Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Temel Hukuk ve Sağlık Mevzuatı | FZY 209 | 3 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. AKİF GENÇ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. AKİF GENÇ, |
Dersin Yardımcıları | Ders Materyalleri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Değişen dünyada, öğrencilere, iş yaşamında uygulamaya yönelik olarak çalışanlara sağlık hukuku ve mevzuatı hakkında genel bilgi sahibi olmak isteyen bireylere, bu konu ile ilgili bilgi birikimini, en yararlı biçimde teorik ve pratik olarak aktarmaktır. |
Dersin İçeriği | Sağlık idaresi hukuku alanı ile ilgili sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak tıbbi müdahalenin hukuka uygunluk şartları hakkında donanımlı olmak. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
7 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
8 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
9 | Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
10 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
11 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
12 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
13 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
14 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel Kavramlar | |
2 | Yasal Mevzuat | |
3 | Hasta-Hekim Hakları | |
4 | Hasta-Hekim Yükümlülükleri | |
5 | Tıbbi Müdahalenin Hukuka Uygunluk Şartları | |
6 | Hekimin Sözleşmeden Kaynaklanan Hukuki Sorumluluğu | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Hekimin Sözleşme Dışı Sorumluluğu | |
9 | Sağlık Kuruluşlarının Sorumluluğu | |
10 | Tıbbi Müdahaleden Kaynaklanan Cezai Sorumluluk-I | |
11 | Tıbbi Müdahaleden Kaynaklanan Cezai Sorumluluk-2 | |
12 | Tıbbi Müdahaleden Kaynaklanan Cezai Sorumluluk-3 | |
13 | Tıbbi Müdahaleden Kaynaklanan Cezai Sorumluluk-4 | |
14 | Tıbbi Müdahaleden Kaynaklanan Cezai Sorumluluk-5 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Sağlık Hukuku ve Mevzuatı Prof. Dr. Mustafa Avcı Sümeyra Sena Kurt |
Ders Kaynakları | Ders notu, ders sunumu, video. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | |||||
2 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | X | |||||
3 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | X | |||||
4 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | X | |||||
5 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | X | |||||
7 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | X | |||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 |
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 |
3 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 |
4 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 |
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 |
6 | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 |
7 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | ||||||||||
8 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | ||||||||||
9 | Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | ||||||||||
10 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | ||||||||||
11 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 |
12 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 |
13 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 |
14 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Sözlü Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 32 | 32 |
Toplam İş Yükü | 67 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |