Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Okul Öncesi Dönemde Cinsel Gelişim ve Eğitim | CGP 113 | 2 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ÖZLEM BOZYER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Okul öncesi öğretmenliği lisans düzeyindeki öğrencilerin cinsel gelişim ve eğitimi hakkında bilgi sahibi olmaları. |
Dersin İçeriği | Cinsel gelişimi ve aşamaları, cinsel eğitim ve aşamaları, cinsel istismar, çocuklarda mastürbasyon, tacizden korunma eğitimi, güven çemberi oluşturma, özel eğitim gerektiren okul öncesi dönem çocuklarında cinsel eğitim. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ders içeriği hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Cinsel gelişimi ve aşamalarını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Cinsel gelişim kuramlarını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Okul öncesinde cinsel eğitimin önemini tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Dünyada cinsel eğitim ve tarihsel gelişimini anlatır | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
6 | Türkiyede cinsel eğitim ve tarihsel gelişimini anlatır. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
7 | Okul öncesi dönemde cinsel davranışlara yönelik tutumları söyler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
8 | Okul öncesi dönem çocuğunda mastürbasyon ve bu davranışa yönelik gerekli aile ve öğretmen tutumlarını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
9 | Okul öncesi dönemde cinsel istismar ve bu davranışın çocuk üzerindeki etkilerini ilişkilendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
10 | Okul öncesi dönemde tacizden korunma eğitimi, izinsiz fiziksel teması reddetme, kandırılmayla baş edebilmeyi anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
11 | Okul öncesi dönemde güven çemberi oluşturma çalışmasını aktarır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
12 | Özel eğitim gerektiren okul öncesi dönem çocuklarında cinsel eğitimi açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
13 | Özel eğitim gerektiren okul öncesi dönem çocuklarında cinsel gelişimi etkileyen etmenleri açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
14 | Özel eğitim gerektiren okul öncesi dönem çocuklarını tacizden koruma eğitimini tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma, ders içeriklerinin açıklanması, kaynak kitap ve eserlerin tanıtılması, dersin kısa değerlendirmesi | |
2 | Cinsel gelişim nedir? Okul öncesinde cinsel eğitimin önemi. | |
3 | Cinsel gelişim aşamaları ve kuramsal dayanakları. | |
4 | Dünyada cinsel eğitim ve tarihsel gelişimi. | |
5 | Türkiyede cinsel eğitim ve tarihsel gelişimi. | |
6 | Okul öncesi dönemde cinsel davranışlara yönelik tutumlar | |
7 | Okul öncesi dönem çocuğunda mastürbasyon ve bu davranışa yönelik gerekli aile ve öğretmen tutumları | |
8 | Okul öncesi dönemde cinsel istismar ve bu davranışın çocuk üzerindeki etkileri (Psikolojik, fizyolojik, sosyal, duygusal açılardan). | |
9 | Okul öncesi dönemde tacizden korunma eğitimi, izinsiz fiziksel teması reddetme, kandırılmayla baş edebilme | |
10 | Yarıyıl içi sınav | |
11 | Okul öncesi dönemde güven çemberi oluşturma çalışması. | |
12 | Özel eğitim gerektiren okul öncesi dönem çocuklarında cinsel eğitim. | |
13 | Özel eğitim gerektiren okul öncesi dönem çocuklarında cinsel gelişimi etkileyen etmenler. | |
14 | Özel eğitim gerektiren okul öncesi dönem çocuklarını tacizden koruma eğitimi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Çocuk ve Gençlik Hizmetleri organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. | ||||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanabilmek | ||||||
4 | Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek | ||||||
5 | Alanı ile ilgili uygulama süreçlerinde program hazırlamak, etkinlikleri planlamak ve etkin kullanabilmek uygulamak | ||||||
6 | Alanında ulusal ve uluslar arası gündemi takip edebilme, problemleri tanımlama, modelleme ve çözümleme becerisine sahip olmak | ||||||
7 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgi ve yeteriliğine sahip olmak. | ||||||
8 | Alanında disiplin içi ve disiplinler arası inisiyatif kullanma ve takım çalışması yapabilme ve yaratıcılık becerisine sahip olmak | ||||||
9 | Mesleki hizmet içi eğitim ve etkinliklere katılmak, kalite çalışmaları ve teknolojik gelişmeleri izlemek; bilgi, deneyim ve uygulama becerilerine sahip olmak | ||||||
10 | Tarihi değerlere saygılı,sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | ||||||
11 | İş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve verimiliğe sahip olmak. | ||||||
12 | Çocuk ihmal ve istismarına yönelik önlem alır, çocuk hakları ve korunması ile ilgili uygulamaları izler ve işbirliği yapar. | ||||||
13 | Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlayabilir ve uygulayabilir. | ||||||
14 | Çocuk gelis¸imine ve çocukların bilis¸sel, dil, sosyo duygusal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlayabilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Ders içeriği hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||||||||||
2 | Cinsel gelişimi ve aşamalarını açıklar. | ||||||||||||||
3 | Cinsel gelişim kuramlarını açıklar | ||||||||||||||
4 | Okul öncesinde cinsel eğitimin önemini tartışır | ||||||||||||||
5 | Dünyada cinsel eğitim ve tarihsel gelişimini anlatır | ||||||||||||||
6 | Türkiyede cinsel eğitim ve tarihsel gelişimini anlatır. | ||||||||||||||
7 | Okul öncesi dönemde cinsel davranışlara yönelik tutumları söyler. | ||||||||||||||
8 | Okul öncesi dönem çocuğunda mastürbasyon ve bu davranışa yönelik gerekli aile ve öğretmen tutumlarını açıklar. | ||||||||||||||
9 | Okul öncesi dönemde cinsel istismar ve bu davranışın çocuk üzerindeki etkilerini ilişkilendirir. | ||||||||||||||
10 | Okul öncesi dönemde tacizden korunma eğitimi, izinsiz fiziksel teması reddetme, kandırılmayla baş edebilmeyi anlatır. | ||||||||||||||
11 | Okul öncesi dönemde güven çemberi oluşturma çalışmasını aktarır | ||||||||||||||
12 | Özel eğitim gerektiren okul öncesi dönem çocuklarında cinsel eğitimi açıklar | ||||||||||||||
13 | Özel eğitim gerektiren okul öncesi dönem çocuklarında cinsel gelişimi etkileyen etmenleri açıklar. | ||||||||||||||
14 | Özel eğitim gerektiren okul öncesi dönem çocuklarını tacizden koruma eğitimini tartışır |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 79 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |