Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi | ATA 291 | 4 | 4 + 0 | 4 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Y |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. BETÜL YAZĞAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. HATİCE AKAN, Öğr.Gör. BETÜL YAZĞAN, Prof.Dr. HALUK SELVİ, Öğr.Gör. CEMİLE EBRU SAYGI, Öğr.Gör.Dr. NİHAN EYÜBOĞLU ERDEM, |
Dersin Yardımcıları | Sabis platformunda yüklü haftalık ders videoları ve pdf ders notları. |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Atatürk'ün eserleri incelenmek suretiyle Cumhuriyetin temel nitelikleri, elde edilen kazanımları anlatılarak Atatürk ilkelerinin değerini kavratmaktır. Ayrıca Türk devriminin tamamlanması evresinde yaşanan siyasi gelişmeleri ve yeni devletin kuruluş sürecinin öğretilmesi amaçlanmaktadır. Buna ek olarak dersin bir diğer amacı da öğrencilere, Atatürk'ün siyasi ve sosyal alanlardaki devrimlerini öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Modern Türkiye´nin doğuş ve gelişim süreci içindeki olaylar, fikirler ve ilkeler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Atatürk ilkeleri ile ilgili kaynakları tanımış olmak | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Osmanlı devletinde yenilik hareketlerini kavramış olmak | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Atatürk ilkelerinin tarihi temellerini kavramış olmak | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Türkiye Cumhuriyetinin devlet yapısını iyi bir şekilde kavramış olmak | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | 21. yüzyıl'da Türklerin durumunu kavramış olmak | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | Atatürk'ün Cumhuriyet ve barış anlayışını kavramış olmak | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
7 | Atatürk İlke ve İnkılaplarını kavrar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
8 | Cumhuriyetin değerini kavrar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
9 | Türk inkılâbının tarihî köklerine inerek, Atatürk inkılâplarına bilinçli bir şekilde sahip çıkar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
10 | Türk tarihinden ve Türk millî mücadelesinden aldığı güçle devletine ve milletine sahip çıkar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
11 | Cumhuriyete, lâikliğe ve Türk milletine yönelik iç ve dış tehditleri doğru bir şekilde tanıyarak, bu tehditler karşısında uyanık olur. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
12 | Ülkesini, vatanını ve milletini tanıyarak, onlara uygun politikalar üreten bir şuura sahip olur. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
13 | TBMM'nin kurulmasında yaşanan güçlükleri bilir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
14 | Milli Mücadelenin zorluklarını kavrar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
15 | Sevr Anlaşmasının neler getirdiğini tahlil eder. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
16 | Lozan ile elde edilen kazanımları değerlendirir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | - Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihinin İçeriği ve amacı - Yenilik ve benzeri kavramlar | |
2 | - Osmanlı Devletinin yapısı ve çözülme sebepleri - Devleti kurtarma ve reform çabaları | |
3 | - Osmanlı Devlet'inde Meşruti gelişmeler ve entelektüel hareketler - Osmanlı Devletinin jeopolitiği ve ona karşı dış politika | |
4 | - İttihat ve Terakki Partisinin yönetimi ve devletin son aşaması - 1. Dünya Savaşı ve Osmanlı Devleti | |
5 | - Mondros Mütarekesi ve ona bağlı işgaller, Osmanlı'dan toprak istekleri ve Paris Barış Konferansı - Türk milletinin bağımsızlık için kararlılığı ve Mustafa Kemal Paşa | |
6 | - Mustafa Kemal Paşa'nın fikirleri ve Anadolu'ya geçişi - Kongreler Dönemi (Amasya Görüşmesi, Erzurum ve Sivas Kongreleri) | |
7 | - İstanbul'un işgali, Türk halkının tepkisi ve diğer önemli gelişmeler - Türkiye Büyük Millet Meclisinin açılışı ve özellikleri | |
8 | - Meclisin ilk faaliyetleri ve ilk kanunlar - Meclise tepkiler, dahili isyanlar, karşıt topluluklar, Milli Mücadelede basın | |
9 | ARA SINAV | |
10 | - Milli Mücadelede cepheler, güney ve güneydoğu cephesi - Milli Mücadelede cepheler, doğu cephesi ve Ermeni sorunu | |
11 | - Milli Mücadelede cepheler, Batı cephesi, ilk işgaller ve milli ordular - Düzenli ordunun kuruluşu ve milli mücadelenin finansal kaynakları | |
12 | - Sevr Anlaşması ve Türk milleti üzerindeki etkisi - Milli Mücadelede cepheler, İnönü I, İnönü II, Sakarya Savaşları ve Büyük Taarruz | |
13 | - Milli Mücadelenin siyasi tarafı, Mudanya Ateşkesi ve Lozan Barış Anlaşması, Atatürk dönemi Türk dış politikası - Siyaset, eğitim, kültür, hukuk ve sosyal alanlarda devrimler | |
14 | - Atatürk İlkeleri (Cumhuriyetçilik, Milliyetçilik, Halkçılık) - Atatürk İlkeleri (Laiklik, Devletçilik, Devrimcilik) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] http://www.aiit.sakarya.edu.tr/ |
Ders Kaynakları | 1. Kemal Atatürk, Nutuk I, II, III, İstanbul, 1967. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | ||||||
2 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||
3 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | ||||||
4 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | ||||||
5 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | ||||||
6 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | ||||||
7 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
8 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | ||||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | ||||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | ||||||
11 | Tıbbi laboratuvar ortamını ve işleyişini bilir. | ||||||
12 | Tıbbi laboratuvara gelen numuneleri; kabul etme, analiz etme, raporlama ve sonuçları iletme işlemlerini tanımlar ve yapar. | ||||||
13 | Laboratuvar hijyeni, güvenliği ve atık yönetimini açıklar. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Atatürk ilkeleri ile ilgili kaynakları tanımış olmak | |||||||||||||
2 | Osmanlı devletinde yenilik hareketlerini kavramış olmak | |||||||||||||
3 | Atatürk ilkelerinin tarihi temellerini kavramış olmak | |||||||||||||
4 | Türkiye Cumhuriyetinin devlet yapısını iyi bir şekilde kavramış olmak | |||||||||||||
5 | 21. yüzyıl'da Türklerin durumunu kavramış olmak | |||||||||||||
6 | Atatürk'ün Cumhuriyet ve barış anlayışını kavramış olmak | |||||||||||||
7 | Atatürk İlke ve İnkılaplarını kavrar. | |||||||||||||
8 | Cumhuriyetin değerini kavrar. | |||||||||||||
9 | Türk inkılâbının tarihî köklerine inerek, Atatürk inkılâplarına bilinçli bir şekilde sahip çıkar. | |||||||||||||
10 | Türk tarihinden ve Türk millî mücadelesinden aldığı güçle devletine ve milletine sahip çıkar. | |||||||||||||
11 | Cumhuriyete, lâikliğe ve Türk milletine yönelik iç ve dış tehditleri doğru bir şekilde tanıyarak, bu tehditler karşısında uyanık olur. | |||||||||||||
12 | Ülkesini, vatanını ve milletini tanıyarak, onlara uygun politikalar üreten bir şuura sahip olur. | |||||||||||||
13 | TBMM'nin kurulmasında yaşanan güçlükleri bilir. | |||||||||||||
14 | Milli Mücadelenin zorluklarını kavrar. | |||||||||||||
15 | Sevr Anlaşmasının neler getirdiğini tahlil eder. | |||||||||||||
16 | Lozan ile elde edilen kazanımları değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 25 |
2. Kısa Sınav | 25 |
3. Kısa Sınav | 25 |
1. Ödev | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
1. Final | 70 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 12 | 12 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |