Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Reklam Analizleri | IHR 531 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. METİN IŞIK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Reklamcılık uygulamaları konusunda bilgi vermek ve analiz yapma becerisi kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Reklam nedir? Reklamın İşlevleri Reklamda Anlatım Biçimi Reklam Etiği Reklam Nasıl Çözümlenir?
|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Reklam analizinin önemini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, | |
2 | Reklamda anlam yaratmanın unsurlarını sıralar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Reklam Tarihine Yolculuk | |
2 | Reklamın İşlevleri | |
3 | Reklamda Anlatım Biçimleri | |
4 | Televizyon Reklamlarında Etik | |
5 | Göstergebilim ve Reklam | |
6 | Göstergebilimsel Reklam Çözümlemeleri | |
7 | Göstergebilimsel Çözümleme Örnekleri | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Toplumbilimsel Çözümleme | |
10 | İdeolojik-Marksist Çözümleme | |
11 | Feminist Çözümleme | |
12 | Örnek Reklam Çözümlemeleri | |
13 | Örnek Reklam Çözümlemeleri | |
14 | Örnek Reklam Çözümlemeleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Peltekoğlu B. Filiz: Kavram ve kuramlarıyla reklam. Küçükerdoğan, Rengin: Reklam Nasıl Çözümlenir Becan, Cihan: Reklamı Tersyüz Etmek Aytekin Pınar: Televizyon Reklamlarında Etik |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklam faaliyetlerini eleştirel bir gözle değerlendirir. | ||||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklam alanında analitik düşünme yetisi geliştirir. | ||||||
3 | Hedef kitleyi Halkla İlişkiler ve Reklam faaliyetlerine yönelik olarak analiz eder. | ||||||
4 | Halkla İlişkiler ve Reklam alanında alan araştırması unsurlarını tanımlar. | ||||||
5 | Kurumsal iletişim iile ilgili güncel gelişmeleri takip eder. | ||||||
6 | Bilgi iletişim teknolojileri bağlamında yeni Halkla İlişkiler ve Reklamcılık anlayışlarının sektöre uygulanmasının bilinci ile hareket eder. | ||||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklam uygulamaları çerçevesinde kalitenin arttırılmasının öneminin farkındadır. | ||||||
8 | Halkla İlişkiler ve Reklam alanında medya araçlarını kullanırken etik değerleri göz önünde bulundurur. | ||||||
9 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık mesleğini bir yaşam tarzı olarak benimser. | ||||||
10 | Halkla ilişkiler faaliyetlerinin imaj ve itibar ve markayı geliştirdiğini kavrar. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Reklam analizinin önemini açıklar | ||||||||||
2 | Reklamda anlam yaratmanın unsurlarını sıralar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 15 |
Toplam | 15 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Proje / Tasarım | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 161 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |