Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Hormonlara Giriş | TBK 512 | 0 | 3 + 1 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. FATMA BEHİCE CİNEMRE |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İnsan vücudunda yer alan hormonların yapı fonksiyonlarının öğrenilmesi. |
Dersin İçeriği | Hormonlar ve nörotransmitörlerle sağlanan metabolik kontrole genel bakış, Endokrin sistem ve sinir sistemi, Nörotransmitörler, Nörotransmitörlerin salınımı, Nörotransmitörlerin reseptörleri, Hormonlar, Hücre sinyal iletim yolları, Hücredeki sinyal iletim yollarının integrasyonu, Hipotalamik hormonlar, Ön hipofiz hormonları, Kalsiyum metabolizması hormonları, Pankreatik hormonlar, Tiroid hormonları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Laboratuvarda iş sağlığı ve güvenliği temel eğitimi öğrenir | Anlatım, | |
2 | Endokrin sistem ve sinir sisteminin metabolizmayı nasıl kontrol ettiğini öğrenir. | Anlatım, | |
3 | Hormonal uyarının feedback kontrolunun prensiplerini öğrenir. | Anlatım, | |
4 | Nörotrasmitör ve hormonların sinyal iletim yollarını hücresel ve moleküler düzeyde öğrenir. | Anlatım, | |
5 | Sinyal iletim yollarındaki bozuklukların insanda bazı hastalıkların biyokimyasal temelini nasıl oluşturduğunu öğrenir. | Anlatım, | |
6 | Hücre yüzeyinde etki gösteren hormonların kimyasını öğrenir. | Anlatım, | |
7 | Bu guruptaki hormonların salgısının nasıl kontrol edildiğini anlar. | Anlatım, | |
8 | Bu guruptaki hormonların etkilerini anlar. | Anlatım, | |
9 | Bu guruptaki hormonların yapımındaki bozukluklara bağlı olarak ortaya çıkan hastalıkları öğrenir. | Anlatım, | |
10 | Steroid hormonlarla ilgili genel kavramları tanır | Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Laboratuvarda iş sağlığı ve güvenliği temel eğitimi | |
2 | Hormonlara giriş 2 | |
3 | Hormonların sınıflandırılması ve metabolizması | |
4 | Protein ve peptit hormonlar | |
5 | Hormonların ribozamal sentezi | |
6 | Bağlanma proteinleri | |
7 | Arasınav | |
8 | Plazma membran reseptörleri | |
9 | Hormon reseptör ilişkisi | |
10 | Hücre sinyal yolları | |
11 | Hipotalamik nöropeptitler | |
12 | Hipofiz hormonları, Adrenokortikotropin ve endorfinler | |
13 | Steroidler hormonlar | |
14 | tiroid hormonları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1. Tevfik Aslan Aksu. Endokrinolojinin biyokimyasal temeli Akdeniz Üniversitesi. Antalya, 1988 |
Ders Kaynakları | 1. Tevfik Aslan Aksu. Endokrinolojinin biyokimyasal temeli Akdeniz Üniversitesi. Antalya, 1988 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Biyokimya alanında ayrıntılı biyomolekül ve metabolizma bilgilerine sahiptir, bu bilgileri kullanır ve geliştirir. | X | |||||
2 | Biyokimya alanına özgü cihaz ve aletlerin kullanımını bilir | X | |||||
3 | Laboratuvar güvenliği, biyokimyasal yöntemler vb. temel laboratuvar bilgisine sahiptir ve kullanır. | X | |||||
4 | Basılı ve elektronik bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve Biyokimya ve ilişkili alanlardaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde bilgi okur-yazarıdır. | X | |||||
5 | Teorik bilgisini, eleştirel düşünme yetisini kullanarak özel çalışma alanına uygular, ilgili deneyleri planlar, deneysel yaklaşımları uygular. | X | |||||
6 | Biyokimya alanı ile ilgili güncel bir konuda seminer sunar. | X | |||||
7 | Biyokimya alanındaki bir makaleyi okur, anlar, yorumlar, eleştirebilir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Laboratuvarda iş sağlığı ve güvenliği temel eğitimi öğrenir | |||||||
2 | Endokrin sistem ve sinir sisteminin metabolizmayı nasıl kontrol ettiğini öğrenir. | |||||||
3 | Hormonal uyarının feedback kontrolunun prensiplerini öğrenir. | |||||||
4 | Nörotrasmitör ve hormonların sinyal iletim yollarını hücresel ve moleküler düzeyde öğrenir. | |||||||
5 | Sinyal iletim yollarındaki bozuklukların insanda bazı hastalıkların biyokimyasal temelini nasıl oluşturduğunu öğrenir. | |||||||
6 | Hücre yüzeyinde etki gösteren hormonların kimyasını öğrenir. | |||||||
7 | Bu guruptaki hormonların salgısının nasıl kontrol edildiğini anlar. | |||||||
8 | Bu guruptaki hormonların etkilerini anlar. | |||||||
9 | Bu guruptaki hormonların yapımındaki bozukluklara bağlı olarak ortaya çıkan hastalıkları öğrenir. | |||||||
10 | Steroid hormonlarla ilgili genel kavramları tanır |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 90 |
1. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |