Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sağlıklı Yaşam ve Egzersiz | TDS 207 | 3 | 1 + 1 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. OĞUZHAN YILDIZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, sağlıklı yaşam ve fiziksel aktivite ile ilgili temel düzeyde bilgi sağlamaktır. Ders aynı zamanda sağlıklı yaşam biçimi davranışları kazanma ve kazandırma konusunda da temel düzeyde bilgi kazandırmayı amaçlamaktadır. Derse katılan öğrenciler, farklı fiziksel aktive programları hakkında da bilgi sahibi olacaklardır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; birey, aile ve toplum sağlığının koruması için fiziksel aktivitenin önemi üzerine odaklanır. Bu ders kapsamında öğrenciler, sağlıklı yaşam biçimi davranışlarını kazanma ve kazandırma, fiziksel aktivite programlama konularında temel düzeyde bilgi sahibi olurlar. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sağlıklı yaşamı tanımlar. | Anlatım, Tartışma, | Çoktan Seçmeli Testler, |
2 | Sağlıklı yaşamın prensiplerini öğrenir. | Anlatım, Tartışma, | Çoktan Seçmeli Testler, |
3 | Fiziksel aktivite faaliyetlerini ve özelliklerini bilir, tanır. | Anlatım, Tartışma, | Çoktan Seçmeli Testler, |
4 | Fiziksel aktivitenin sağlıklı yaşam ile ilişkisini bilir, açıklar. | Anlatım, Tartışma, | Çoktan Seçmeli Testler, |
5 | Farklı fiziksel aktivite ve sağlıklı yaşam faaliyetlerini bilir, değişik gruplara uygulanmasını tanır. | Anlatım, Tartışma, | Çoktan Seçmeli Testler, |
6 | Düzenli beslenme ve diyet alışkanlıklarını öğrenir. | Anlatım, Tartışma, | Çoktan Seçmeli Testler, |
7 | Egzersizin temel ilkelerini benimser. | Anlatım, Tartışma, | Çoktan Seçmeli Testler, |
8 | Bağımlılıkla ilgili temel kavramları bilir. | Anlatım, Tartışma, | Çoktan Seçmeli Testler, |
9 | Hijyenin sağlık üzerine etkisini bilir. | Anlatım, Tartışma, | Çoktan Seçmeli Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sağlıklı yaşam kavramına giriş | |
2 | Fiziksel uygunluk, egzersiz ve hareketlilik kavramına giriş | |
3 | Sağlıklı yaşamda egzersiz kavramı | |
4 | Sağlığı koruma ve geliştirmede egzersizin rolü ve yararları | |
5 | Kilo kontrolü, egzersiz ihtiyacının belirlenmesi | |
6 | Sağlığı koruma ve geliştirmede egzersiz programları | |
7 | Sağlığı koruma ve geliştirmede beslenmenin rolü | |
8 | Egzersiz programları ve fiziksel uygunluk parametrelerinin yeri | |
9 | Egzersiz, wellnwss, fitness kavramları ve temel yaklaşımlar | |
10 | Farklı yaş gruplarında egzersiz | |
11 | Sağlıklı yaşam adına yanlış uygulamalar (uygun olmayan beslenme davranışları) | |
12 | Sağlıklı yaşam adına yanlış uygulamalar (uygun olmayan egzersiz uygulamaları) | |
13 | Sağlıklı yaşam için hijyen ve temizlik. | |
14 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Fiziksel Uygunluk (M.Kamil Özer), Yaşam Boyu Spor (Rasim Kale), Günay M, Tamer K, Cicioğlu İ, Spor Fizyolojisi ve Performans Ölçümü: Enerji Metabolizması, Solunum Sistemi ve Egzersiz. 2. baskı, Ankara, Gazi Kitabevi, 2010, s:36- 72, 543- 548. Noyan A. Fizyoloji ders kitabı, 2. baskı, Ankara, Anadolu Üniversitesi Yayınları, 1984, s: 238: 242. Egzersiz ve Spor Yapanlar İçin Beslenme (Prof. Dr. Gülgün Ersoy) Fitness Theory&Practice (Ed. Laura A. Gladwin, MS) |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | |||||
2 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | X | |||||
3 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | ||||||
4 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | X | |||||
5 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | ||||||
7 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
8 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | ||||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | ||||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | ||||||
11 | Tıbbi laboratuvar ortamını ve işleyişini bilir. | ||||||
12 | Tıbbi laboratuvara gelen numuneleri; kabul etme, analiz etme, raporlama ve sonuçları iletme işlemlerini tanımlar ve yapar. | ||||||
13 | Laboratuvar hijyeni, güvenliği ve atık yönetimini açıklar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sağlıklı yaşamı tanımlar. | |||||||||||||
2 | Sağlıklı yaşamın prensiplerini öğrenir. | |||||||||||||
3 | Fiziksel aktivite faaliyetlerini ve özelliklerini bilir, tanır. | |||||||||||||
4 | Fiziksel aktivitenin sağlıklı yaşam ile ilişkisini bilir, açıklar. | |||||||||||||
5 | Farklı fiziksel aktivite ve sağlıklı yaşam faaliyetlerini bilir, değişik gruplara uygulanmasını tanır. | |||||||||||||
6 | Düzenli beslenme ve diyet alışkanlıklarını öğrenir. | |||||||||||||
7 | Egzersizin temel ilkelerini benimser. | |||||||||||||
8 | Bağımlılıkla ilgili temel kavramları bilir. | |||||||||||||
9 | Hijyenin sağlık üzerine etkisini bilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Ara Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 74 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |