Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Topluma Hizmet Uygulamaları FZY 120 2 1 + 1 2 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi HANİFE İRİS
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Genel Eğitim
Dersin Amacı

Öğrencilerimize toplumsal duyarlılık ve farkındalık, işbirliği, dayanışma, etkili iletişim ve öz değerlendirme becerilerini desteklemek amacıyla toplumsal bilincin uygulamalı olarak kazandırılmasıdır.

Dersin İçeriği

Toplum ve toplumla ilgili kavramları benimsemek
Topluma hizmet uygulamalarının hangi alanlarda olabileceği ve bu uygulamaların öneminin dair tartışmanın yapılması
topluma hizmet anlayışı altında hedeflenen kazanımları kazandırmaya yönelik neler yapılabileceğine dair beyin fırtınasının yapılması.
Diğer disiplinlerin programında yer alan konuyla ilgili kazanımların incelenmesi ve bu kazanımları kendi alanlarının kazanımlarıyla ilişkilendirmeye dair çalışmalar yapma;
Çeşitli kurumların topluma hizmet çalışmalarının ve faaliyet alanlarının incelenmesi.

Gönüllük esasına bağlı olmak şartı iile topluma hizmet anlayışı ile uygun kurumlarda resmi izinler doğrultusundsa gönüllü olarak aktif görev almak.


Öğrencilerin bireysel ve sınıf projelrinde yer almasını sağlamak.
Kampanya ya da proje çalışmalarının sürdürülmesi ve bilimsel toplantıların takibinin yapılması ve tespit edilen toplantıya katılmak için girişimde bulunmak
Kampanya ya da proje çalışmalarının sürdürülmesi
Kampanya ya da projenin süreç ve sonuçlarının raporlarına dair sunum yapılması ve topluma hizmet uygulamaları için yeni faaliyet alanlarının önerilmesi

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Topluma hizmet uygulamalarını ve bunlarla ilgili kurumları açıklar Anlatım, Rol Oynama, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Okul ve sosyal çevre ilişkisini kurar. Deney ve Laboratuvar, Rol Oynama, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım,
3 Toplumsal sorunları fark eder bunları çözmek için çözüm yolları ortaya koymaya çalışır ve proje şeklinde tasarlar. Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Anlatım,
4 Toplumsal sorunları fark eder bunları çözmek için çözüm yolları ortaya koymaya çalışır ve proje şeklinde tasarlayıp uygular Tartışma, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Anlatım,
5 Farklı sosyal modelleri ve yaşantı şekillerini kavramasının artması sonucunda öğrencinin yaşantısını zenginleştiren, başkalarını düşünen bir tutum geliştirir. Tartışma, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Anlatım,
6 Proje çalışmalarının sürdürülmesi ve bilimsel toplantıların takibinin yapılması ve tespit edilen toplantıları organize eder. Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Anlatım,
7 Proje çalışmalarının sürdürülmesi ve bilimsel toplantıların takibinin yapılması ve tespit edilen toplantıları organize eder. Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Anlatım,
8 Proje çalışmalarının sürdürülmesi ve bilimsel toplantıların takibinin yapılması ve tespit edilen toplantıları organize eder. Anlatım, Gözlem, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
9 Başkalarının ihtiyaçlarına cevap vermek için gönüllülük ilkesini ve bu konudaki becerilerini geliştirir Problem Çözme, Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Anlatım,
10 Öğrenci kendindeki kazanımları farkeder Soru-Cevap,
11 Proje ya da proje çalışmalarının sürdürülmesi ve bilimsel toplantıların takibinin yapılması ve tespit edilen toplantıları organize eder. Anlatım, Gezi / Gözlem, Gözlem, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
12 Proje çalışmalarının sürdürülmesi ve bilimsel toplantıların takibinin yapılması ve tespit edilen toplantıların düzenlenmesini sağlar. Anlatım, Gezi / Gözlem, Gözlem, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
13 Projenin süreç ve sonuçlarını değerlendirerek raporları hazırlar ve sunar Tartışma, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Anlatım,
14 Projenin süreç ve sonuçlarını değerlendirerek raporları hazırlar ve sunar Tartışma, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dersin içeriğinin tanıtılması, toplum ve toplumla ilgili kavramların gözden geçirilmesi
2 Topluma hizmet uygulamalarının önemi
3 Toplumun güncel sorunlarını belirleme bu ders kapsamında toplum ile ilgili hangi alanlarda çalışılabileceğinin tartışılması
4 Planlanan sınıf projesini uygulayıp konuyla ilgili kazanımların incelenmesi değerlendirme
5 Toplumun güncel sorunları için çözüm üretmeye yönelik yeni projeler hazırlama
6 Faaliyet alanı belirlenen öğrencinin haftalık faaliyet değerlendirme takibinin yapılması
7 Faaliyet alanı belirlenen öğrencinin haftalık faaliyet değerlendirme takibinin yapılması
8 Faaliyet alanı belirlenen öğrencinin haftalık faaliyet değerlendirme takibinin yapılması
9 planlanan sınıf projesini uygulayıp konuyla ilgili kazanımların incelenmesi değerlendirmesi. Faaliyet alanı belirlenen öğrencinin haftalık faaliyet değerlendirme takibinin yapılması
10 ara sınav
11 Kampanya ya da proje çalışmalarının sürdürülmesi ve bilimsel toplantıların takibinin yapılması ve tespit edilen toplantıya katılmak için girişimde bulunmak
12 Kampanya ya da proje çalışmalarının sürdürülmesi ve bilimsel toplantıların takibinin yapılması ve tespit edilen toplantıya katılmak için girişimde bulunmak
13 Tamamlanan proje çalışmalarının süreç ve sonuç raporlarına dair dair sunumlarının yapılması
14 Tamamlanan proje çalışmalarının süreç ve sonuç raporlarına dair dair sunumlarının yapılması
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2 Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
3 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
4 Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
5 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
6 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
7 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
8 Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
9 Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
10 Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
11 Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
12 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
13 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
14 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
15 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 Topluma hizmet uygulamalarını ve bunlarla ilgili kurumları açıklar
2 Okul ve sosyal çevre ilişkisini kurar.
3 Toplumsal sorunları fark eder bunları çözmek için çözüm yolları ortaya koymaya çalışır ve proje şeklinde tasarlar.
4 Toplumsal sorunları fark eder bunları çözmek için çözüm yolları ortaya koymaya çalışır ve proje şeklinde tasarlayıp uygular
5 Farklı sosyal modelleri ve yaşantı şekillerini kavramasının artması sonucunda öğrencinin yaşantısını zenginleştiren, başkalarını düşünen bir tutum geliştirir.
6 Proje çalışmalarının sürdürülmesi ve bilimsel toplantıların takibinin yapılması ve tespit edilen toplantıları organize eder.
7 Proje çalışmalarının sürdürülmesi ve bilimsel toplantıların takibinin yapılması ve tespit edilen toplantıları organize eder.
8 Proje çalışmalarının sürdürülmesi ve bilimsel toplantıların takibinin yapılması ve tespit edilen toplantıları organize eder.
9 Başkalarının ihtiyaçlarına cevap vermek için gönüllülük ilkesini ve bu konudaki becerilerini geliştirir
10 Öğrenci kendindeki kazanımları farkeder
11 Proje ya da proje çalışmalarının sürdürülmesi ve bilimsel toplantıların takibinin yapılması ve tespit edilen toplantıları organize eder.
12 Proje çalışmalarının sürdürülmesi ve bilimsel toplantıların takibinin yapılması ve tespit edilen toplantıların düzenlenmesini sağlar.
13 Projenin süreç ve sonuçlarını değerlendirerek raporları hazırlar ve sunar
14 Projenin süreç ve sonuçlarını değerlendirerek raporları hazırlar ve sunar
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Performans Görevi (Seminer) 20
1. Proje / Tasarım 40
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 1 16
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ara Sınav 1 5 5
Final 1 10 10
Performans Görevi (Seminer) 1 10 10
Toplam İş Yükü 69
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 2,76
Dersin AKTS Kredisi 3