Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İşletmede Mesleki Eğitim MYO 291 4 5 + 20 15 17
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. ALAADDİN AĞCADAĞ
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi CEMİLE DEDE, Dr.Öğr.Üyesi HANİFE İRİS, Doç.Dr. SABİHA SEVİNÇ ALTAŞ, Dr.Öğr.Üyesi YASEMİN YILDIZ, Öğr.Gör.Dr. GÜLBAŞAK DİKTAŞ YERLİ, Öğr.Gör.Dr. ÖMER ÖZİŞLİ, Dr.Öğr.Üyesi ŞADİYE BERNA AYKAN, Öğr.Gör. YAKUP YİĞİT, Öğr.Gör. KADRİ ER, Öğr.Gör. ZEYNEP BOSTANCIOĞLU, Öğr.Gör. FATİH TANRISEVEN, Öğr.Gör. ÖZLEM BOZYER, Öğr.Gör. ŞEYMA TRABZON, Dr.Öğr.Üyesi AYLA EREN ÖZDEMİR, Öğr.Gör. ALAADDİN AĞCADAĞ, Dr.Öğr.Üyesi SEDA GÖGER, Öğr.Gör.Dr. KÜBRA ÜÇGÜL, Öğr.Gör. AYŞE EROĞLU, Öğr.Gör. ŞENAY KESİM, Öğr.Gör. ENES KARA, Öğr.Gör. MURAT TEPEÇINAR, Dr.Öğr.Üyesi TALHA ZAFER, Öğr.Gör. ADEM TURAN, Öğr.Gör. AYKUT ARSLAN, Öğr.Gör. OĞUZHAN YILDIZ, Öğr.Gör. İBRAHİM HALİL BAYDİLEK,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Dört dönemlik önlisans eğitim-öğretim sürecinin üç döneminde teorik bilgi edinen öğrencilerin, bir dönem boyunca (14 hafta) bölüm veya programlarıyla ilgili iş yerlerinde pratik eğitim almaları, mezuniyet öncesinde belirli bir iş tecrübesi edinmeleri ve teorik bilgilerini uygulamalı olarak pekiştirmeleri amaçlanmaktadır. Bu uygulama, öğrencilere sadece sınıf ortamında edinilen bilgileri değil, aynı zamanda gerçek dünya koşullarında nasıl kullanacaklarını da öğretmeyi hedefler. Öğrenciler, bu süreçte iş yerlerinde çalışarak sektörel becerilerini geliştirir, iş ortamını ve beklentilerini tanır ve aynı zamanda iş hayatında nasıl başarılı olacakları konusunda önemli deneyimler kazanırlar. Bu da mezun olduklarında iş dünyasına daha hazır ve donanımlı bir şekilde adım atmalarını sağlar.

Dersin İçeriği

İş Yeri Eğitimi ile İlgili Yönetmelik, Mevzuat ve Uygulamalar, İş Hukuku, İş Sağlığı ve Güvenliği, İş Ahlakı ve Etiği.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kamu veya özel kuruluşlardaki üretim ve hizmet süreçlerini işyerinde uygulayarak, becerilerini geliştirmek ve bilgilerini pekiştirmek. Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ders içeriğinin takdimi–3+1 modelinin tanıtımı, öğrencilerin uygulama yapacağı kuruluşun belirlenmesi ve dağılımın yapılması
2 İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama
3 İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama
4 İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama
5 İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama
6 İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama
7 İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama
8 İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama
9 Öğrencinin ara rapor sunumu
10 İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama
11 İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama
12 İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama
13 İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama
14 İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Mesleği ile ilgili güncel bilgileri içeren önlisans düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
2 Mesleğinde güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır.
3 Mesleği ile ilgili bilgi ve becerileri kullanarak, verileri değerlendirir,yorumlar,çözüm önerileri sunar..
4 İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur.
5 Mesleği ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır.
6 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir.
7 Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir.
8 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve mesleği ile gerekli iletişimi kurabilir.
9 Mesleki çalışmalarıbağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla yürütebilir.
10 Alanında çalışmaların yürütülmesinde ve sorunların çözümlenmesinde ekip üyesi olarak yer alır.
11 Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini, çözüm önerilerini ilgili kişilerle paylaşır.
12 Tıbbi laboratuvar ortamını ve işleyişini bilir.
13 Tıbbi laboratuvara gelen numuneleri; kabul etme, analiz etme, raporlama ve sonuçları iletme işlemlerini tanımlar ve yapar.
14 Laboratuvar hijyeni, güvenliği ve atık yönetimini açıklar.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
1 Kamu veya özel kuruluşlardaki üretim ve hizmet süreçlerini işyerinde uygulayarak, becerilerini geliştirmek ve bilgilerini pekiştirmek.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 10 160
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Proje / Tasarım 4 4 16
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 249
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 9,96
dersAKTSKredisi 17