Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Tahıl Teknolojisinde Yeni Gelişmeler | GDM 603 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SERPİL ÖZTÜRK MUTİ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Tahıl ürünleri üretiminde yeni tekniklerin kullanımı ile tahıl ve son ürün kalitesinin yeni tekniklerle belirlenmesi konularında bilgiler vermek |
Dersin İçeriği | Tahılların fiziksel ve kimyasal özellikleri, Tahıl ürünleri üretiminde yenilikler, Kahvaltılık tahılların üretiminde ekstrüzyon teknolojisi, Tahıllarda genetik çalışmalar, Tahıllarda biyoteknolojik uygulamalar, Tahıllarda kalite kontrol yöntemleri |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tahıllarla ilgili temel konuları kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Tahıl ürünleri üretiminde yeni sistemleri kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Tahıllarda yapılan genetik çalışmaları öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Tahıllarda biyoteknolojik uygulamaları öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, | |
5 | Tahıllarda kalite kontrol yöntemlerini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tahıllar: genel tanımlar | |
2 | Tahılların fiziksel ve kimyasal özellikleri | |
3 | Ekmek ve fırıncılıkta son gelişmeler | |
4 | Makarna endüstrisinde son gelişmeler | |
5 | Bisküvi, kraker ve kek endüstrisinde yeni uygulamalar | |
6 | Malt ve biracılıkta yeni uygulamalar | |
7 | Kahvaltılık tahılların üretiminde ekstrüzyon teknolojisi | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Tahıllarda genetik çalışmalar | |
10 | Tahıl biyoteknolojisinde ürün geliştirme | |
11 | Tahıllarda kalite kontrol yöntemleri | |
12 | Hammadde ve ürün kalitesinin iyileştirilmesinde yeni yöntemler | |
13 | Mikro-yöntemler ve uygulama alanları | |
14 | Biyoteknolojik uygulamalarla kalitenin arttırılması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1. Hoseney, R.C. 1994. Principles of cereal science and technology, 2nd ed., AACC, Inc. St.Paul, MN, USA. 2. Kruger, J.E., Matsuo, R.B., Dick, J.W. 1996. Pasta and noodle technology, AACC Press, St.Paul, MN, USA. 3. Owens, G. 2000. Cereals processing technology, CRC Press, USA. 4. Morris, P.C., Bryce, J.H., 2000. Cereal biotechnology, CRS Press, USA. 5. Cauvain, S. And Young, L., 2001. Baking problems solved, CRC Press, USA. 6. Manley, D.,2001. Biscuit, cracker and cookie recipes for the food industry, CRC Press, |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanında veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak, yazılı ya da sözlü olarak aktararak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
7 | Alanının gerektirdiği SAS, SPSS, Minitab gibi istatistik programlarından en az birini etkin düzeyde kullanır. | ||||||
8 | Kendi çalışmalarını, Gıda Mühendisliği alanındaki uluslararası platformlarda yazılı, sözlü ve/veya görsel olarak aktarabilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Tahıllarla ilgili temel konuları kavrar | ||||||||
2 | Tahıl ürünleri üretiminde yeni sistemleri kavrar | ||||||||
3 | Tahıllarda yapılan genetik çalışmaları öğrenir | ||||||||
4 | Tahıllarda biyoteknolojik uygulamaları öğrenir | ||||||||
5 | Tahıllarda kalite kontrol yöntemlerini kavrar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |