Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Reklam Sosyolojisi IHR 536 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. AYDA İNANÇ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilerin önemli bir medya ve tüketim ürünü olan reklamcılığın toplum üzerindeki etkilerini eleştirel bir bakış açısıyla tartışmalarını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Bu ders kapsamında reklamların toplumsallaşma sürecinde birey üzerinde bıraktığı etkiler, bireyleri ve toplumları şekillendirme yöntemleri ve aynı zamanda bir yandan da toplumlara nasıl ayna tuttuğuna dair kuramsal bilgiler verilerek toplum üzerindeki etkiler gündelik hayattan örnekler ve araştırma sonuçları kapsamında   tartışılacaktır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Reklam mesajlarına eleştirel bir bakış açısı ile bakabilmek Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Reklamların ve reklam sektörünün toplum üzerinde yarattığı olumsuz etkileri değerlendirebilmek Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Kültür ve reklam
3 Reklamların toplum üzerindeki etkileri
4 Reklamların toplum üzerindeki etkileri (devam)
5 Tüketim türleri ve reklama dair eleştirel bakış açıları
6 Tüketim türleri ve reklama dair eleştirel bakış açıları (devam)
7 vize
8 Reklam ve sosyal sınıf ilişkisi ve reklamların kimlik inşaası üzerindeki etkisi
9 Reklam mesajlarının toplumsal cinsiyete etkisi
10 Ünlü kullanımı ve cinsellik çekiciliğinin reklamlarda kullanımı
11 Reklamda ikna süreci
12 Sosyal sorumluluk reklamları
13 Reklamların çocuklar üzerindeki etkisi
14 Siyasal reklamlar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Halkla İlişkiler ve Reklam faaliyetlerini eleştirel bir gözle değerlendirir. X
2 Halkla İlişkiler ve Reklam alanında analitik düşünme yetisi geliştirir. X
3 Hedef kitleyi Halkla İlişkiler ve Reklam faaliyetlerine yönelik olarak analiz eder. X
4 Halkla İlişkiler ve Reklam alanında alan araştırması unsurlarını tanımlar. X
5 Kurumsal iletişim iile ilgili güncel gelişmeleri takip eder. X
6 Bilgi iletişim teknolojileri bağlamında yeni Halkla İlişkiler ve Reklamcılık anlayışlarının sektöre uygulanmasının bilinci ile hareket eder. X
7 Halkla İlişkiler ve Reklam uygulamaları çerçevesinde kalitenin arttırılmasının öneminin farkındadır. X
8 Halkla İlişkiler ve Reklam alanında medya araçlarını kullanırken etik değerleri göz önünde bulundurur. X
9 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık mesleğini bir yaşam tarzı olarak benimser. X
10 Halkla ilişkiler faaliyetlerinin imaj ve itibar ve markayı geliştirdiğini kavrar. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1 Reklam mesajlarına eleştirel bir bakış açısı ile bakabilmek
2 Reklamların ve reklam sektörünün toplum üzerinde yarattığı olumsuz etkileri değerlendirebilmek
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 20
1. Ödev 10
2. Kısa Sınav 20
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 5 5
Ödev 1 5 5
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 126
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,04
Dersin AKTS Kredisi 6