Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Biyoistatistik | LAB 207 | 3 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SABİHA SEVİNÇ ALTAŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sağlık Hizmetleri ile istatistik ilişkisini kavrayabilmek ve uygulamak. |
Dersin İçeriği | Sağlık hizmetleri ve istatistik, Frekans dağılımları ve tanımlayıcı ölçüler, Verilerin sınıflandırılması, Ortalamalar, Dağılımın yaygınlık ölçüleri, Tablo ve grafik yapım yöntemleri, Teorik dağılımlar, Önemlilik testleri, Korelasyon ve regrasyon analizi, Zaman serileri analizi |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | 1) Sağlık hizmetleri ve biyoistatistik ilişkisini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Çoktan Seçmeli Testler, |
2 | 2) Tablo ve grafik yapım yöntemleri öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, | Çoktan Seçmeli Testler, |
3 | 3) Önemlilik testleri öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, | Çoktan Seçmeli Testler, |
4 | 4) Korelasyon ve regrasyon analizi öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, | Çoktan Seçmeli Testler, |
5 | 5) Zaman serileri analizi öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, | Çoktan Seçmeli Testler, |
6 | 6) Teorik Dağılımları öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, | Çoktan Seçmeli Testler, |
7 | Ortalamaları öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Çoktan Seçmeli Testler, |
8 | Dağılımın yaygınlık ölçülerini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Çoktan Seçmeli Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sağlık hizmetleri ve istatistik | |
2 | Frekans dağılımları ve tanımlayıcı ölçüler | |
3 | Verilerin sınıflandırılması | |
4 | Ortalamalar | |
5 | Ortalamalar | |
6 | Dağılımın yaygınlık ölçüleri | |
7 | Tablo ve grafik yapım yöntemleri | |
8 | Teorik dağılımlar | |
9 | Teorik dağılımlar | |
10 | yıl içi sınavı | |
11 | Önemlilik testleri | |
12 | Önemlilik testleri | |
13 | Korelasyon ve regrasyon analizi | |
14 | Zaman serileri analizi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders Notları, Powerpoint sunuları. |
Ders Kaynakları | [1] Prof.Dr. Sümbüloğlu, Kadir; Doç.Dr. Sümbüloğlu, Vildan ; Bioistatistik |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | |||||
2 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | X | |||||
3 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | X | |||||
4 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | X | |||||
5 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | X | |||||
7 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
8 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | ||||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | X | |||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | X | |||||
11 | Tıbbi laboratuvar ortamını ve işleyişini bilir. | X | |||||
12 | Tıbbi laboratuvara gelen numuneleri; kabul etme, analiz etme, raporlama ve sonuçları iletme işlemlerini tanımlar ve yapar. | X | |||||
13 | Laboratuvar hijyeni, güvenliği ve atık yönetimini açıklar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 1) Sağlık hizmetleri ve biyoistatistik ilişkisini öğrenir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 |
2 | 2) Tablo ve grafik yapım yöntemleri öğrenir | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 |
3 | 3) Önemlilik testleri öğrenir | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 |
4 | 4) Korelasyon ve regrasyon analizi öğrenir | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 |
5 | 5) Zaman serileri analizi öğrenir | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 |
6 | 6) Teorik Dağılımları öğrenir | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 |
7 | Ortalamaları öğrenir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 |
8 | Dağılımın yaygınlık ölçülerini öğrenir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 77 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |