Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Aile Eğitimi | CGP 121 | 1 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. AYKUT ARSLAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. AYKUT ARSLAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Aile eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olacaktır. Okul Öncesi Programındaki anne baba katılım çalışmaları ve anne baba eğitimine yönelik bilgi sahibi olacaktır. |
Dersin İçeriği | Erken çocukluk eğitiminde aile eğitiminin tanımı, önemi aile katılımının çocuğun gelişimi ve eğitimi açısından önemini kavrayabilme, aile kuramları hakkında bilgi sahibi olma, ebeveynler etkili iletişim kurabilme stratejileri geliştirme, Türkiye' de ve Dünya' da uygulanan aile eğitim programları hakkında bilgi sahibi olma, Ebeveyn tutumları hakkında bilgi sahibi olma. Aile katılımı etkinlikleri hakkında beceriye sahip olma. Aile katılımı etkinlikleri planlayıp uygulayabilme |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ailenin ne olduğunu toplum için önemini kavrar | Gösterip Yaptırma, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Ailelerin nasıl eğitileceği ile ilgili proğramları öğrenir. | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, | |
3 | Aile eğitim program modellerini tanır | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Aile eğitim program modellerini tanır | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Aile eğitimin de kulanılan yöntem ve teknikleri öğrenir | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | Kurumlarla ile nasıl ortaklık yapılacağını kavrar. | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
7 | Aile katılım çalışmalarının neler olduğunu ve örneklerini öğrenir. | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
8 | Ara sınav | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
9 | Aile katılımının önemini kavrar. | Gösterip Yaptırma, | |
10 | Aile Katılımında örnek çalışmaları öğrenir | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
11 | Aile Katılımında örnek çalışmaları öğrenir | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
12 | Baba katılımının önemini kavrar. | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
13 | Baba katılım programlarının neler olduğunu öğrenir. | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
14 | Özel gereksinimli bireylerin ailelerinin ihtiyaçlarını kavrar. | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Aile Eğitiminin Amacı ve İlkeleri | |
2 | Aile Eğitim Programlarının Geliştirilmesi | |
3 | Aile Eğitim Programları | |
4 | Aile Eğitim Programları | |
5 | Aile Eğitiminde Kullanılan Yöntem ve Teknikler | |
6 | Aile Eğitim Kurumları Ortaklığı | |
7 | Aile Katılımı | |
8 | Ara sınav | |
9 | Aile Katılımını Etkileyen Faktörler | |
10 | Aile Katılım Çalışmaları | |
11 | Aile Katılım Çalışmaları | |
12 | Baba Katılımı | |
13 | Baba Katılım Programları | |
14 | Farklı Gelişen Çocukların Ailelerinin Eğitimi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Okul Öncesi Eğitim Programı (2013) - MEB , Ankara Okul Öncesi Eğitim Programı ile Bütünleştirilmiş Aile Destek Eğitim Rehberi (2013) -MEB , Ankara Aile Eğitimi ve Katılımı (2017), Aksoy, Belgin A. , Hedef Yayınları , Ankara |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Çocuk ve Gençlik Hizmetleri organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. | X | |||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanabilmek | ||||||
4 | Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek | ||||||
5 | Alanı ile ilgili uygulama süreçlerinde program hazırlamak, etkinlikleri planlamak ve etkin kullanabilmek uygulamak | ||||||
6 | Alanında ulusal ve uluslar arası gündemi takip edebilme, problemleri tanımlama, modelleme ve çözümleme becerisine sahip olmak | X | |||||
7 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgi ve yeteriliğine sahip olmak. | X | |||||
8 | Alanında disiplin içi ve disiplinler arası inisiyatif kullanma ve takım çalışması yapabilme ve yaratıcılık becerisine sahip olmak | X | |||||
9 | Mesleki hizmet içi eğitim ve etkinliklere katılmak, kalite çalışmaları ve teknolojik gelişmeleri izlemek; bilgi, deneyim ve uygulama becerilerine sahip olmak | X | |||||
10 | Tarihi değerlere saygılı,sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | X | |||||
11 | İş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve verimiliğe sahip olmak. | ||||||
12 | Çocuk ihmal ve istismarına yönelik önlem alır, çocuk hakları ve korunması ile ilgili uygulamaları izler ve işbirliği yapar. | X | |||||
13 | Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlayabilir ve uygulayabilir. | X | |||||
14 | Çocuk gelis¸imine ve çocukların bilis¸sel, dil, sosyo duygusal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlayabilir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Ailenin ne olduğunu toplum için önemini kavrar | 5 | 4 | 4 | 5 | ||||||||||
2 | Ailelerin nasıl eğitileceği ile ilgili proğramları öğrenir. | ||||||||||||||
3 | Aile eğitim program modellerini tanır | ||||||||||||||
4 | Aile eğitim program modellerini tanır | ||||||||||||||
5 | Aile eğitimin de kulanılan yöntem ve teknikleri öğrenir | ||||||||||||||
6 | Kurumlarla ile nasıl ortaklık yapılacağını kavrar. | ||||||||||||||
7 | Aile katılım çalışmalarının neler olduğunu ve örneklerini öğrenir. | ||||||||||||||
8 | Ara sınav | ||||||||||||||
9 | Aile katılımının önemini kavrar. | ||||||||||||||
10 | Aile Katılımında örnek çalışmaları öğrenir | ||||||||||||||
11 | Aile Katılımında örnek çalışmaları öğrenir | ||||||||||||||
12 | Baba katılımının önemini kavrar. | ||||||||||||||
13 | Baba katılım programlarının neler olduğunu öğrenir. | ||||||||||||||
14 | Özel gereksinimli bireylerin ailelerinin ihtiyaçlarını kavrar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 40 |
1. Ara Sınav | 60 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Toplam İş Yükü | 70 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |