Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İş Yaşamında Beden Dili | IHR 534 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. METİN IŞIK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. METİN IŞIK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin sözlü ve sözsüz iletişim becerilerinin geliştirilmesi. |
Dersin İçeriği | İletişim, Etkili İletişim, İletişim Becerileri, İş Yaşamı ve Beden Dili |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İletişim olgusunu tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | İletişimin birey ve toplum için önem ve işlevini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Sosyal hayatta iş yaşamında iletişim becerilerinin önemini vurgular. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Anlatım, | |
4 | Beden dili olgusunu, işlev ve önemini açıklar | Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Günlük hayatta ve iş yaşamında beden dilinin etkin kullanımını gösterir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
6 | İş yaşamında etkili iletişim ve beden dili uygulamalarının nasıl yapılabileceğini gösterir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
7 | Örnek uygulamaları çözümler. | Tartışma, Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma, Gözlem, | |
8 | Beden dili hareketlerinin ne anlama geldiğini ve farklı kültürlerde beden dilinin nasıl kullanıldığını öğrenir. | Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İletişim nedir? İletişimsizlik Mümkün müdür? | |
2 | İletişim sizinle başlar | |
3 | İnsan tabiatını tanıma | |
4 | İkna Edici İletişim | |
5 | İletişimde ilk izlenim ve önemi | |
6 | Kültür ve kültürel farklılıkların beden diline etkisi, | |
7 | Etkin dinleme | |
8 | Empati Kurma | |
9 | Ara sınav | |
10 | İş görüşmelerinde beden dili kullanımında dikkat edilmesi gerekenler. | |
11 | Beden dili kodları: Yüz ifadeleri, el ve kol hareketleri | |
12 | Beden dili kodları... Kişiler arası mesafe, fiziksel görünüm | |
13 | İş yaşamında beden dilinin etkin kullanımı: Uygulama ve örnek çözümlemeler. | |
14 | İş yaşamında beden dilinin etkin kullanımı: Uygulama ve örnek çözümlemeler. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | IŞIK, Metin, Sizinle İletişebilir Miyiz?, Eğitim & Akademi Yayınları, Konya, 2016. GOMAN K. Carol. İş Yerinde Beden Dili, Alfa Yayınları, 2009 IŞIK, Metin (ed.), Genel ve Teknik İletişim, Eğitim & Akademi Yayınları, Konya,2011 DIMTIRIUS, J. Ellan, İnsanları Okumak, Koridor Yayınları, |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklam faaliyetlerini eleştirel bir gözle değerlendirir. | ||||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklam alanında analitik düşünme yetisi geliştirir. | ||||||
3 | Hedef kitleyi Halkla İlişkiler ve Reklam faaliyetlerine yönelik olarak analiz eder. | ||||||
4 | Halkla İlişkiler ve Reklam alanında alan araştırması unsurlarını tanımlar. | ||||||
5 | Kurumsal iletişim iile ilgili güncel gelişmeleri takip eder. | ||||||
6 | Bilgi iletişim teknolojileri bağlamında yeni Halkla İlişkiler ve Reklamcılık anlayışlarının sektöre uygulanmasının bilinci ile hareket eder. | ||||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklam uygulamaları çerçevesinde kalitenin arttırılmasının öneminin farkındadır. | ||||||
8 | Halkla İlişkiler ve Reklam alanında medya araçlarını kullanırken etik değerleri göz önünde bulundurur. | ||||||
9 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık mesleğini bir yaşam tarzı olarak benimser. | ||||||
10 | Halkla ilişkiler faaliyetlerinin imaj ve itibar ve markayı geliştirdiğini kavrar. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İletişim olgusunu tanımlar. | ||||||||||
2 | İletişimin birey ve toplum için önem ve işlevini açıklar. | ||||||||||
3 | Sosyal hayatta iş yaşamında iletişim becerilerinin önemini vurgular. | ||||||||||
4 | Beden dili olgusunu, işlev ve önemini açıklar | ||||||||||
5 | Günlük hayatta ve iş yaşamında beden dilinin etkin kullanımını gösterir. | ||||||||||
6 | İş yaşamında etkili iletişim ve beden dili uygulamalarının nasıl yapılabileceğini gösterir. | ||||||||||
7 | Örnek uygulamaları çözümler. | ||||||||||
8 | Beden dili hareketlerinin ne anlama geldiğini ve farklı kültürlerde beden dilinin nasıl kullanıldığını öğrenir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 2 | 2 | 4 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Sözlü Sınav | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 155 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |