Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Transfüzyon Pratiği | KBT 509 | 0 | 2 + 2 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MEHMET KÖROĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | To ensure the optimal use of blood and components transfusion indications, transfusion practices and procedures prior to transfusion and post-transfusion follow-up and will oluşabill problems / solutions related knowledge and skills to win. |
Dersin İçeriği | Functioning of the blood center donor transfusion until after the adoption of this course all the applications that are kappsam. To ensure the optimal use of blood and components transfusion indications, transfusion practices and procedures prior to transfusion and post-transfusion follow-up .. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Transfüzyon endikasyonlarını bilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, | |
2 | Güvenli bir transfüzyon için kan bankası ve hasta başında yapılması gerekenleri bilmek ve uygulamak | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, | |
3 | Özel hasta gruplarının özel transfüzyon gereksinimlerini bilmek ve karşılamak için gerekenleri uygulamak | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, | |
4 | Kan kullanımını azaltmaya yönelik yöntemleri bilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, | |
5 | Otolog transfüzyon için hastayı değerlendirmek ve otolog kan hazırlayabilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, | |
6 | Transfüzyon komplikasyonlarını ve gereken klinik yaklaşımı bilmek, tanısal laboratuar testlerini uygulamak ve yorumlamak | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, | |
7 | Kan merkezi-klinik işbirliğini yürütebilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, | |
8 | Donörün kabulünden tranfüzyon sonrasına kadar olan tüm sürece hakim olmak | Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Anlatım, Soru-Cevap, | |
9 | Donörün kabulünden tranfüzyon sonrasına kadar olan tüm sürecte çıkabilecek sorunlar ve çözümleri hakkındda bilgi sahibi olmak | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kan komponentleri ve endikasyonları, Kan merkezinde komponentlerin transfüzyona hazırlanması | |
2 | Transfüzyon komplikasyonlarının klinik tanımları ve yaklaşım | |
3 | Kan istemi ve transfüzyona hazırlık: Kan merkezi Transfüzyona hazırlık ve transfüzyon: Hasta başında, Komponent transportu | |
4 | Preoperatif hasta değerlendirilmesi ve operasyona hazırlık Cerrahi kan istem şemaları, Cerrahide transfüzyon uygulamaları | |
5 | Replasman sıvıları Masif transfüzyon ve koagülopati | |
6 | Acil transfüzyon Kanama önleyici ilaçlar, transfüzyona alternatif ajanlar | |
7 | Otolog transfüzyon: Preoperatif otolog donasyon Otolog transfüzyon: Akut normovolemik hemodilüsyon, Hematolojide transfüzyon uygulamaları | |
8 | Kardiyak cerrahide transfüzyon Ortopedik cerrahide transfüzyon | |
9 | Transplantasyon ve transfüzyon Yenidoğan ve pediatride transfüzyon | |
10 | Yenidoğanda transfüzyon uygulamaları, Yenidoğanın hemolitik hastalığı: Gebe izlemi ve IU transfüzyon Yenidoğanın hemolitik hastalığı: Exchange transfüzyon, | |
11 | Hematolojik malignensilerde transfüzyon Otoimmun hemolitik anemi ve ITP’de transfüzyon | |
12 | Hemoglobinopati ve eritrosit membran defektlerinde transfüzyon İmmün yetmezliklerde transfüzyon | |
13 | Plazma deriveleri ve klinik kullanımları | |
14 | Hastanedeki transfüzyon uygulamalarının değerlendirilmesi, TransfüzyonKomitesi çalışmalarına katılım |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1. Handbook of transfusion medicine (Ed: DBL McClelland) |
Ders Kaynakları | 1. Technical Manuel (American Association of Bood Banks) |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Kan grupları ve belirleme yöntemleri | X | |||||
2 | Transfüzyon reaksiyonları | X | |||||
3 | Kan bankası işleyiş ve pratiği | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 |
---|---|---|---|---|
1 | Transfüzyon endikasyonlarını bilmek | |||
2 | Güvenli bir transfüzyon için kan bankası ve hasta başında yapılması gerekenleri bilmek ve uygulamak | |||
3 | Özel hasta gruplarının özel transfüzyon gereksinimlerini bilmek ve karşılamak için gerekenleri uygulamak | |||
4 | Kan kullanımını azaltmaya yönelik yöntemleri bilmek | |||
5 | Otolog transfüzyon için hastayı değerlendirmek ve otolog kan hazırlayabilmek | |||
6 | Transfüzyon komplikasyonlarını ve gereken klinik yaklaşımı bilmek, tanısal laboratuar testlerini uygulamak ve yorumlamak | |||
7 | Kan merkezi-klinik işbirliğini yürütebilmek | |||
8 | Donörün kabulünden tranfüzyon sonrasına kadar olan tüm sürece hakim olmak | |||
9 | Donörün kabulünden tranfüzyon sonrasına kadar olan tüm sürecte çıkabilecek sorunlar ve çözümleri hakkındda bilgi sahibi olmak |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 15 |
2. Ödev | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 2 | 2 | 4 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |