Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Kamu Yönetiminde Etik Kültürü | SBK 609 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MUSTAFA LÜTFİ ŞEN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Araş. Gör. Ömer Can BAŞ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu derste, Türk kamu yönetimi kültürünün içerisindeki etik unsurların değerlendirilmesi ve etiğe dayalı yönetim kültürü oluşturulabilmesi için yapılması gerekenlerin tartışılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu derste, kamu yönetiminde etiğin önemi, etik ikilemler, etik ilke ve standartlar, etik yasaları, ihbarcılar ve korunmaları, etiğe dayalı yönetim kültürü, etiksel karar verme, karakter ve erdem etiği, Türkiye´de yönetsel etikle ilgili normatif çerçeve değerlendirilecektir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türk kamu yönetiminde yolsuzluğun nedenleri ve sonuçlarını analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Benzetişim, | |
2 | Türk kamu yönetimindeki etik kültürünü analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Benzetişim, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türk Kamu Yönetiminde Yolsuzluk ve Etik - 1 | Ders Notları |
2 | Türk Kamu Yönetiminde Yolsuzluk ve Etik - 2 | Ders Notları |
3 | Kamu Yönetimi Etiğinin Felsefi Temelleri | Ders Notları |
4 | Kamu Yönetiminde Çıkar Çatışması ve Türleri | Ders Notları |
5 | Türkiye'de Etiğe İlişkin Normatif Çerçeve | Ders Notları |
6 | Türkiye'de Etiğe İlişkin Kurumsal Çerçeve | Ders Notları |
7 | Türk Kamu Yönetiminde İhbarcılık Kurumu | Ders Notları |
8 | Türk Kamu Yönetiminde Hesap Verebilirlik ve Etik | Ders Notları |
9 | Kamu Görevlilerinin Uymaları Gereken Etik Davranış İlkeleri-1 | Ders Notları |
10 | Kamu Görevlilerinin Uymaları Gereken Etik Davranış İlkeleri-2 | Ders Notları |
11 | Kamu Görevlilerinin Uymaları Gereken Etik Davranış İlkeleri-3 | Ders Notları |
12 | Ders Notları | |
13 | Polis Meslek Etiği | Ders Notları |
14 | Denetim Görevlilerinin Uymaları Gereken Etik Davranış İlkeleri | Ders Notları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yönetim bilimi, siyaset bilimi ve sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında doktora derecesinde kuramsal bilgi ve donanıma sahip olma | X | |||||
2 | Temel istatistik paket programlarını kullanabilme, yeni araştırma konuları kurgulayabilme, ilgili konularda araştırma yapabilmek için nitel ve nicel araştırma yöntemlerine hakim olma, bu doğrultuda akademik ve mesleki konularda araştırma yapabilme | X | |||||
3 | Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetiminin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma | X | |||||
4 | Kamu kurum ve kuruluşları, siyasi kurumlar, özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, mali yönetim ve denetim gibi yönetim alanlarının çeşitli düzeylerinde mesleki bilgi ve becerilerini geliştirme niteliğine sahip olma | X | |||||
5 | Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilme, çözüm önerileri üretebilme, program ve karar taslaklarını hazırlayabilme yeteneğine sahip olma, alanıyla ilgili olarak yeni projeler üretebilme, bu projelerin uygulanması için seminer ve sunum gibi çalışmaları organize edebilme | X | |||||
6 | Ulusal ve uluslararası düzeyde yönetim, hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip edebilme, bu alanlarla ilgili olarak yeni eser ve düşünceler meydana getirebilme, meydana getirdiği yayınlarla ilgili literatüre katkı sağlayabilme | X | |||||
7 | Takım çalışmasına uyumlu, takım yönetme becerisine sahip, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık, analitik düşünebilme yeteneğine sahip olma | X | |||||
8 | Türkçe’yi iyi kullanma, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olma , kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma | X | |||||
9 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma | X | |||||
10 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile alanıyla ilgili literatüre hakim olma | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Türk kamu yönetiminde yolsuzluğun nedenleri ve sonuçlarını analiz eder. | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||
2 | Türk kamu yönetimindeki etik kültürünü analiz eder. | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 40 | 40 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 50 | 50 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 305 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 12,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |