Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Protez ve Ortez Uygulamaları FZY 108 2 2 + 1 3 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. KADRİ ER
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Fonksiyonunu kaybetmiş vücut segmentlerinin hareketini sağlamak ve deformiteleri düzeltmek amacıyla uygulanan ortez ve protezlerin genel yapım ve kullanımını değerlendirmektir
Dersin İçeriği Temel tanım ve kavramlar;
Ampütasyon hastaları ile ilgili genel bilgiler;
Ampütasyon hastalarına uygun protez seçimi ile ilgili genel bilgiler;
Ampütasyon hastalarının operasyon öncesi ve sonrası rehabilitasyon hizmetleri;
Protezli hastanın günlük yaşam aktivitelerinde maksimum bağımsızlığa ulaşabilmesi için gerekli teorik ve pratik bilgiler;
Ortezde biyomekani prensipleri;
Ortez öncesi ve sonrası süreçte değerlendirme;
Alt ve üst ekstremite ortezleri;
Gövde ortezleri;
Ortezli hastaların rehabilitasyonu
Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Ortezin temel mekanik özelliklerini ve hasta seçimini açıklayabilecektir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Statik ve Dinamik ortezlerin uygulama alanlarını özetleyebilecektir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Amputelerde değerlendirme ve rehabilitasyonun genel ilkelerini tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ortezin temel mekanik özelliklerini ve hasta seçimini
2 Statik ve Dinamik ortezlerin uygulama alanları
3 Üst Ekstremite Ortezleri
4 Alt Ekstremite Ortezleri
5 Ayak Ayak bileği ortezleri
6 Gövde Ortezleri
7 Patolojilere özel ortezler
8 Amputasyon tanımı,tarihçe,neden ve seviyeleri
9 Üst ekstremite değerlendirme parametreleri,el-elbileği amputasyonları,protezleri,protez el tipleri
10 Yıl içi sınavı
11 Alt ekstremite amputasyonları,kısmi ayak protezleri, Syme protezleri
12 Dizaltı protezleri,soket tipleri,suspansiyon sistemler
13 Diz dezartikulasyon protezi,dizüstü protezleri,biyomekanik özellikler
14 Amputelerde Protez eğitim
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2 Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
3 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
4 Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
5 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
6 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
7 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
8 Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
9 Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
10 Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
11 Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
12 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
13 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
14 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
15 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 Ortezin temel mekanik özelliklerini ve hasta seçimini açıklayabilecektir
2 Statik ve Dinamik ortezlerin uygulama alanlarını özetleyebilecektir.
3 Amputelerde değerlendirme ve rehabilitasyonun genel ilkelerini tanımlar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Kısa Sınav 25
1. Ödev 15
1. Ara Sınav 60
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 2 3 6
Ödev 1 6 6
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 107
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,28
Dersin AKTS Kredisi 3