Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Hücre Kültürü Uygulamaları | TMB 620 | 0 | 3 + 2 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İHSAN HAKKI ÇİFTCİ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı hücre kültürleri ve hazırlama teknikleri hakkında deneyim kazanmaktır. |
Dersin İçeriği | Hücre Kültürüne Giriş Hücre kültürü |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Hücre kültür laboratuvarı kuralları ve kullanılan cihazlar hakkında bilgi sahibidir | Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
2 | Kültüre edilen hücre serileri hakkında genel bilgilere sahiptpr | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
3 | Hücre kültürünün nasıl yapıldığını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
4 | Hücre serilerinin saklanması hakkında bilgi sahibidir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
5 | hücrelerin canlılık ve toksisite testleri hakkında bilgi sahibidir | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
6 | Hücre kültür çalışmaları sonrasında yapılan moleküler çalışmalar hakkında bilgi sahibidir | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş ve temel kavramlar | |
2 | Hücre Kültürü Laboratuvarlarının Düzeni ve Kullanılan Ekipmanlar | |
3 | Hücre Kültürü Laboratuvarlarının Düzeni ve Kullanılan Ekipmanlar | |
4 | Hücre Tipleri ve Kökenleri | |
5 | Hücre Kültürü | |
6 | Hücre Kültürü | |
7 | Hücre Kültürü | |
8 | Değerlendirme | |
9 | Hücre saklama | |
10 | Hücre bankası sistemi | |
11 | Hücre dondurma ve çözdürme | |
12 | Hücre Canlılık | |
13 | Toksisite Testleri | |
14 | Moleküler yöntemler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Cell Separation Methods and Selected Applications, Thomas G. Pretlow, Theresa P. Pretlow, Vol:4, 5 Academic Press, 1987 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık Bilimlerine İlişkin Bilgi Toplama ve Edindiği Bilgileri Uygulama Becerisi | X | |||||
2 | Bilimsel Sorgulama ve Hipotez Oluşturma Becerisi | ||||||
3 | Literatür Tarama ve Değerlendirme Becerisi | ||||||
4 | Deney Tasarlama, Yapma, Verileri Analiz Edebilme ve Değerlendirebilme Becerisi | X | |||||
5 | Deneysel Araç ve Gereç Tanıma ve Uygun Şekilde kullanabilme Becerisi | X | |||||
6 | Disiplinler-arası Takım Çalışması Yapabilme Becerisi | ||||||
7 | Tıbbi Problemleri Tanıma, Formülize Etme ve Çözme Becerisi | X | |||||
8 | Araştırmalarda ve Veri Analizlerinde Etkin Bilgisayar Kullanabilme Becerisi | ||||||
9 | Yapılan deneysel çalışmaların Bilime Sağlayacağı Katkıyı Anlama Becerisi | ||||||
10 | Etkin Yazılı ve Sözlü İletişim/Sunum Becerisi | ||||||
11 | Mesleki ve Etik Sorumluluğu Anlama ve Uygulama Becerisi | ||||||
12 | Yaşam Boyu Öğrenimin Önemini Kavrama ve Uygulama Becerisi | ||||||
13 | Tıbbi mikrobiyoloji Eğitiminde Temel Kavramları Tanıma Becerisi | ||||||
14 | Temel Kavramları Merkeze Alarak Etik Problemlere Yaklaşma Becerisi | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Hücre kültür laboratuvarı kuralları ve kullanılan cihazlar hakkında bilgi sahibidir | 5 | |||||||||||||
2 | Kültüre edilen hücre serileri hakkında genel bilgilere sahiptpr | 5 | |||||||||||||
3 | Hücre kültürünün nasıl yapıldığını bilir | 5 | |||||||||||||
4 | Hücre serilerinin saklanması hakkında bilgi sahibidir | 5 | |||||||||||||
5 | hücrelerin canlılık ve toksisite testleri hakkında bilgi sahibidir | 5 | |||||||||||||
6 | Hücre kültür çalışmaları sonrasında yapılan moleküler çalışmalar hakkında bilgi sahibidir | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 10 |
1. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 16 | 2 | 32 |
Performans Görevi (Seminer) | 10 | 1 | 10 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 147 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |