Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Kontakt Lens OPT 110 2 2 + 0 2 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. MURAT TEPEÇINAR
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Kontakt lens hakkında gerekli her bilginin öğrenciye aktarılması.

Dersin İçeriği

Bu ders kontakt lenslerin tiplerinden, materyallerinden, parametrelerinden ve tasarımlarından bahsedildikten sonra, özel durumlarla ilgili olanlar ele alınmıstır. Bu durumlar, Afakî (göz merceginin yoklugu), Presbiyopi ve pediatrik (bebeklik çagı ile ilgili) kontakt lensleri ve özel amaçlar için kullanılan prostetik kontakt lensleri içermektedir.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kontak lensler hakkında bilgi sahibidirler Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem,
2 Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 kontakt lensler; temel terminoloji
2 Yumuşak kontakt lens materyalleri
3 Gaz geçirgen sert kontakt lensler
4 Yumuşak kontakt lenslerin dizaynı
5 Sert gaz geçirgen lenslerin dizaynı
6 Renkli kontakt lensler
7 Prostetik kontakt lensler.
8 Torik kontakt lens çeşitleri ve tasarımları
9 Presbiyopi için lens çeşitleri ve tasarımları
10 Arasınav
11 Afakinin tanımı, ilgili lenslerin özellikleri ve tasarımları
12 Keratokonusun tanımı, verilen kontakt lenslerin özellikleri ve tasarımı
13 Ultraviyole engelleme lenslerinin özellikleri ve avantajları
14 Kontakt lens bakım sistemleri
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1- Kontakt Lensler, Yazar: Eşe Akpınar, Yayınevi: Nobel Akademik Yayıncılık

2- Moreddu R, Vigolo D, Yetisen AK. Contact Lens Technology: From Fundamentals to Applications. Adv Healthc Mater. 2019 Aug;8(15):e1900368. doi: 10.1002/adhm.201900368. Epub 2019 Jun 11. PMID: 31183972.

3-Alio JL, Plaza-Puche AB, Férnandez-Buenaga R, Pikkel J, Maldonado M. Multifocal intraocular lenses: An overview. Surv Ophthalmol. 2017 Sep-Oct;62(5):611-634. doi: 10.1016/j.survophthal.2017.03.005. Epub 2017 Mar 31. PMID: 28366683.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. X
2 İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. X
3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. X
4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. X
5 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. X
6 Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. X
7 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. X
8 Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. X
9 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. X
10 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1 Kontak lensler hakkında bilgi sahibidirler
2
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 15
2. Kısa Sınav 15
1. Ödev 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 4 4
Kısa Sınav 2 3 6
Ödev 1 3 3
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 82
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,28
Dersin AKTS Kredisi 3