Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çevre Eğitimi | TDS 109 | 2 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi CEMİLE DEDE |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | Ekolojinin temel kural ve ilkeleri, ekosistemi oluşturan unsurlar ve bunların işlevleri, biyolojik ilişkiler ve insanlığın temel çevresel sorunları, çözüm yolları ve çevre koruma ile ilgili bilgi vermek ve bilinç oluşturmak |
Dersin İçeriği | Çevre ve ekoloji ile ilgili temel kavramlar; Ekosistem ve ekosistemi oluşturan unsurlar; Besin zinciri ve besin ağı; Ekosistemlerde biyolojik ilişkiler; Ekosistemlerdeki canlı ve cansız unsurların temel işlevleri; Karasal ve sucul ekosistemler; İnsanlığın temel ekolojik sorunları: insan kaynaklı çevre sorunları; Küresel iklim değişimi ve küresel ısınma; Doğal tehlikelerden kaynaklanan çevre sorunları; Çevre ve sürdürülebilirlik, Çevresel kirleticiler ve etkileri, Dünyada ve Türkiyede çevre korumacılık. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çevre ve ekoloji ile ilgili temel kavramları bilir | Soru-Cevap, Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, |
2 | Ekosistemlerdeki canlı ve cansız unsurların temel işlevlerini bilir | Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | İnsanlığın temel ekolojik sorunlarını bilir | Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Çevre bilincine sahip olur |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çevre ve ekoloji ile ilgili temel kavramlar | |
2 | Besin zinciri ve besin ağı | |
3 | Ekosistemlerde biyolojik ilişkiler | |
4 | Ekosistemlerdeki canlı ve cansız unsurların temel işlevleri | |
5 | Karasal ve sucul ekosistemler | |
6 | İnsanlığın temel ekolojik sorunları | |
7 | İnsanlığın temel ekolojik sorunları | |
8 | Küresel iklim değişimi ve küresel ısınma | |
9 | Çevresel kirleticiler ve etkileri | |
10 | Ara sınav | |
11 | Çevresel kirleticiler ve etkileri | |
12 | Çevresel kirleticiler ve etkileri | |
13 | Çevre ve sürdürülebilirlik | |
14 | Çevre korumacılık |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | -Environmental Protection Agency (epa.gov) -Shukla, S., Gupta, MK., Mahacan, A., Parmar, A., Kaur, B., Singh, C., Kumar, V., Environmental Education, 2023 -Wei-Ta Fang, , Arba'at Hassan, , and Ben A. LePage, The Living Environmental Education: Sound Science Toward a Cleaner, Safer, and Healthier Future,ISSN:2523-3092, Springer,2022 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | ||||||
2 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||
3 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | ||||||
4 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | ||||||
5 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | ||||||
6 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | ||||||
7 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
8 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | ||||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | ||||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | ||||||
11 | Tıbbi laboratuvar ortamını ve işleyişini bilir. | ||||||
12 | Tıbbi laboratuvara gelen numuneleri; kabul etme, analiz etme, raporlama ve sonuçları iletme işlemlerini tanımlar ve yapar. | ||||||
13 | Laboratuvar hijyeni, güvenliği ve atık yönetimini açıklar. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Çevre ve ekoloji ile ilgili temel kavramları bilir | |||||||||||||
2 | Ekosistemlerdeki canlı ve cansız unsurların temel işlevlerini bilir | |||||||||||||
3 | İnsanlığın temel ekolojik sorunlarını bilir | |||||||||||||
4 | Çevre bilincine sahip olur |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 82 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |