Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kentsel Hizmet Politikaları | UMS 517 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kentsel hizmet kavramını tanımlar ve özelliklerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Teorik olarak ve Türkiye örneğinde kentsel hizmet politikalarının oluşum sürecini ve bu süreçte rol oynayan aktörleri açıkar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Kentsel hizmetlerin sunulmasında alternatif yöntem ve politikalar geliştirebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Kentsel hizmet yöntemlerinin güçlü ve zayıf yönlerini değerlendirerek uygun yöntemleri seçebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Yenilikçi kentsel hizmet politikalarını takip eder. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yerel kamu hizmetlerinin ölçütleri, tanımlanması ve özellikleri | |
2 | Kentsel hizmet politikalarının oluşum süreci | |
3 | Kentsel politikaların belirlenmesi sürecinde etkili olan aktörler | |
4 | Kentsel hizmet sunumuna yönelik teorik yaklaşımlar | |
5 | Kentsel hizmet sunumunda özelleştirme, sözleşme (ihale) yöntemi ve sözleşme türleri | |
6 | Kentsel hizmet sunumunda e-belediyecilik | |
7 | Belediye işletmeleri eliyle hizmet sunma | |
8 | Kentsel hizmet sunumunda özel sektör yönetim tekniklerinden yararlanma | |
9 | Kentsel yönetişim ve hizmet sunumunda yönetişim ağlarının önemi | |
10 | Kentsel hizmet sunumunda kent konseyleri ve sivil toplumun rolü | |
11 | Yerel yönetim birlikleri | |
12 | Kentsel hizmet sunumunda Kamu-Özel Ortaklıkları | |
13 | Kentsel hizmet sunumuna ilişkin yenilikçi uygulama örnekleri | |
14 | Kentsel hizmet sunumuyla ilgili temel sorunlar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Portala haftalık olarak yüklenen ders notları |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türkiye´nin yönetim yapısı, belediyelerde stratejik yönetim, kentleşme, çevre sorunları, yerel yönetim politikaları gibi konularda uzmanlık düzeyinde bilgi sahibi olma, bu alanlarda ortaya çıkan teorik ve pratik gelişmeleri takip edebilme | ||||||
2 | Kamu yönetiminin çeşitli kariyer alanlarında, özel sektör ve sivil toplum kuruluşlarında mali işler, planlama, insan kaynakları gibi pozisyonlarda görev alabilme ve kendini geliştirme becerisine sahip olma | ||||||
3 | Kazandığı kuramsal bilgi, analiz ve araştırma tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilme, politika alternatifleri geliştirebilme, program ve karar taslakları hazırlayabilme | ||||||
4 | Ulusal ve ulusalararası düzeyde kamu yönetimi, siyaset bilimi, kamu politikaları, şehircilik, kentleşme, yerel yönetimler alanlarında ortaya çıkan yeni gelişmeleri takip etme, iyi yönetim uygulamalarını araştırma, bu konularla ilgili yeni yaklaşımlar ve uygulamalar ortaya koyabilme | ||||||
5 | Takım çalışması yapabilme, gerektiğinde sorumluluk alma, disiplinlerarası çalışmalar yapabilme, yenilikçi fikirlere açık olma ve analitik düşünebilme | ||||||
6 | Alanıyla ilgili konularda yerel, ulusal ve uluslararası düzeylerde projeler üretebilme, projelerde yürütücü veya yönetici olarak görev alabilme | ||||||
7 | Türkçe’yi iyi kullanma, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olma , kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma | ||||||
8 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma | ||||||
9 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile alanıyla ilgili literatüre hakim olma | ||||||
10 | Veri girişi, çözümlemesi ve analizi ile araştırma ve planlama gibi yönetim konularında gerekli temel bilgisayar progragramlarını kullanabilme, bilişim alanındaki yenilikleri takip edebilme |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kentsel hizmet kavramını tanımlar ve özelliklerini açıklar. | ||||||||||
2 | Teorik olarak ve Türkiye örneğinde kentsel hizmet politikalarının oluşum sürecini ve bu süreçte rol oynayan aktörleri açıkar. | ||||||||||
3 | Kentsel hizmetlerin sunulmasında alternatif yöntem ve politikalar geliştirebilir. | ||||||||||
4 | Kentsel hizmet yöntemlerinin güçlü ve zayıf yönlerini değerlendirerek uygun yöntemleri seçebilir. | ||||||||||
5 | Yenilikçi kentsel hizmet politikalarını takip eder. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Kısa Sınav | 37 |
1. Ödev | 38 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
1. Final | 80 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 167 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |