Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Algı ve İkna Yönetimi IHR 508 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SİMGE ÜNLÜ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

 

Bu dersin amacı; algı ve iknaya yönelik kavramları tanımlamak, iletişim türlerine dair mesajların algı ve ikna süreçlerini incelemek ve reklam-halkla ilişkiler-habercilik-pazarlama mesajları ile tüketicide yaratılmak istenen algı ve bu bağlamda ikna çabalarını detaylı olarak ele almaktır.  

Dersin İçeriği

Diğer insanların davranışlarını şekillendirmek, düşüncelerini etkilemek ve onları harekete geçirmek için sembollerin nasıl kullanıldığıyla ilgili çalışmaları inceleyerek retoriğin bazı temel araçlarını tanımak dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Algı ve ikna kavramını ve bu kavramlara dair süreçlerini incelemek Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Algı ve ikna süreçlerini pazarlama iletişimi mesajları bağlamında değerlendirmek Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
3 Algı ve ikna süreçlerini pazarlama iletişimi mesajları bağlamında değerlendirmek Beyin Fırtınası, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Kavram olarak ikna H. Andaç Demirtaş Madran (2012).Tutum, Tutum Değişimi ve İkna İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık
2 İkna edici iletişim Yüksel, A. H. (2012). İkna Edici İletişim. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları.
3 İkna edici iletişimde beden dilinin kullanımı Yüksel, A. H. (2012). İkna Edici İletişim. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları.
4 İkna ve tutum H. Andaç Demirtaş Madran (2012).Tutum, Tutum Değişimi ve İkna İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık
5 İknanın oluşmasında sosyal etki H. Andaç Demirtaş Madran (2012).Tutum, Tutum Değişimi ve İkna İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık
6 İkna kuramları Aristoteles (2016). Retorik. YapıKredi Yayınları., H. Andaç Demirtaş Madran (2012).Tutum, Tutum Değişimi ve İkna İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık
7 Arasınav
8 İkna teknikleri Fisher, R. Ve Shapiro, D. (2013). İkna Teknikleri: Duygularla Mantık Ötesi İkna Teknikleri, İstanbul: Sistem Yayıncılık
9 İknada algının önemi Karabulut, B. (2014). Algı yönetimi, İstanbul: Alfa Yayıncılık
10 Algı ve iknada müziğin kullanımı Çakır, S. (2016). Reklam ve Müzik, Ankara: Gece Kitaplığı
11 Algı ve iknada renklerin kullanımı Sefer D. (2013). Bilinçaltı reklamcılık ve iletişim teknikleri. İstanbul: Gelişim Üniversitesi Yayınları
12 Siyasal iletişimde algı ve ikna taktikleri Zeybek, B. (2016). Siyasal Reklam, İkna Ve Retorik, İstanbul:Beta Yayınları, Platon, Longions (2003). Siyaset ve Retorik. İz Yayıncılık
13 Algı ve iknaya ilişkin film çözümlemeleri
14 Öğrenci sunumları
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

 

H. Andaç Demirtaş Madran (2012).Tutum, Tutum Değişimi ve İkna İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık

Çakır, S. (2016). Reklam ve Müzik, Ankara: Gece Kitaplığı

Yüksel, A. H. (2012). İkna Edici İletişim. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları.

Fisher, R. Ve Shapiro, D. (2013). İkna Teknikleri: Duygularla Mantık Ötesi İkna Teknikleri, İstanbul: Sistem Yayıncılık

Karabulut, B. (2014). Algı yönetimi, İstanbul: Alfa Yayıncılık

Sefer D. (2013). Bilinçaltı reklamcılık ve iletişim teknikleri. İstanbul: Gelişim Üniversitesi Yayınları

Zeybek, B. (2016). Siyasal Reklam, İkna Ve Retorik, İstanbul:Beta Yayınları

Aristoteles (2016). Retorik. YapıKredi Yayınları.

Platon, Longions (2003). Siyaset ve Retorik. İz Yayıncılık

Gültekin, M. (2016). Algı Yönetimi ve Manipülasyon. Pınar Yayıncılık

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Halkla İlişkiler ve Reklam faaliyetlerini eleştirel bir gözle değerlendirir. X
2 Halkla İlişkiler ve Reklam alanında analitik düşünme yetisi geliştirir. X
3 Hedef kitleyi Halkla İlişkiler ve Reklam faaliyetlerine yönelik olarak analiz eder. X
4 Halkla İlişkiler ve Reklam alanında alan araştırması unsurlarını tanımlar. X
5 Kurumsal iletişim iile ilgili güncel gelişmeleri takip eder. X
6 Bilgi iletişim teknolojileri bağlamında yeni Halkla İlişkiler ve Reklamcılık anlayışlarının sektöre uygulanmasının bilinci ile hareket eder. X
7 Halkla İlişkiler ve Reklam uygulamaları çerçevesinde kalitenin arttırılmasının öneminin farkındadır. X
8 Halkla İlişkiler ve Reklam alanında medya araçlarını kullanırken etik değerleri göz önünde bulundurur. X
9 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık mesleğini bir yaşam tarzı olarak benimser. X
10 Halkla ilişkiler faaliyetlerinin imaj ve itibar ve markayı geliştirdiğini kavrar. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1 Algı ve ikna kavramını ve bu kavramlara dair süreçlerini incelemek
2 Algı ve ikna süreçlerini pazarlama iletişimi mesajları bağlamında değerlendirmek
3 Algı ve ikna süreçlerini pazarlama iletişimi mesajları bağlamında değerlendirmek
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 20
2. Kısa Sınav 20
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 15 15
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 15 15
Sözlü Sınav 0 10 0
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 161
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,44
Dersin AKTS Kredisi 6