Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Etkin Yönetim ve Yöneticilik | MIS 519 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yönetimi etkileyen çevresel dinamikleri değerlendirir. | Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
2 | Çağdaş yönetim anlayışı hakkında bilgi verir. | Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Hangi durumlarda ne tür stratejiler geliştirilebileceğini belirler. | Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Zaman ve kaynakların kullanımını daha rasyonel hale getirmenin yol ve yöntemleri hakkında değerlendirmelerde bulunur. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
5 | Yönetimde vizyon ve misyon kavramlarının tüm çalışanlar üzerinde dinamik bir olgu olarak gelişmesini sağlayacak yöntemleri değerlendirir. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Başarılı bir yöneticinin sahip olması gereken temel özellikleri hakkında bilgi verir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yönetimi etkileyen çağdaş dinamikler | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
2 | Yönetimi etkileyen çağdaş dinamikler (devam) | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
3 | Etkinlik, verimlilik, tutumluluk ve kalite kavramlarının tanımı ve yönetim hayatındaki yeri | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
4 | Etkinlik, verimlilik, tutumluluk ve kalite kavramlarının tanımı ve yönetim hayatındaki yeri (Devam) | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
5 | Yönetim Stratejileri | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
6 | Yönetim Stratejileri (Devam) | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
7 | Etkin yönetimin temel unsurları | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
8 | ARA SINAV | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
9 | Zaman yönetimi | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
10 | Zaman yönetimi (Devam) | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
11 | Kaynak yönetimi | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
12 | Kaynak yönetimi (Devam) | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
13 | Amaçlara göre yönetim | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
14 | Amaçlara göre yönetim (Devam) | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Eryılmaz, Bilal (2010), Kamu Yönetimi, Okutman Yayıncılık, Ankara; Drucker, Peter, 21. Yüzyıl İçin Yönetim Tartışmaları, Çev: İ. Bahçıvangil, G. Gorbon, Epilson, İstanbul; Covey, Stephan (2004), Önemli İşlere Öncelik, Varlık/Özel Dizi, İstanbul; Covey, Stephan (2005), Etkili İnsanların 7 Alışkanlığı, Varlık/Özel Dizi, İstanbul |
Ders Kaynakları | Eryılmaz, Bilal (2010), Kamu Yönetimi, Okutman Yayıncılık, Ankara; Drucker, Peter, 21. Yüzyıl İçin Yönetim Tartışmaları, Çev: İ. Bahçıvangil, G. Gorbon, Epilson, İstanbul; Covey, Stephan (2004), Önemli İşlere Öncelik, Varlık/Özel Dizi, İstanbul; Covey, Stephan (2005), Etkili İnsanların 7 Alışkanlığı, Varlık/Özel Dizi, İstanbul |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yerel yönetimler, kentleşme, çevre sorunları, kent, siyaset ve kültür gibi konularda uzmanlık düzeyinde bilgi sahibi olma, bu alanlarda ortaya çıkan teorik ve pratik gelişmeleri takip edebilme | ||||||
2 | Özel olarak yerel yönetimler, genelde ise kamu yönetiminin çeşitli kariyer alanlarında, özel sektör ve sivil toplum kuruluşlarında mali işler, planlama, insan kaynakları gibi pozisyonlarda görev alabilme ve kendini geliştirme becerisine sahipolma | ||||||
3 | Kazandığı kuramsal bilgi, analiz ve araştırma tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilme, politika alternatifleri geliştirebilme, program ve karar taslakları hazırlayabilme | ||||||
4 | Ulusal ve ulusalararası düzeyde yerel yönetimler, hizmet yöntemleri ve politikaları, şehircilik, yerel siyaset ve kültür alanlarında ortaya çıkan yeni gelişmeleri takip etme, iyi kentsel uygulama örneklerini araştırma, bu konularla ilgili yeni yaklaşımlar ve uygulamalar ortaya koyabilme | ||||||
5 | Takım çalışması yapabilme, gerektiğinde sorumluluk alma, disiplinlerarası çalışmalar yapabilme, yenilikçi fikirlere açık olma ve analitik düşünebilme | ||||||
6 | Alanıyla ilgili konularda yerel, ulusal ve uluslararası düzeylerde projeler üretebilme, projelerde yürütücü veya yönetici olarak görev alabilme | ||||||
7 | Türkçe’yi iyi kullanma, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olma , kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma | ||||||
8 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma | ||||||
9 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile alanıyla ilgili literatüre hakim olma | ||||||
10 | Veri girişi, çözümlemesi ve analizi ile araştırma ve planlama gibi yönetim konularında gerekli temel bilgisayar progragramlarını kullanabilme, bilişim alanındaki yenilikleri takip edebilme |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Yönetimi etkileyen çevresel dinamikleri değerlendirir. | ||||||||||
2 | Çağdaş yönetim anlayışı hakkında bilgi verir. | ||||||||||
3 | Hangi durumlarda ne tür stratejiler geliştirilebileceğini belirler. | ||||||||||
4 | Zaman ve kaynakların kullanımını daha rasyonel hale getirmenin yol ve yöntemleri hakkında değerlendirmelerde bulunur. | ||||||||||
5 | Yönetimde vizyon ve misyon kavramlarının tüm çalışanlar üzerinde dinamik bir olgu olarak gelişmesini sağlayacak yöntemleri değerlendirir. | ||||||||||
6 | Başarılı bir yöneticinin sahip olması gereken temel özellikleri hakkında bilgi verir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 30 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 35 | 35 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 171 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |