Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilgisayar ve Oyun | CGP 114 | 2 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. AYKUT ARSLAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı oyun etkinliklerinin bilgisayar ortamında desteklenerek çocuğun gelişimine katkı sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Okul öncesi dönem, Çocuğun gelişim evreleri, Oyunun çocuk gelişimdeki katkıları, Oyun Çeşitleri, Eğitim kuramcılarının oyun hakkındaki görüşleri, Çocuk ve bilgisayar,Okul öncesi çocuğuna yönelik basit bilgisayar kullanımları,Klasik oyun ve Bilgisayar destekli oyun, Bilgisayar destekli oyun etkinliklerinin çocuk gelişimine katkıları, Bilgisayar oyun etkinliklerinin sınırlılıkları, Bilgisayar destekli oyun örnekleri, Bilgisayar destekli oyunların klasik oyun etkinliklerine katkıları, |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Okul öncesi dönem,GELİŞİM,BİLGİSAYAR KULLANIMI ÇEVİRİMİ | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Okul öncesi dönem | |
2 | Çocuğun gelişim evrelerin | |
3 | Oyunun çocuk gelişimdeki katkıları | |
4 | Oyun Çeşitleri | |
5 | Bağımlılık nedir? Bağımlılık türleri nelerdir? | |
6 | Teknolojinin okul öncesi çocuk üzerindeki etkisi | |
7 | Okul öncesi çocuğa yönelik basit bilgisayar kullanımları | |
8 | Klasik oyun ve Bilgisayar destekli oyunun karşılaştırılması | |
9 | Bilgisayar destekli oyun etkinliklerinin çocuk gelişimine katkıları | |
10 | Yarıyıl içi sınav | |
11 | Teknoloji bağımlılığı ve teknoloji bağımlılığının çocuk gelişimine etkisi. | |
12 | Bilgisayar oyunu ve mobil oyun etkinliklerinin sınırlılıkları | |
13 | Bilgisayar destekli oyun örnekleri | |
14 | Okul öncesi çocuğuna yönelik bilgisayar destekli ve mobil oyun örnekleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1]Okul öncesi yöneticileri ve öğretmenlerinin bilgiyar destekli oyun etkinliklerine yönelik algı ve beklentileri (2006)Suat KOL, Basılmamış Yüksek lisans Tezi, SAÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Çocuk ve Gençlik Hizmetleri organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. | ||||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanabilmek | ||||||
4 | Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek | ||||||
5 | Alanı ile ilgili uygulama süreçlerinde program hazırlamak, etkinlikleri planlamak ve etkin kullanabilmek uygulamak | ||||||
6 | Alanında ulusal ve uluslar arası gündemi takip edebilme, problemleri tanımlama, modelleme ve çözümleme becerisine sahip olmak | ||||||
7 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgi ve yeteriliğine sahip olmak. | ||||||
8 | Alanında disiplin içi ve disiplinler arası inisiyatif kullanma ve takım çalışması yapabilme ve yaratıcılık becerisine sahip olmak | ||||||
9 | Mesleki hizmet içi eğitim ve etkinliklere katılmak, kalite çalışmaları ve teknolojik gelişmeleri izlemek; bilgi, deneyim ve uygulama becerilerine sahip olmak | ||||||
10 | Tarihi değerlere saygılı,sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | ||||||
11 | İş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve verimiliğe sahip olmak. | ||||||
12 | Çocuk ihmal ve istismarına yönelik önlem alır, çocuk hakları ve korunması ile ilgili uygulamaları izler ve işbirliği yapar. | ||||||
13 | Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlayabilir ve uygulayabilir. | ||||||
14 | Çocuk gelis¸imine ve çocukların bilis¸sel, dil, sosyo duygusal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlayabilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Okul öncesi dönem,GELİŞİM,BİLGİSAYAR KULLANIMI ÇEVİRİMİ |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 25 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 83 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |