Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Coğrafi Bilgi Sistemleri KDP 503 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MEHMET FATİH DÖKER
Dersi Verenler Doç.Dr. MEHMET FATİH DÖKER,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Coğrafi bilgi sistemleri ile ilgili temel kavramların, CBS nin gerekliliğinin,başlıca kullanım alanlarının öğretilmesi, Kentsel Dönüşümle ilgili konularda CBS yi kullanmayı öğretmek

Dersin İçeriği

Coğrafi Bilgi Sistemleri ile ilgili kavram ve yazılımların tanıtımı
Coğrafi Bilgi Sistemlerinin yararları,kullanıldığı alanlar
CBS´nin Kentsel Dönüşüm çalışmalarında kullanımı

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Coğrafi bilgi sisteminin (CBS) temel kavramları ve tarihsel gelişimini bilir Anlatım, Soru-Cevap,
2 CBS unsurlarını bilir Anlatım, Soru-Cevap,
3 Veri toplama ve veri giriş yöntemlerini sınıflandırır Anlatım, Soru-Cevap,
4 Coğrafi bilgi sisteminin gerekliliğini tartışır Anlatım, Soru-Cevap,
5 CBS´nin uygulama alanlarına örnekler verir Anlatım, Soru-Cevap,
6 CBS ile yapılmış çalışmaları yorumlar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 CBS nedir, hangi bilim dallarına hitap eder?
2 Niçin CBS? CBS için ihtiyaçlar
3 CBS´nin tarihçesi
4 CBS´nin metodolojisi, uygulamalara etki eden faktörler
5 Veri toplama yöntemleri: Arazi çalışmaları
6 Küresel konum belirleyici (GPS), Takeometrik ölçme, Jeofizik ölçme yöntemleri
7 Uzaktan algılama yöntemleri
8 Kopyalama ve çevirim ile veri temini: Sayısallaştırıcı, optik okuyucu
9 İstatistik ve metinsel veriler
10 Veri giriş yöntemleri
11 Klavye ve optik okuyucu kullanılarak yapılan veri girişi
12 Verileri görüntüleme
13 CBS de mesleki etik
14 CBS ve Kentsel Dönüşüm
Kaynaklar
Ders Notu

H. TUROĞLU,2000,Coğrafi Bilgi Sistemlerinin Temel Esasları, Çantay Kitabevi
 
 

Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 1. Kentsel Dönüşüm uygulamalarının bir kent için önemini öğrenir
2 2. Kentlerin en önemli gereksinimlerinden biri olan değişim ve dönüşüm sorunsalını değişik boyutlarıyla kavrar
3 3. Kentsel Dönüşüm uygulamalarını, süreçlerini ve ortaya çıkabilecek olası sonuçlarını detaylı bir şekilde öğrenir
4 4. Sorunlara farklı bakış açılarıyla bakmayı ve özgün çözümler üretme becerisi kazandırır X
5 5. Bilimsel etik değerlere verilen önemi kavrar
6 6. Kent, kentleşme ve kentsel dönüşüme ilişkin son gelişmeleri kavrar ve bu alanda güncel konuları takip etme becerisi kazandırır X
7 7. Kentsel Dönüşümle ilgili bilgi üretmenin bilimsel ilkelerini öğrenir
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
1 Coğrafi bilgi sisteminin (CBS) temel kavramları ve tarihsel gelişimini bilir
2 CBS unsurlarını bilir
3 Veri toplama ve veri giriş yöntemlerini sınıflandırır
4 Coğrafi bilgi sisteminin gerekliliğini tartışır
5 CBS´nin uygulama alanlarına örnekler verir
6 CBS ile yapılmış çalışmaları yorumlar
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 20 20
Kısa Sınav 2 20 40
Ödev 1 40 40
Toplam İş Yükü 196
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 7,84
Dersin AKTS Kredisi 6