Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Talaşlı İmalat İşlemlerinin Modellenmesi ve Simülasyonu | IMM 612 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MURAT ÖZSOY |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bir makine parçasına genellikle en son uygulanan işlem genellikle talaşlı imalattır. Dolayısıyla, parçanın nihai doğruluğu da bu imalat işlemine bağlıdır. Tezgah yapısı genellikle değişken olan kesme kuvvetinin etkisi altında dinamik deformasyonlara maruz kalır. Bu durum ise kesici takım ve iş parçası arasında izafi harekete ve dolayısıyla işleme hassasiyetinin düşmesine sebep olur. Bu da kesme işleminin ve tezgah yapısının modellenerek işleme öncesi simülasyonunu gerekli kılar. |
Dersin İçeriği | İmalat işlemleri ve kesme mekaniği, kesici takım malzemeleri, kesme işleminde statik ve dinamik deformasyonlar, ortagonal ve eğik kesme mekaniği, kesme parametreleri ve yüzey kalitesine etkileri, torna ve freze işlemlerinin modellenmesi ve simülasyonu |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İmalat işlemleri ve kesme mekaniğini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Kesme işleminde statik ve dinamik deformasyonlar bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Tornalama işlemlerinin modellenmesi ve simülasyonu yapabilir. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
4 | Frezeleme işlemlerinin modellenmesi ve simülasyonu yapabilir. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İmalat İşlemleri ve terminolojisi | |
2 | Metal Kesme Mekaniği | |
3 | Metal Kesme Mekaniği | |
4 | Ortagonal ve eğik kesme | |
5 | Kesme işleminde statik ve dinamik deformasyonlar | |
6 | Takım tezgahı yapısal analizi | |
7 | Takım tezgahı titreşimleri ve önlenmesi | |
8 | Kesme parametreleri ve yüzey kalitesine etkisi | |
9 | Tornalamada Kesme işlemlerinin modellenmesi ve simülasyonu | |
10 | Frezelemede Kesme işlemlerinin modellenmesi | |
11 | Frezelemede Kesme işlemlerinin modellenmesi ve simülasyonu | |
12 | Ara Sınav | |
13 | Örnek Uygulama | |
14 | Ödevlerin Sunumu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Yusuf Altintas., Manufacturing Automation: Metal Cutting Mechanics, Machine Tool Vibrations, and CNC Design,Cambridge University Press 2000,United Kingdom 2. Wit Grzesik, Advanced Machining Processes of Metallic Materials: Theory, Modelling and Applications, Elsevier 2008, UK. 3. Fritz Klocke, Manufacturing Processes 1: Cutting, Springer 2010, London. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanında veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak, yazılı ya da sözlü olarak aktararak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
7 | Çok disiplinli imalat uygulamalarında her bir alan ile ilgili temel bilgi birikimine, planlama- kontrol yapama kapasitesine sahip olur ve uygular. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İmalat işlemleri ve kesme mekaniğini bilir | |||||||
2 | Kesme işleminde statik ve dinamik deformasyonlar bilir. | |||||||
3 | Tornalama işlemlerinin modellenmesi ve simülasyonu yapabilir. | |||||||
4 | Frezeleme işlemlerinin modellenmesi ve simülasyonu yapabilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Proje / Tasarım | 35 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Proje / Tasarım | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |