Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Genel İşletme MYO 247 3 2 + 0 2 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SABİHA SEVİNÇ ALTAŞ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

İşletme yönetiminin temel kavramlarını açıklamak, işletmenin seçimi ve kuruluşu hakkında bilgi vermek ve işletme fonksiyonlarını detaylı bir şekilde açıklamaktır.

Dersin İçeriği

İşletme Biliminin Kapsamı, işletme ekonomisi ile ilgili kavramlar, işletmenin tanımı ve özellikleri, işletmelerin sınıflandırılması, işletme birlikleri, işletme fonksiyonları, yönetim, üretim, pazarlama, finans, insan kaynakları yönetimi işlevi ve işletmelerin kuruluşu.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İşletmeyi çevresiyle birlikte var oluş(kuruluş) nedenini anlar Anlatım, Soru-Cevap, Çoktan Seçmeli Testler,
2 İşletmelerin anlaşma, birleşme, bütünleşme ve işbirliği şekillerini açıklayabilecektir. Anlatım, Soru-Cevap, Çoktan Seçmeli Testler,
3 İşletmelerin işlevlerini (fonksiyonlarını),birbirleriyle olan ilişkilerini ve bir bütün olarak işleyişini kavrayabilecektir. Anlatım, Soru-Cevap, Çoktan Seçmeli Testler,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 İşletmenin temel kavramları (1) İsmet MUCUK,Modern İşletmecilik, Türkmen Kitabevi
2 İşletmenin kuruluş yerinin seçilmesi (1) İsmet MUCUK,Modern İşletmecilik, Türkmen Kitabevi
3 İşletmenin kuruluşu (1) İsmet MUCUK,Modern İşletmecilik, Türkmen Kitabevi
4 İşletmenin Fonksiyonları (1) İsmet MUCUK,Modern İşletmecilik, Türkmen Kitabevi
5 İşletmenin Fonksiyonları (1) İsmet MUCUK,Modern İşletmecilik, Türkmen Kitabevi
6 İşletmenin yönetim işlevi. İyi bir yöneticinin özellikleri nelerdir? Vaka çalışmaları. (1) İsmet MUCUK,Modern İşletmecilik, Türkmen Kitabevi
7 şletmenin insan kaynakları fonksiyonu. İşletmeler için bir kaynak olarak insanların önemi nedir? Mevcut iş hayatından örnekler. (1) İsmet MUCUK,Modern İşletmecilik, Türkmen Kitabevi
8 İşletmenin üretim fonksiyonu. Ne-nasıl üretilecek? Üretilen ürünün niteliğini belirlemede karar verici kimdir? Örnek incelemeler. (1) İsmet MUCUK,Modern İşletmecilik, Türkmen Kitabevi
9 Yıl içi sınavı (1) İsmet MUCUK,Modern İşletmecilik, Türkmen Kitabevi
10 İşletmenin pazarlama işlevi. İşletmeler neden pazarlamaya ihtiyaç duyar? (1) İsmet MUCUK,Modern İşletmecilik, Türkmen Kitabevi
11 İşletmenin muhasebe ve finans işlevi. İşletmeler için paranın önemi nedir? Muhasebenin ürettiği bilgiler işletmeler için ne anlama geliyor? (1) İsmet MUCUK,Modern İşletmecilik, Türkmen Kitabevi
12 İşletmelerin Hukuki Yapısı (1) İsmet MUCUK,Modern İşletmecilik, Türkmen Kitabevi
13 Vaka analizleri-Güncel Olaylar. (1) İsmet MUCUK,Modern İşletmecilik, Türkmen Kitabevi
14 Vaka analizleri-Güncel Olaylar. (1) İsmet MUCUK,Modern İşletmecilik, Türkmen Kitabevi
Kaynaklar
Ders Notu

Ders notları, powerpoint sunuları.

 

Ders Kaynakları

(1) İsmet MUCUK,Modern İşletmecilik, Türkmen Kitabevi

(2) Salih GÜNEY, Temel ve Genel İşletme, Nobel Akademik Yayıncılık

(3)Prof.Dr.M.Şerif ŞİMŞEK, Prof.Dr.Adnan Çelik, Genel İşletme, Seçkin Yayıncılık

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Çocuk ve Gençlik Hizmetleri organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak.
2 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak.
3 Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanabilmek
4 Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek
5 Alanı ile ilgili uygulama süreçlerinde program hazırlamak, etkinlikleri planlamak ve etkin kullanabilmek uygulamak
6 Alanında ulusal ve uluslar arası gündemi takip edebilme, problemleri tanımlama, modelleme ve çözümleme becerisine sahip olmak
7 Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgi ve yeteriliğine sahip olmak.
8 Alanında disiplin içi ve disiplinler arası inisiyatif kullanma ve takım çalışması yapabilme ve yaratıcılık becerisine sahip olmak
9 Mesleki hizmet içi eğitim ve etkinliklere katılmak, kalite çalışmaları ve teknolojik gelişmeleri izlemek; bilgi, deneyim ve uygulama becerilerine sahip olmak
10 Tarihi değerlere saygılı,sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak.
11 İş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve verimiliğe sahip olmak.
12 Çocuk ihmal ve istismarına yönelik önlem alır, çocuk hakları ve korunması ile ilgili uygulamaları izler ve işbirliği yapar.
13 Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlayabilir ve uygulayabilir.
14 Çocuk gelis¸imine ve çocukların bilis¸sel, dil, sosyo duygusal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlayabilir.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
1 İşletmeyi çevresiyle birlikte var oluş(kuruluş) nedenini anlar
2 İşletmelerin anlaşma, birleşme, bütünleşme ve işbirliği şekillerini açıklayabilecektir.
3 İşletmelerin işlevlerini (fonksiyonlarını),birbirleriyle olan ilişkilerini ve bir bütün olarak işleyişini kavrayabilecektir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Kısa Sınav 15
1. Ödev 10
2. Kısa Sınav 15
1. Ara Sınav 60
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final 1 1 1
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Kısa Sınav 2 2 4
Toplam İş Yükü 86
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,44
Dersin AKTS Kredisi 3