Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mikrobiyolojide Tanı Yöntemleri | TMB 608 | 0 | 4 + 2 | 5 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | MİKROBİYOLOJİ |
Önerilen Seçmeli Dersler | TEMEL MİKROBİYOLOJİ |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA ALTINDİŞ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. MUSTAFA ALTINDİŞ, |
Dersin Yardımcıları | PROF. DR. MUSTAFA ALTINDİŞ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Mikrobiyolojide kullanılan tanı yöntemlerini detaylarıyla birlikte anlatılması |
Dersin İçeriği | Bakteriyolojik inceleme yöntemleri: örneklerin alınması, uygun olmayan örneklerin reddi, bakteriyolojik kültür yöntemleri, üreyen mikroorganizmaları tanımlamada kullanılan yöntemler, kültür sonuçlarının değerlendirilmesi, mikroskopik inceleme teknikleri, parazitolojik, mikolojik ve virolojik inceleme yöntemleri, kan ve doku parazitlerinin incelenme yöntemleri, serolojik tanı yöntemleri, Ticari kitlerle tanı yöntemleri, Mikobakterilerin tansı ve tiplendirilmesi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bakteriyolojik inceleme yöntemleri | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, | |
2 | Örneklerin alınması | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, | |
3 | Uygun olmayan örneklerin reddi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, | Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
4 | Bakteriyolojik kültür yöntemleri | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, | |
5 | üreyen mikroorganizmaları tanımlamada kullanılan yöntemler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, | |
6 | kültür sonuçlarının değerlendirilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, | |
7 | Mikroskopik inceleme teknikleri | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, | |
8 | Parazitolojik inceleme yöntemleri | Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, Anlatım, Soru-Cevap, | |
9 | Mikolojik inceleme yöntemleri | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, | |
10 | Virolojik inceleme yöntemleri | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, | |
11 | Kan ve doku parazitlerinin incelenme yöntemleri | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, | |
12 | Serolojik tanı yöntemleri | Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, Anlatım, Soru-Cevap, | |
13 | Ticari kitlerle tanı yöntemleri | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, | Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
14 | Mikobakterilerin tansı ve tiplendirilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bakteriyolojik inceleme yöntemleri | |
2 | Örneklerin alınması | |
3 | Uygun olmayan örneklerin reddi | |
4 | Bakteriyolojik kültür yöntemleri | |
5 | üreyen mikroorganizmaları tanımlamada kullanılan yöntemler | |
6 | kültür sonuçlarının değerlendirilmesi | |
7 | Mikroskopik inceleme teknikleri | |
8 | Parazitolojik inceleme yöntemleri | |
9 | Mikolojik inceleme yöntemleri | |
10 | Virolojik inceleme yöntemleri | |
11 | Kan ve doku parazitlerinin incelenme yöntemleri | |
12 | Serolojik tanı yöntemleri | |
13 | Ticari kitlerle tanı yöntemleri | |
14 | Mikobakterilerin tansı ve tiplendirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Altındiş M. Hemşireler için Mikrobiyoloji. Nobel 2010 |
Ders Kaynakları | Altındiş M. Hemşireler için Mikrobiyoloji. Nobel 2010 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık Bilimlerine İlişkin Bilgi Toplama ve Edindiği Bilgileri Uygulama Becerisi | ||||||
2 | Bilimsel Sorgulama ve Hipotez Oluşturma Becerisi | ||||||
3 | Literatür Tarama ve Değerlendirme Becerisi | ||||||
4 | Deney Tasarlama, Yapma, Verileri Analiz Edebilme ve Değerlendirebilme Becerisi | ||||||
5 | Deneysel Araç ve Gereç Tanıma ve Uygun Şekilde kullanabilme Becerisi | ||||||
6 | Disiplinler-arası Takım Çalışması Yapabilme Becerisi | ||||||
7 | Tıbbi Problemleri Tanıma, Formülize Etme ve Çözme Becerisi | ||||||
8 | Araştırmalarda ve Veri Analizlerinde Etkin Bilgisayar Kullanabilme Becerisi | ||||||
9 | Yapılan deneysel çalışmaların Bilime Sağlayacağı Katkıyı Anlama Becerisi | ||||||
10 | Etkin Yazılı ve Sözlü İletişim/Sunum Becerisi | ||||||
11 | Mesleki ve Etik Sorumluluğu Anlama ve Uygulama Becerisi | ||||||
12 | Yaşam Boyu Öğrenimin Önemini Kavrama ve Uygulama Becerisi | ||||||
13 | Tıbbi mikrobiyoloji Eğitiminde Temel Kavramları Tanıma Becerisi | ||||||
14 | Temel Kavramları Merkeze Alarak Etik Problemlere Yaklaşma Becerisi |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bakteriyolojik inceleme yöntemleri | ||||||||||||||
2 | Örneklerin alınması | ||||||||||||||
3 | Uygun olmayan örneklerin reddi | ||||||||||||||
4 | Bakteriyolojik kültür yöntemleri | ||||||||||||||
5 | üreyen mikroorganizmaları tanımlamada kullanılan yöntemler | ||||||||||||||
6 | kültür sonuçlarının değerlendirilmesi | ||||||||||||||
7 | Mikroskopik inceleme teknikleri | ||||||||||||||
8 | Parazitolojik inceleme yöntemleri | ||||||||||||||
9 | Mikolojik inceleme yöntemleri | ||||||||||||||
10 | Virolojik inceleme yöntemleri | ||||||||||||||
11 | Kan ve doku parazitlerinin incelenme yöntemleri | ||||||||||||||
12 | Serolojik tanı yöntemleri | ||||||||||||||
13 | Ticari kitlerle tanı yöntemleri | ||||||||||||||
14 | Mikobakterilerin tansı ve tiplendirilmesi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 15 |
2. Ödev | 15 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Ödev | 2 | 4 | 8 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 2 | 2 | 4 |
Toplam İş Yükü | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |