Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Halkla İlişkilerde Kriz Yönetimi ve Sorun Çözme IHR 513 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ÇİĞDEM ÇALAPKULU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Halkla ilişkiler uygulamalarında krizin nasıl yönetileceğini uygulama ve örneklerle çalışmak. Sorunun krize dönüşmeden nasıl çözümlenmesi gerektiğinin irdelenmesi.
Dersin İçeriği Sorunu ortaya çıkaran unsurlar, sorun çözme becerileri,sorunların krize dönüşümü, krizin temel özellikleri, kriz çeşitleri, kriz analizi, kriz çözme yöntemleri
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Krizin unsurlarını sıralar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Krizin çözüm yöntemlerini tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Krizi tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Sorun ve kriz arasındaki farkı tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 Kriz planı hazırlar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Sorunu ortaya çıkaran unsurlar
2 Sorun çözme becerileri
3 Sorunların krize dönüşümü
4 Krizin temel özellikleri
5 Kriz çeşitleri
6 Kriz Analizi
7 Ara Sınav
8 Kriz yönetiminin adımları
9 Kriz yönetiminde yapılması ve yapılmaması gerekenler
10 Kriz komitesi
11 Krizde senaryo değerlemesi
12 Kriz çözme yöntemleri
13 Uygulama, izleme ve revizyon
14 Proje sunumları
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları İrfan Erdoğan (2008), Teori ve Pratikte Halkla İlişkiler, Ankara.
Jack Z. Sissors ve Roger B. Baron (2002). Medya Planı Nasıl Hazırlanır?, MediaCat.
Sally Stewart (2004)i Medya ile İlişkiler Rehberi, MediaCat
Philip Kotler (199) Kotler ve Pazarlama, (çev. Ayşe Özyağcılar) Sistem Yayıncılık
Peter F. Drunker (1996), Etkin Yöneticilik (çev.Ahmet Özden-Nuray Tunalı), Eti Kitapları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Halkla İlişkiler ve Reklam faaliyetlerini eleştirel bir gözle değerlendirir.
2 Halkla İlişkiler ve Reklam alanında analitik düşünme yetisi geliştirir.
3 Hedef kitleyi Halkla İlişkiler ve Reklam faaliyetlerine yönelik olarak analiz eder.
4 Halkla İlişkiler ve Reklam alanında alan araştırması unsurlarını tanımlar.
5 Kurumsal iletişim iile ilgili güncel gelişmeleri takip eder.
6 Bilgi iletişim teknolojileri bağlamında yeni Halkla İlişkiler ve Reklamcılık anlayışlarının sektöre uygulanmasının bilinci ile hareket eder.
7 Halkla İlişkiler ve Reklam uygulamaları çerçevesinde kalitenin arttırılmasının öneminin farkındadır.
8 Halkla İlişkiler ve Reklam alanında medya araçlarını kullanırken etik değerleri göz önünde bulundurur.
9 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık mesleğini bir yaşam tarzı olarak benimser.
10 Halkla ilişkiler faaliyetlerinin imaj ve itibar ve markayı geliştirdiğini kavrar.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1 Krizin unsurlarını sıralar.
2 Krizin çözüm yöntemlerini tanımlar.
3 Krizi tanımlar.
4 Sorun ve kriz arasındaki farkı tanımlar.
5 Kriz planı hazırlar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 15
1. Proje / Tasarım 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 15 15
Kısa Sınav 1 10 10
Ödev 1 15 15
Final 2 15 30
Sözlü Sınav 1 10 10
Toplam İş Yükü 176
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 7,04
Dersin AKTS Kredisi 6