Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Coğrafi Bilgi Sistemleri | KDP 503 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MEHMET FATİH DÖKER |
Dersi Verenler | Doç.Dr. MEHMET FATİH DÖKER, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Coğrafi bilgi sistemleri ile ilgili temel kavramların, CBS nin gerekliliğinin,başlıca kullanım alanlarının öğretilmesi, Kentsel Dönüşümle ilgili konularda CBS yi kullanmayı öğretmek |
Dersin İçeriği | Coğrafi Bilgi Sistemleri ile ilgili kavram ve yazılımların tanıtımı |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Coğrafi bilgi sisteminin (CBS) temel kavramları ve tarihsel gelişimini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | CBS unsurlarını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Veri toplama ve veri giriş yöntemlerini sınıflandırır | Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Coğrafi bilgi sisteminin gerekliliğini tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, | |
5 | CBS´nin uygulama alanlarına örnekler verir | Anlatım, Soru-Cevap, | |
6 | CBS ile yapılmış çalışmaları yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | CBS nedir, hangi bilim dallarına hitap eder? | |
2 | Niçin CBS? CBS için ihtiyaçlar | |
3 | CBS´nin tarihçesi | |
4 | CBS´nin metodolojisi, uygulamalara etki eden faktörler | |
5 | Veri toplama yöntemleri: Arazi çalışmaları | |
6 | Küresel konum belirleyici (GPS), Takeometrik ölçme, Jeofizik ölçme yöntemleri | |
7 | Uzaktan algılama yöntemleri | |
8 | Kopyalama ve çevirim ile veri temini: Sayısallaştırıcı, optik okuyucu | |
9 | İstatistik ve metinsel veriler | |
10 | Veri giriş yöntemleri | |
11 | Klavye ve optik okuyucu kullanılarak yapılan veri girişi | |
12 | Verileri görüntüleme | |
13 | CBS de mesleki etik | |
14 | CBS ve Kentsel Dönüşüm |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | H. TUROĞLU,2000,Coğrafi Bilgi Sistemlerinin Temel Esasları, Çantay Kitabevi |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Kentsel Dönüşüm uygulamalarının bir kent için önemini öğrenir | ||||||
2 | 2. Kentlerin en önemli gereksinimlerinden biri olan değişim ve dönüşüm sorunsalını değişik boyutlarıyla kavrar | ||||||
3 | 3. Kentsel Dönüşüm uygulamalarını, süreçlerini ve ortaya çıkabilecek olası sonuçlarını detaylı bir şekilde öğrenir | ||||||
4 | 4. Sorunlara farklı bakış açılarıyla bakmayı ve özgün çözümler üretme becerisi kazandırır | X | |||||
5 | 5. Bilimsel etik değerlere verilen önemi kavrar | ||||||
6 | 6. Kent, kentleşme ve kentsel dönüşüme ilişkin son gelişmeleri kavrar ve bu alanda güncel konuları takip etme becerisi kazandırır | X | |||||
7 | 7. Kentsel Dönüşümle ilgili bilgi üretmenin bilimsel ilkelerini öğrenir |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Coğrafi bilgi sisteminin (CBS) temel kavramları ve tarihsel gelişimini bilir | |||||||
2 | CBS unsurlarını bilir | |||||||
3 | Veri toplama ve veri giriş yöntemlerini sınıflandırır | |||||||
4 | Coğrafi bilgi sisteminin gerekliliğini tartışır | |||||||
5 | CBS´nin uygulama alanlarına örnekler verir | |||||||
6 | CBS ile yapılmış çalışmaları yorumlar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 2 | 20 | 40 |
Ödev | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 196 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |