Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yerel Yönetimlerde Denetim | MIS 509 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yerel yönetim türlerini tarihsel gelişimini kavrar. | Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
2 | Küreselleşme ve yerelleşme hakkında bilgi sahibi olur ve yorumlar. | Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Yerel yönetimlerde denetim türlerini bilir ve yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, | |
4 | Geleneksel denetim analayışı hakkında bilgi sahibi olur. | Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Yeni denetim anlayışı türlerini tanır ve analiz eder. | Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, | |
6 | Geleneksel denetim anlayışı ile yeni denetim anlayışını karşılaştırır ve yorumlar | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yerel yönetimlerin temel özellikleri | |
2 | Yerel yönetimlerin tarihi gelişimi | |
3 | Küreselleşme ve yerelleşme arayışları | |
4 | Denetim kavramı ve denetim ihtiyacı | |
5 | Denetim biçimleri | |
6 | Geleneksel yönetimin ortaya çıkardığı geleneksel denetim anlayışları | |
7 | Yeni yönetim anlayışının ortaya çıkardığı yeni denetim anlayışları | |
8 | Siyasi denetim | |
9 | Yargı denetimi | |
10 | İdari denetim | |
11 | Ombudsmanlık denetimi | |
12 | Mali denetim | |
13 | Piyasa denetimi | |
14 | Hemşehrilerin denetimi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | ERYILMAZ, Bilal, Kamu Yönetimi, Okutman Yayınları, Ankara, 2008. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yerel yönetimler, kentleşme, çevre sorunları, kent, siyaset ve kültür gibi konularda uzmanlık düzeyinde bilgi sahibi olma, bu alanlarda ortaya çıkan teorik ve pratik gelişmeleri takip edebilme | ||||||
2 | Özel olarak yerel yönetimler, genelde ise kamu yönetiminin çeşitli kariyer alanlarında, özel sektör ve sivil toplum kuruluşlarında mali işler, planlama, insan kaynakları gibi pozisyonlarda görev alabilme ve kendini geliştirme becerisine sahipolma | ||||||
3 | Kazandığı kuramsal bilgi, analiz ve araştırma tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilme, politika alternatifleri geliştirebilme, program ve karar taslakları hazırlayabilme | ||||||
4 | Ulusal ve ulusalararası düzeyde yerel yönetimler, hizmet yöntemleri ve politikaları, şehircilik, yerel siyaset ve kültür alanlarında ortaya çıkan yeni gelişmeleri takip etme, iyi kentsel uygulama örneklerini araştırma, bu konularla ilgili yeni yaklaşımlar ve uygulamalar ortaya koyabilme | ||||||
5 | Takım çalışması yapabilme, gerektiğinde sorumluluk alma, disiplinlerarası çalışmalar yapabilme, yenilikçi fikirlere açık olma ve analitik düşünebilme | ||||||
6 | Alanıyla ilgili konularda yerel, ulusal ve uluslararası düzeylerde projeler üretebilme, projelerde yürütücü veya yönetici olarak görev alabilme | ||||||
7 | Türkçe’yi iyi kullanma, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olma , kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma | ||||||
8 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma | ||||||
9 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile alanıyla ilgili literatüre hakim olma | ||||||
10 | Veri girişi, çözümlemesi ve analizi ile araştırma ve planlama gibi yönetim konularında gerekli temel bilgisayar progragramlarını kullanabilme, bilişim alanındaki yenilikleri takip edebilme |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Yerel yönetim türlerini tarihsel gelişimini kavrar. | ||||||||||
2 | Küreselleşme ve yerelleşme hakkında bilgi sahibi olur ve yorumlar. | ||||||||||
3 | Yerel yönetimlerde denetim türlerini bilir ve yorumlar. | ||||||||||
4 | Geleneksel denetim analayışı hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||||||
5 | Yeni denetim anlayışı türlerini tanır ve analiz eder. | ||||||||||
6 | Geleneksel denetim anlayışı ile yeni denetim anlayışını karşılaştırır ve yorumlar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 60 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 35 | 35 |
Ödev | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 186 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |