Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Klinik Mikoloji | TMB 618 | 0 | 3 + 2 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÖZLEM AYDEMİR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı |
Medikal önemi olan mantarlar ve yaptıkları hastalıkları öğrenmek |
Dersin İçeriği | Candida türleri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tıbbi önemi olan mantarları öğrenmek | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
2 | Tıbbi önemi olan mantarların hastalıklarını öğrenmek | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, | |
3 | Mantar enfeksiyonları ve konak | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, | |
4 | Mantar enfeksiyonlarında bulaş ve korunma | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, | |
5 | Mantar enfeksiyonlarında laboratuvar tanı | Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, Anlatım, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Murray PR, Baron EJ, Jorgensen JH, Landry ML, Pfaller MA. Manual of Clinical Microbology. 9th ed. Washington DC: ASM Press 2013 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık Bilimlerine İlişkin Bilgi Toplama ve Edindiği Bilgileri Uygulama Becerisi | ||||||
2 | Bilimsel Sorgulama ve Hipotez Oluşturma Becerisi | ||||||
3 | Literatür Tarama ve Değerlendirme Becerisi | ||||||
4 | Deney Tasarlama, Yapma, Verileri Analiz Edebilme ve Değerlendirebilme Becerisi | ||||||
5 | Deneysel Araç ve Gereç Tanıma ve Uygun Şekilde kullanabilme Becerisi | ||||||
6 | Disiplinler-arası Takım Çalışması Yapabilme Becerisi | ||||||
7 | Tıbbi Problemleri Tanıma, Formülize Etme ve Çözme Becerisi | ||||||
8 | Araştırmalarda ve Veri Analizlerinde Etkin Bilgisayar Kullanabilme Becerisi | ||||||
9 | Yapılan deneysel çalışmaların Bilime Sağlayacağı Katkıyı Anlama Becerisi | ||||||
10 | Etkin Yazılı ve Sözlü İletişim/Sunum Becerisi | ||||||
11 | Mesleki ve Etik Sorumluluğu Anlama ve Uygulama Becerisi | ||||||
12 | Yaşam Boyu Öğrenimin Önemini Kavrama ve Uygulama Becerisi | ||||||
13 | Tıbbi mikrobiyoloji Eğitiminde Temel Kavramları Tanıma Becerisi | ||||||
14 | Temel Kavramları Merkeze Alarak Etik Problemlere Yaklaşma Becerisi |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Tıbbi önemi olan mantarları öğrenmek | ||||||||||||||
2 | Tıbbi önemi olan mantarların hastalıklarını öğrenmek | ||||||||||||||
3 | Mantar enfeksiyonları ve konak | ||||||||||||||
4 | Mantar enfeksiyonlarında bulaş ve korunma | ||||||||||||||
5 | Mantar enfeksiyonlarında laboratuvar tanı |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
2. Ödev | 15 |
1. Ödev | 15 |
1. Ara Sınav | 70 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Ödev | 2 | 4 | 8 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |