Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Mikrobiyolojik Araştırmaların Planlanması TMB 607 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

- Temel istatistik

-Araştırma Yöntemleri

Önerilen Seçmeli Dersler

İleri SPSS

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. OĞUZ KARABAY
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

-

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Mikrobiyoloji Master ve doktora düzeyinde bilimsel araştırma planlanmasının öğretilmesi ve araştırmanın nasıl tasarlancxağına ait bilgilerin verilmesi

Dersin İçeriği

Bilimsel araştırmaların oluşturulmasındaki basamakların gözden geçirilmesi .

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 araştırma tasarımı Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
Kaynaklar
Ders Notu

Bu dersin notları ders öncesi elketronik ortamda öğrenciye verilecektir.

Ders Kaynakları

GOOGLE schoolar

-http://file.toraks.org.tr/TORAKSFD23NJKL4NJ4H3BG3JH/kisokulu6-ppt-pdf/temel_arastirma_teknikleri.pdf#page=1&zoom=auto,-178,848

- http://file.toraks.org.tr/TORAKSFD23NJKL4NJ4H3BG3JH/kisokulu3-ppt-pdf/Banu_cakir.pdf

-http://yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/courses/spring2009/bby606/Arastirma_Odevi_Nasil_Hazirlanir_.pdf

-http://www.journalagent.com/adlitip/pdfs/ADLITIP_24_2_40_47.pdf

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sağlık Bilimlerine İlişkin Bilgi Toplama ve Edindiği Bilgileri Uygulama Becerisi
2 Bilimsel Sorgulama ve Hipotez Oluşturma Becerisi
3 Literatür Tarama ve Değerlendirme Becerisi
4 Deney Tasarlama, Yapma, Verileri Analiz Edebilme ve Değerlendirebilme Becerisi
5 Deneysel Araç ve Gereç Tanıma ve Uygun Şekilde kullanabilme Becerisi
6 Disiplinler-arası Takım Çalışması Yapabilme Becerisi
7 Tıbbi Problemleri Tanıma, Formülize Etme ve Çözme Becerisi
8 Araştırmalarda ve Veri Analizlerinde Etkin Bilgisayar Kullanabilme Becerisi
9 Yapılan deneysel çalışmaların Bilime Sağlayacağı Katkıyı Anlama Becerisi
10 Etkin Yazılı ve Sözlü İletişim/Sunum Becerisi
11 Mesleki ve Etik Sorumluluğu Anlama ve Uygulama Becerisi
12 Yaşam Boyu Öğrenimin Önemini Kavrama ve Uygulama Becerisi
13 Tıbbi mikrobiyoloji Eğitiminde Temel Kavramları Tanıma Becerisi
14 Temel Kavramları Merkeze Alarak Etik Problemlere Yaklaşma Becerisi
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
1 araştırma tasarımı
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Proje / Tasarım 20
2. Proje / Tasarım 20
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)