Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kent Kuramları | SBK 626 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HALİL İBRAHİM AYDINLI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Araş. Gör. Selin BAŞCAN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Kent, kentleşme, kentlileşme kavramlarıyla ilgili temel bilgileri öğretmek, yerleşim birimlerinin tarihi gelişimini öğreterek kentlerin bugünkü oluşum biçimleri ile ilgili bilgi ve analiz etme yetkinliği kazandırmak, kentleşme kuramlarıyla ilgili değişik araştırma makalelerini incelemek, kentleşme kuramları ile ilgili bir araştırma projesinin planını hazırlamak ve yürütmek. |
Dersin İçeriği | Kent ve kentleşme kavramlarının tarihsel ve kuramsal alt yapısı oluşturularak günümüz kentlerinin ekonomik ve mekansal gelişiminin incelenmesi ve değerlendirilmesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kent ve kentleşme kavramlarıyla ilgili temel bilgileri öğretir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Kentlerin tarihsel gelişimini öğretir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Kent kuramlarıyla ilgili farklı bakış açıları oluşturur | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Kentlerin bugünkü oluşum biçimlerini analiz etme yetkinliği kazandırır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Kentleşme kuramları ile ilgili araştırma projesi hazırlama yetkinliği kazandırır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kent, Kentleşme ve Kentlileşme Kavramları ve Tanımları | |
2 | Kentlerin Tarihsel Gelişimi | |
3 | Üretim ve Ticaretin Mekanda Yoğunlaşması ve Kentleşme | |
4 | Kentleşmenin Nedenleri | |
5 | Kentleşme politikaları ve uygulamaları | |
6 | Küreselleşme ve kentleşme | |
7 | Kent planlaması kavramı ve gelişimi | |
8 | Kent planlaması yaklaşımları | |
9 | Vize | |
10 | Kentleşme kuramları | |
11 | Chicago Okulu ve İnsan Ekolojisi Kuramları | |
12 | Merkezileşen yerler kuramı | |
13 | Tek büyük kent kuramı | |
14 | Sıra büyüklük kuralı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Kentleşme Politikası, Ruşen Keleş, İmge Yayınevi. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yönetim bilimi, siyaset bilimi ve sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında doktora derecesinde kuramsal bilgi ve donanıma sahip olma | X | |||||
2 | Temel istatistik paket programlarını kullanabilme, yeni araştırma konuları kurgulayabilme, ilgili konularda araştırma yapabilmek için nitel ve nicel araştırma yöntemlerine hakim olma, bu doğrultuda akademik ve mesleki konularda araştırma yapabilme | X | |||||
3 | Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetiminin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma | X | |||||
4 | Kamu kurum ve kuruluşları, siyasi kurumlar, özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, mali yönetim ve denetim gibi yönetim alanlarının çeşitli düzeylerinde mesleki bilgi ve becerilerini geliştirme niteliğine sahip olma | X | |||||
5 | Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilme, çözüm önerileri üretebilme, program ve karar taslaklarını hazırlayabilme yeteneğine sahip olma, alanıyla ilgili olarak yeni projeler üretebilme, bu projelerin uygulanması için seminer ve sunum gibi çalışmaları organize edebilme | X | |||||
6 | Ulusal ve uluslararası düzeyde yönetim, hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip edebilme, bu alanlarla ilgili olarak yeni eser ve düşünceler meydana getirebilme, meydana getirdiği yayınlarla ilgili literatüre katkı sağlayabilme | X | |||||
7 | Takım çalışmasına uyumlu, takım yönetme becerisine sahip, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık, analitik düşünebilme yeteneğine sahip olma | X | |||||
8 | Türkçe’yi iyi kullanma, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olma , kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma | X | |||||
9 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma | X | |||||
10 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile alanıyla ilgili literatüre hakim olma |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kent ve kentleşme kavramlarıyla ilgili temel bilgileri öğretir | ||||||||||
2 | Kentlerin tarihsel gelişimini öğretir | ||||||||||
3 | Kent kuramlarıyla ilgili farklı bakış açıları oluşturur | ||||||||||
4 | Kentlerin bugünkü oluşum biçimlerini analiz etme yetkinliği kazandırır | ||||||||||
5 | Kentleşme kuramları ile ilgili araştırma projesi hazırlama yetkinliği kazandırır |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 147 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |