Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kent ve Siyaset | MIS 504 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kent, yurttaş, uygarlık, burjuvazi gibi kavramları bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Batı dünyasında ve Türkiye´de kentin tarihsel gelişim süreçlerini öğrenir. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
3 | Sosyolojik perspektiften kent ve kapitalizm kavramlarını tartışır. | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, | Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri, |
4 | Pirene, Marx ve Weber gibi düşünürlerin kent ve siyaset üzerine fikirlerini inceler. | Soru-Cevap, Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
5 | Çağdaş kent sosyolojisini tanımlar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | Avrupa Birliği’ne üyelik süreci ve reform çabaları: Devletin yeniden, yapılandırılması, çoğulculuk, hesap verebilirlik ve yerelin güçlendirilmesi açısından kent ve siyaseti inceler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
7 | Yerel demokrasi uygulamalarına inceler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kavramsal giriş: Kent, yurttaş, uygarlık, burjuvazi | |
2 | Tarihsel giriş: Batı dünyasında kent | |
3 | Tarihsel giriş: Türkiye’de kent | |
4 | Sosyolojik giriş: Kent ve kapitalizm | |
5 | Sosyolojik giriş: Pirene, Marx ve Weber | |
6 | Çağdaş kent sosyolojisi | |
7 | Kent ve ulus devlet | |
8 | Kent ve demokrasi: Yerel demokrasi | |
9 | Ara-sınav | |
10 | Türkiye’de demokrasi: Tek parti öncesi siyasal yapı | |
11 | Türkiye’de demokrasi: Çok partili hayat | |
12 | Türkiye’de demokrasi: 1980 sonrası reform çabaları ve Türk demokrasisi | |
13 | Avrupa Birliği’ne üyelik süreci ve reform çabaları: Devletin yeniden, yapılandırılması, çoğulculuk, hesap verebilirlik ve yerelin güçlendirilmesi | |
14 | Yerel demokrasi uygulamaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Holton, R.J. (1986), Cities, Capitalism and Civilization, London: Allen &Unwin Harvey, D. (1985), Consciousness and the Urban Experience, Oxford: Basil Blackwell Sivil Toplum İçin “Kent, Yerel Yönetim ve Demokrasi” seminerleri (1999), Yayıma Hazırlayan: Dünya Yerel Yönetim ve Demokrasi Akademisi, İstanbul: Numune Matbaası Uygun, O.(2003), Demokrasinin Tarihsel Felsefi ve Ahlaki Boyutları, İstanbul: İnkılap Tester, K.(1992), Civil Society, London:Routledge |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yerel yönetimler, kentleşme, çevre sorunları, kent, siyaset ve kültür gibi konularda uzmanlık düzeyinde bilgi sahibi olma, bu alanlarda ortaya çıkan teorik ve pratik gelişmeleri takip edebilme | ||||||
2 | Özel olarak yerel yönetimler, genelde ise kamu yönetiminin çeşitli kariyer alanlarında, özel sektör ve sivil toplum kuruluşlarında mali işler, planlama, insan kaynakları gibi pozisyonlarda görev alabilme ve kendini geliştirme becerisine sahipolma | ||||||
3 | Kazandığı kuramsal bilgi, analiz ve araştırma tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilme, politika alternatifleri geliştirebilme, program ve karar taslakları hazırlayabilme | ||||||
4 | Ulusal ve ulusalararası düzeyde yerel yönetimler, hizmet yöntemleri ve politikaları, şehircilik, yerel siyaset ve kültür alanlarında ortaya çıkan yeni gelişmeleri takip etme, iyi kentsel uygulama örneklerini araştırma, bu konularla ilgili yeni yaklaşımlar ve uygulamalar ortaya koyabilme | ||||||
5 | Takım çalışması yapabilme, gerektiğinde sorumluluk alma, disiplinlerarası çalışmalar yapabilme, yenilikçi fikirlere açık olma ve analitik düşünebilme | ||||||
6 | Alanıyla ilgili konularda yerel, ulusal ve uluslararası düzeylerde projeler üretebilme, projelerde yürütücü veya yönetici olarak görev alabilme | ||||||
7 | Türkçe’yi iyi kullanma, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olma , kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma | ||||||
8 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma | ||||||
9 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile alanıyla ilgili literatüre hakim olma | ||||||
10 | Veri girişi, çözümlemesi ve analizi ile araştırma ve planlama gibi yönetim konularında gerekli temel bilgisayar progragramlarını kullanabilme, bilişim alanındaki yenilikleri takip edebilme |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kent, yurttaş, uygarlık, burjuvazi gibi kavramları bilir. | ||||||||||
2 | Batı dünyasında ve Türkiye´de kentin tarihsel gelişim süreçlerini öğrenir. | ||||||||||
3 | Sosyolojik perspektiften kent ve kapitalizm kavramlarını tartışır. | ||||||||||
4 | Pirene, Marx ve Weber gibi düşünürlerin kent ve siyaset üzerine fikirlerini inceler. | ||||||||||
5 | Çağdaş kent sosyolojisini tanımlar. | ||||||||||
6 | Avrupa Birliği’ne üyelik süreci ve reform çabaları: Devletin yeniden, yapılandırılması, çoğulculuk, hesap verebilirlik ve yerelin güçlendirilmesi açısından kent ve siyaseti inceler. | ||||||||||
7 | Yerel demokrasi uygulamalarına inceler. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 2 | 25 | 50 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 191 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |