed. AKTAN ACAR, Ebru (2021). Erken Çocukluk Eğitimine Giriş, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Çocuk ve Gençlik Hizmetleri organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. | X | |||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanabilmek | ||||||
4 | Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek | ||||||
5 | Alanı ile ilgili uygulama süreçlerinde program hazırlamak, etkinlikleri planlamak ve etkin kullanabilmek uygulamak | ||||||
6 | Alanında ulusal ve uluslar arası gündemi takip edebilme, problemleri tanımlama, modelleme ve çözümleme becerisine sahip olmak | ||||||
7 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgi ve yeteriliğine sahip olmak. | ||||||
8 | Alanında disiplin içi ve disiplinler arası inisiyatif kullanma ve takım çalışması yapabilme ve yaratıcılık becerisine sahip olmak | ||||||
9 | Mesleki hizmet içi eğitim ve etkinliklere katılmak, kalite çalışmaları ve teknolojik gelişmeleri izlemek; bilgi, deneyim ve uygulama becerilerine sahip olmak | ||||||
10 | Tarihi değerlere saygılı,sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | ||||||
11 | İş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve verimiliğe sahip olmak. | ||||||
12 | Çocuk ihmal ve istismarına yönelik önlem alır, çocuk hakları ve korunması ile ilgili uygulamaları izler ve işbirliği yapar. | ||||||
13 | Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlayabilir ve uygulayabilir. | ||||||
14 | Çocuk gelis¸imine ve çocukların bilis¸sel, dil, sosyo duygusal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlayabilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Erken çocukluğun tanımı ve ilkeleri, temel olan görüşler ve tarihsel gelişimini öğrenir | ||||||||||||||
2 | Çocuğun temel gereksinimlerini, gelişim özelliklerini bilir | ||||||||||||||
3 | Erken çocukluk eğitimi ile ilgili eğitim yaklaşımlarını kavrar. | ||||||||||||||
4 | Erken çocukluk dönemi öğretmenin, erken çocukluk eğitimi kurumunun ve bu kurumda çalışan personelin özelliklerini bilir. | ||||||||||||||
5 | Erken çocukluk eğitimi ile ailenin rolü ve önemini kavrar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |