Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Fizik | OPT 101 | 1 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. MURAT TEPEÇINAR |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. MURAT TEPEÇINAR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Fiziğin temel konularından mekanik hakkında bilgiler aktarmaktır. |
Dersin İçeriği | Fiziksel büyüklükler, standartlar ve birimler, vektörler ve skaler büyüklükler, newton kanunları, hareket kanunları, bir ve iki boyutta hareket, atışlar, iş-kinetik enerji, potansiyel enerji, enerji korunumu, itme momentum ve çarpışmalar. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Fiziğin temel kavram ve prensiplerini anlayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
2 | Fizik konularında düşünme ve soru sorma yeteneği kazanabilme | Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
3 | Fiziğin günlük hayattaki uygulamalarını öğrenebilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
4 | Optisyenlik programı eğitiminde gerekli görülen temel fizik kavramlarını öğrenme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
5 | |||
6 | |||
7 | |||
8 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ölçme ve boyut analizi, birimler | |
2 | Vektörler ve vektörel analizler | |
3 | Bir boyutta hareket | |
4 | Yol, hız, ivme ve hareket denklemleri | |
5 | İki boyutta hareket | |
6 | Eğik atış, dairesel hareket, (klasik)bağıl hareket | |
7 | Hareket kanunları: newton kanunları, kütle, kütle çekimi,ağırlık. | |
8 | Sürtünmeli ve sürtünmesiz hareketler. | |
9 | Dairesel hareket: düzgün ve düzgün olmayan daireselhareket, ivmeli referans sistemlerinde hareket | |
10 | Arasınav | |
11 | İş ve kinetik enerji: sabit kuvvetin yaptığı iş | |
12 | Kinetik enerji; iş-kinetik enerjiteoremi; güç; yüksek hızlarda kinetik enerji | |
13 | Enerji korunumu ve iş enerji teoremi | |
14 | Çarpışmalar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1- Serway R.A., Beichner J., Jewett J.W. 2000; Fen ve Mühendisler için Fizik, Palme Yayınevi, Ankara. 2. Bueche, J.F., Jerde, D.A., 2003; Fizik İlkeleri, Palme Yayınevi, Ankara. 2- Richards, Sears, Wehr, Zemansky, ( Çev: Domaniç, F., TACER, L., MURAT, Y., Modern Üniversite Fiziği, C.I,Çağlayan Kitabevi,İstanbul. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | ||||||
2 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||
3 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | ||||||
4 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | ||||||
5 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | ||||||
6 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | ||||||
7 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
8 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | ||||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | ||||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Fiziğin temel kavram ve prensiplerini anlayabilme | ||||||||||
2 | Fizik konularında düşünme ve soru sorma yeteneği kazanabilme | ||||||||||
3 | Fiziğin günlük hayattaki uygulamalarını öğrenebilme | ||||||||||
4 | Optisyenlik programı eğitiminde gerekli görülen temel fizik kavramlarını öğrenme | ||||||||||
5 | |||||||||||
6 | |||||||||||
7 | |||||||||||
8 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
3. Kısa Sınav | 10 |
4. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 97 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |