Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İnovatif Malzemeler | İMM 608 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AKIN AKINCI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; inovatif malzemelerin araştırılması, geliştirilmesi ve buluşu, malzemelerin yapı-özellik ilişkileri, inovatif malzemelerin karakterizasyonu ve malzeme seçimi, ileri kompozit ve nanomalzemeler, biomalzemeler, optik ve yarıiletken malzemeler, camlar ve seramikler, nükleer ve savunma malzemeleri, uzay ve havacılık malzemeleri, gözenekli malzemeler, 3D yazdırılabilir malzemeler, fütürist malzemeler, inovatif malzemelerin üretim yöntemleri ve inovatif malzemelerin modellemesinin tanıtılmasıdır. |
Dersin İçeriği | İnovatif malzemelerin araştırılması, geliştirilmesi ve buluşu, malzemelerin yapı-özellik ilişkileri, inovatif malzemelerin karakterizasyonu ve malzeme seçimi, ileri kompozit ve nanomalzemeler, biomalzemeler, optik ve yarıiletken malzemeler, camlar ve seramikler, nükleer ve savunma malzemeleri, uzay ve havacılık malzemeleri, gözenekli malzemeler, 3D yazdırılabilir malzemeler, fütürist malzemeler, inovatif malzemelerin üretim yöntemleri ve inovatif malzemelerin modellemesi. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İnovatif malzemelerin araştırılması, geliştirilmesi ve buluşu hakkında bilgi sahibi olma. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Farklı uygulama ve endüstriyel alanlardaki inovatif malzemeleri öğrenme. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Fütürist malzemeleri inceleme. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
4 | İnovatif malzemelerin üretim yöntemlerini öğrenme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | İnovatif malzemelerin modellemesini öğrenme. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Geleceğin malzemelerini tasarlama. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İnovatif malzemelerin araştırılması, geliştirilmesi ve buluşu | |
2 | Malzemelerin yapı-özellik ilişkileri | |
3 | İnovatif malzemelerin karakterizasyonu ve malzeme seçimi | |
4 | İleri kompozit ve nanomalzemeler | |
5 | Biomalzemeler | |
6 | Optik ve yarıiletken malzemeler | |
7 | Camlar ve seramikler | |
8 | Nükleer ve savunma malzemeleri | |
9 | Uzay ve havacılık malzemeleri | |
10 | Gözenekli malzemeler | |
11 | 3D yazdırılabilir malzemeler | |
12 | Fütürist malzemeler | |
13 | İnovatif malzemelerin üretim yöntemleri | |
14 | İnovatif malzemelerin modellemesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Mariam Al-Maadeed, Deepalekshmi Ponnamma, Marcelo Carignano, Polymer Science and Innovative Applications, Elsevier, 2020 |
Ders Kaynakları | 1) Akira Okada, Innovative Materials for Automotive Industry, Nova Science Pub, 2010 2) B.B. Jha, R.K. Galgali, Vibhuti N. Misra, Futuristic Materials, Indian Istitute of Mineral Engineers, 2004 3) Tomoko Sano, T. S. Srivatsan, Michael W. Peretti, Advanced Composites for 4) Aerospace, Marine, and Land Applications, Wiley, 2014 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanında veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak, yazılı ya da sözlü olarak aktararak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
7 | Çok disiplinli imalat uygulamalarında her bir alan ile ilgili temel bilgi birikimine, planlama- kontrol yapama kapasitesine sahip olur ve uygular. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İnovatif malzemelerin araştırılması, geliştirilmesi ve buluşu hakkında bilgi sahibi olma. | |||||||
2 | Farklı uygulama ve endüstriyel alanlardaki inovatif malzemeleri öğrenme. | |||||||
3 | Fütürist malzemeleri inceleme. | |||||||
4 | İnovatif malzemelerin üretim yöntemlerini öğrenme | |||||||
5 | İnovatif malzemelerin modellemesini öğrenme. | |||||||
6 | Geleceğin malzemelerini tasarlama. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 10 |
2. Ödev | 10 |
3. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 2 | 15 | 30 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |