Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Halk Sağlığı MYO 289 3 2 + 0 2 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi SEDA GÖGER
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi HANİFE İRİS, Dr.Öğr.Üyesi SEDA GÖGER,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Sağlık hizmetlerinin sunumunda sağlık kurumları için gerekli olan halk sağlığı bilgi ve becerisi ile donatılmış nitelikli insan gücü yetiştirilmesi

Dersin İçeriği

Sağlık kavramı ve temel sağlık hizmetleri, Türkiye de sağlık politikaları ve sağlık hizmetleri, Bulaşıcı Hastalıklar ve Korunma, Bağışıklama, İnsan - çevre ilişkisi ve çevre sağlığı, İş sağlığı ve meslek hastalıkları, Anne ve çocuk sağlığı hizmetleri, Aile planlaması ve hizmetleri, Okul dönemi çocuk sağlığı ve hizmetleri, Ergen sağlığı ve hizmetleri, Yaşlı sağlığı ve hizmetleri, Ruh sağlığı ve hizmetleri, Tıbbi atık yönetimi

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sağlık kavramını ve temel sağlık hizmetlerini tanımlar Anlatım, Soru-Cevap,
2 Türkiye de sağlık politikalarını ve temel sağlık hizmetlerini tanımlar Anlatım, Beyin Fırtınası,
3 Bulaşıcı hastalıkları ve bulaşıcı hastalıklardan korunma yollarını sıralar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Çevre sağlığının insan yaşamındaki yerini tanımlar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 Meslek hastalıklarını öğrenir ve iş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgi sahibi olur. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
6 Anne ve çocuk sağlığı hakkında bilgi sahibi olur, aile planlamasını ve önemini tanımlar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
7 Okul dönemi çocuk sağlığı ve ergen sağlığı konusunda bilgi sahibi olur. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
8 Yaşlı sağlığı, yaşlılık dönemi hastalıkları konusunda bilgi sahibi olur. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım,
9 Toplum ruh sağlığı ve iyileştirilmesi hakkında bilgi sahibi olur. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
10 Sağlık çalışanı olarak tıbbi atık yönetimini öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Sağlık kavramı ve temel sağlık hizmetleri
2 Türkiye de sağlık politikaları ve sağlık hizmetleri
3 Bulaşıcı Hastalıklar ve Korunma
4 Bağışıklama
5 İnsan - çevre ilişkisi ve çevre sağlığı
6 İş sağlığı ve meslek hastalıkları
7 Anne ve çocuk sağlığı hizmetleri
8 Aile planlaması ve hizmetleri
9 Okul dönemi çocuk sağlığı ve hizmetleri
10 Yıl içi Sınavı
11 Ergen sağlığı ve hizmetleri
12 Yaşlı sağlığı ve hizmetleri
13 Ruh sağlığı ve hizmetleri
14 Tıbbi atık yönetimi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1) Güler, Ç., Akın, L. Halk Sağlığı Temel Bilgiler. Ankara; Hacettepe Üniversitesi Yayınları, 2006.
2) Erciş B. Halk Sağlığı Hemşireliği. Ankara; Göktuğ Yayıncılık, 2009
3) Dirican, R., Bilgel, N. Halk Sağlığı, 2.Basım, Uludağ Üniversitesi Basımevi, Bursa, 1993.
4) Erci B (Ed). Halk Sağlığı Hemşireliği, Göktuğ Yayıncılık, Ankara, 2009.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. X
2 İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. X
3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. X
4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. X
5 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. X
6 Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. X
7 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. X
8 Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. X
9 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. X
10 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. X
11 Tıbbi laboratuvar ortamını ve işleyişini bilir. X
12 Tıbbi laboratuvara gelen numuneleri; kabul etme, analiz etme, raporlama ve sonuçları iletme işlemlerini tanımlar ve yapar. X
13 Laboratuvar hijyeni, güvenliği ve atık yönetimini açıklar. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
1 Sağlık kavramını ve temel sağlık hizmetlerini tanımlar 4 2 3 1 3 4 4 3 3 3 3 2 5
2 Türkiye de sağlık politikalarını ve temel sağlık hizmetlerini tanımlar 4 2 4 1 3 3 3 4 3 1 2 3 3
3 Bulaşıcı hastalıkları ve bulaşıcı hastalıklardan korunma yollarını sıralar 5 3 3 1 3 3 3 4 3 1 3 1 4
4 Çevre sağlığının insan yaşamındaki yerini tanımlar 4 4 3 1 4 3 3 3 3 1 3 1 4
5 Meslek hastalıklarını öğrenir ve iş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgi sahibi olur. 4 3 3 1 4 3 3 3 4 3 2 1 3
6 Anne ve çocuk sağlığı hakkında bilgi sahibi olur, aile planlamasını ve önemini tanımlar 3 1 3 1 3 3 3 3 4 1 2 0 0
7 Okul dönemi çocuk sağlığı ve ergen sağlığı konusunda bilgi sahibi olur. 3 1 3 1 4 4 3 4 3 1 0 0 1
8 Yaşlı sağlığı, yaşlılık dönemi hastalıkları konusunda bilgi sahibi olur. 3 2 4 1 4 4 3 4 3 1 0 0 1
9 Toplum ruh sağlığı ve iyileştirilmesi hakkında bilgi sahibi olur. 3 2 3 1 4 4 4 4 3 1 0 0 0
10 Sağlık çalışanı olarak tıbbi atık yönetimini öğrenir. 4 4 3 1 4 4 4 4 3 1 1 1 4
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 80
1. Kısa Sınav 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 1 1 1
Kısa Sınav 2 1 2
Ödev 1 14 14
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 88
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,52
Dersin AKTS Kredisi 4