Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İleri Birleştirme Teknikleri | İMM 602 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. UĞUR ŞEN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sanayi sektörlerinde birleştirme tekniklerinin önemini artırmaktadır. Geliştirilen malzeme çeşidi birleştirme tekniklerinde geleneksel birleştirme yöntemlerinden farklı olarak MIG-Lehimleme, Lazer-Lehimleme, Soğuk Metal Transfer Yöntemi, Sürtünme karıştırma kaynağı, Lazer Hibrit Kaynağı, Plazma Kaynağı gibi ileri birleştirme teknikleri ihtiyaçlarını doğurmuştur. Bir imalat mühendisinin kesinlikle bilmesi ve uygulayabilmesi gereken İleri Birleştirme Yöntemleri, gelişmiş fabrikaların hemen hepsinde kullanılmakta ve sürekli geliştirilmektedir. Bu ders kapsamında İleri Birleştirme Yöntemlerininin kavratılması amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği | Geliştirilmiş malzeme çeşitleri, Geleneksel Birleştirme Teknikleri, İleri Birleştirme Teknikleri, MIG-Lehimleme, Lazer-Lehimleme, Soğuk Metal Transferi, Sürtünme Karıştırma Kaynağı, Lazer Hibrid Kaynağı, Plazma Kaynağı |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Malzemeye uygun birleştirme tekniği seçer. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | CMT Tekniği ile yapılan birleştirmelerin analizini yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | MİG Lehimleme ayar parametrelerini seçebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | MİG Lehimleme ile yapılan birleştirmelerin analizini yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Malzemeye göre tespit edilen birleştirme türlerini ayarlar ve sonuçları analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | İlave teller ve makine seçimi kriterlerini belirler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
7 | Oluşacak hataları tespit eder ve giderme yollarını önerir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Geliştirilen malzeme çeşitleri | |
2 | Geleneksel birleştirme teknikleri hakkında genel bilgiler | |
3 | İleri birleştirme teknikleri ve yöntemleri | |
4 | MIG-Lehimleme yöntemi ve kullanıldığı alanlar | |
5 | Lazer-Lehimleme yöntemi ve kullanıldığı alanlar | |
6 | Vize | |
7 | Soğuk Metal Transferi ve kullanıldığı alanlar | |
8 | Sürtünme Karıştırma Kaynağı ve kullanıldığı alanlar | |
9 | Lazer Hibrid Kaynağı ve kullanıldığı alanlar | |
10 | Plazma Kaynağı ve kullanıldığı alanlar | |
11 | İleri birleştirme tekniklerinde kullanılan ilave teller ve özellikleri | |
12 | İleri birleştirme tekniklerinde kullanılan makineler, donanım ve çalışma prensipleri | |
13 | İleri birleştirme tekniklerinde robot uygulamalar | |
14 | İleri birleştirme tekniklerinde birleştirme hataları ve giderilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Prof.Dr. Uğur Şen Ders notları |
Ders Kaynakları | 1. K.S. Yadav; Advanced welding technologies, Rajsons publications pvt. lt., 2017 2. J. Cornu, Advance Welding Systems, Fundamentals of Fusion weldings technologies, Springer Verlag Berlin Heidelberg GMBH,1988 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanında veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak, yazılı ya da sözlü olarak aktararak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
7 | Çok disiplinli imalat uygulamalarında her bir alan ile ilgili temel bilgi birikimine, planlama- kontrol yapama kapasitesine sahip olur ve uygular. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Malzemeye uygun birleştirme tekniği seçer. | |||||||
2 | CMT Tekniği ile yapılan birleştirmelerin analizini yapar | |||||||
3 | MİG Lehimleme ayar parametrelerini seçebilir | |||||||
4 | MİG Lehimleme ile yapılan birleştirmelerin analizini yapar | |||||||
5 | Malzemeye göre tespit edilen birleştirme türlerini ayarlar ve sonuçları analiz eder | |||||||
6 | İlave teller ve makine seçimi kriterlerini belirler. | |||||||
7 | Oluşacak hataları tespit eder ve giderme yollarını önerir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 2 | 15 | 30 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |