Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Reklam Sosyolojisi | IHR 536 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. AYDA İNANÇ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin önemli bir medya ve tüketim ürünü olan reklamcılığın toplum üzerindeki etkilerini eleştirel bir bakış açısıyla tartışmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders kapsamında reklamların toplumsallaşma sürecinde birey üzerinde bıraktığı etkiler, bireyleri ve toplumları şekillendirme yöntemleri ve aynı zamanda bir yandan da toplumlara nasıl ayna tuttuğuna dair kuramsal bilgiler verilerek toplum üzerindeki etkiler gündelik hayattan örnekler ve araştırma sonuçları kapsamında tartışılacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Reklam mesajlarına eleştirel bir bakış açısı ile bakabilmek | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Reklamların ve reklam sektörünün toplum üzerinde yarattığı olumsuz etkileri değerlendirebilmek | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Kültür ve reklam | |
3 | Reklamların toplum üzerindeki etkileri | |
4 | Reklamların toplum üzerindeki etkileri (devam) | |
5 | Tüketim türleri ve reklama dair eleştirel bakış açıları | |
6 | Tüketim türleri ve reklama dair eleştirel bakış açıları (devam) | |
7 | vize | |
8 | Reklam ve sosyal sınıf ilişkisi ve reklamların kimlik inşaası üzerindeki etkisi | |
9 | Reklam mesajlarının toplumsal cinsiyete etkisi | |
10 | Ünlü kullanımı ve cinsellik çekiciliğinin reklamlarda kullanımı | |
11 | Reklamda ikna süreci | |
12 | Sosyal sorumluluk reklamları | |
13 | Reklamların çocuklar üzerindeki etkisi | |
14 | Siyasal reklamlar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklam faaliyetlerini eleştirel bir gözle değerlendirir. | X | |||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklam alanında analitik düşünme yetisi geliştirir. | X | |||||
3 | Hedef kitleyi Halkla İlişkiler ve Reklam faaliyetlerine yönelik olarak analiz eder. | X | |||||
4 | Halkla İlişkiler ve Reklam alanında alan araştırması unsurlarını tanımlar. | X | |||||
5 | Kurumsal iletişim iile ilgili güncel gelişmeleri takip eder. | X | |||||
6 | Bilgi iletişim teknolojileri bağlamında yeni Halkla İlişkiler ve Reklamcılık anlayışlarının sektöre uygulanmasının bilinci ile hareket eder. | X | |||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklam uygulamaları çerçevesinde kalitenin arttırılmasının öneminin farkındadır. | X | |||||
8 | Halkla İlişkiler ve Reklam alanında medya araçlarını kullanırken etik değerleri göz önünde bulundurur. | X | |||||
9 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık mesleğini bir yaşam tarzı olarak benimser. | X | |||||
10 | Halkla ilişkiler faaliyetlerinin imaj ve itibar ve markayı geliştirdiğini kavrar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Reklam mesajlarına eleştirel bir bakış açısı ile bakabilmek | ||||||||||
2 | Reklamların ve reklam sektörünün toplum üzerinde yarattığı olumsuz etkileri değerlendirebilmek |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |