Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Hastalıklar Bilgisi MYO 219 3 2 + 0 2 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. KÜBRA ÜÇGÜL
Dersi Verenler Öğr.Gör. KÜBRA ÜÇGÜL,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Temel hastalıklar hakkında genel olarak bilgi sahibi olmak.

Dersin İçeriği

Vücudumuzdaki sistemlere ait önemli hastalıkların belirti bulguları, tanı ve tedavisi

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İnsan vücudundaki çeşitli sistemlerde görülen hastalıklar hakkında bilgi sahibi olmak. Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma,
2 Hastalıkların tanı, tedavisi ve hastalıktan korunma ya da bakımı hakkında bilgi sahibi olmak Soru-Cevap, Rol Oynama, Anlatım, Beyin Fırtınası,
3 Sağlık ve hastalık kavramlarını tanımlamak
4 Sağlık ve hastalık kavramları arasındaki ilişkiyi kurmak
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Hastalıklar hakkında genel bilgiler
2 Dolaşım sistemi hastalıkları
3 Solunum sistemi hastalıkları
4 Sindirim sistemi hastalıkları
5 Kan hastalıkları
6 Üriner sistem hastalıkları
7 Endokrin sistem hastalıkları
8 Endokrin sistem hastalıkları
9 Ara Sınav
10 Eklem hastalıkları
11 Eklem Hastalıkları
12 Kulak burun boğaz hastalıkları
13 Santral sinir sistemi hastalıkları
14 Santral sinir sistemi hastalıkları
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1. Patoloji (Robins and Kumar)
2. İç hastalıkları (Ilicin)
3. Hastalıklar Bilgisi Ders Kitabı

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. X
2 İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. X
3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. X
4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. X
5 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. X
6 Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. X
7 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. X
8 Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. X
9 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. X
10 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. X
11 Tıbbi laboratuvar ortamını ve işleyişini bilir. X
12 Tıbbi laboratuvara gelen numuneleri; kabul etme, analiz etme, raporlama ve sonuçları iletme işlemlerini tanımlar ve yapar. X
13 Laboratuvar hijyeni, güvenliği ve atık yönetimini açıklar. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
1 İnsan vücudundaki çeşitli sistemlerde görülen hastalıklar hakkında bilgi sahibi olmak. 5 3 4 3 4 4 4 3 4 2 2 2 2
2 Hastalıkların tanı, tedavisi ve hastalıktan korunma ya da bakımı hakkında bilgi sahibi olmak 5 4 5 3 4 4 4 3 4 2 2 2 2
3 Sağlık ve hastalık kavramlarını tanımlamak 5 5 5 5 4 4 4 3 4 2 3 3 3
4 Sağlık ve hastalık kavramları arasındaki ilişkiyi kurmak 4 4 4 3 4 3 4 2 3 2 2 2 3
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Toplam İş Yükü 80
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,2
Dersin AKTS Kredisi 3