Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Matematik | MAT 101 | 1 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | Ön koşul yoktur. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. İBRAHİM HALİL BAYDİLEK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. İBRAHİM HALİL BAYDİLEK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Matematiğin mesleki anlamdaki önemini kavratarak, önlisans programlarını tamamlayabilmesi için gerekli matematiksel altyapıyı sağlamak. |
Dersin İçeriği | Sayılar, cebir, denklemler, oran ve orantı, geometri, trigonometri, vektörler ile matrisler - determinantlar, limit, türev, ve integrale giriş |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sayma sayıları, doğal sayılar, tam sayılar ile aritmetik işlem yapabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
2 | Rasyonel ve ondalık sayılar ile aritmetik işlem yapabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
3 | Sıralama yapabilme,sıralama aksiyomlarını kullanabilme,sayı aralıklarını kullanabilme,sayıların mutlak değerini hesaplayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
4 | Bir reel sayının üssünü, kökünü ve bunlar üzerindeki işlemleri yapabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
5 | Bir reel sayının üssünü, kökünü ve bunlar üzerindeki işlemleri yapabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
6 | Polinomlar ile işlem yapabilme,polinomları çarpanlara ayırabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
7 | Rasyonel ifadeleri en sade hale getirebilme,doğru ve ters orantı kurabilme,ortalama hesaplayabilme,yüzde hesaplarını yapabilme,olasılık hesaplayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
8 | Denklem çözümlerinde kullanılan temel özdeşlikleri öğrenebilme,Birinci ve İkinci derece bir bilinmeyenli denklemler ile birinci dereceden iki bilinmeyenli denklemleri çözebilme, Birinci ve İkinci derece denklem ve eşitsizlikleri çözebilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
9 | Birinci ve İkinci derece denklem ve eşitsizlikleri çözebilme,matris ve determinant kullanarak denklem çözebilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
10 | Bağıntı ve Fonksiyon kavramlarını öğrenme, | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
11 | Bir fonksiyonun tanım ve değer kümesini bulabilme,Fonksiyonların temel özelliklerin öğrenerek bunları grafik çizimlerinde kullanabilme, Fonksiyon üzerinde işlemler yapabilme ve tersini bulabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
12 | Geometrik şekiller hakkında genel bilgilere sahip olma | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
13 | Trigonometrik bağıntılarla işlem yapabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
14 | Türev ve İntegral kavramlarını anlayarak bunların basit mesleki uygulamalarını yapabilme. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sayı kümeleri,tam sayılar ve dört işlem | |
2 | Sayı kümeleri,rasyonel sayılar ve dört işlem | |
3 | Sıralamalar,aksiyomlar,aralıklar,mutlak değer | |
4 | Üslü,köklü ifadeler | |
5 | Üslü,köklü ifadeler | |
6 | Polinomlar,çarpanlara ayırma | |
7 | Sadeleştirmeler,oran-orantı,ortalamalar,yüzde hesapları,olasılık hesapları | |
8 | Denklemler ve eşitsizlikler | |
9 | Denklemler,matris-determinant | |
10 | ARA SINAV | |
11 | Kümeler,fonksiyonlar | |
12 | Fonksiyonlar,grafikler,geometrik şekiller | |
13 | Trigonometri | |
14 | Limit, türev ve integrale giriş |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1]Mustafa Balcı,Temel Matematik Meslek Yüksek okulu ve Teknik Eğitim Fakülteleri için,İstanbul,2012 |
Ders Kaynakları | [2]Engin Bozacı, Sinan Çevik, Genel Matematik 1 Meslek Yüksekokulları İçin Matematik ve Çözümleri, Ankara, 2009 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | |||||
2 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | X | |||||
3 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | X | |||||
4 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | X | |||||
5 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | X | |||||
7 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | X | |||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sayma sayıları, doğal sayılar, tam sayılar ile aritmetik işlem yapabilme | ||||||||||
2 | Rasyonel ve ondalık sayılar ile aritmetik işlem yapabilme | ||||||||||
3 | Sıralama yapabilme,sıralama aksiyomlarını kullanabilme,sayı aralıklarını kullanabilme,sayıların mutlak değerini hesaplayabilme | ||||||||||
4 | Bir reel sayının üssünü, kökünü ve bunlar üzerindeki işlemleri yapabilme | ||||||||||
5 | Bir reel sayının üssünü, kökünü ve bunlar üzerindeki işlemleri yapabilme | ||||||||||
6 | Polinomlar ile işlem yapabilme,polinomları çarpanlara ayırabilme | ||||||||||
7 | Rasyonel ifadeleri en sade hale getirebilme,doğru ve ters orantı kurabilme,ortalama hesaplayabilme,yüzde hesaplarını yapabilme,olasılık hesaplayabilme | ||||||||||
8 | Denklem çözümlerinde kullanılan temel özdeşlikleri öğrenebilme,Birinci ve İkinci derece bir bilinmeyenli denklemler ile birinci dereceden iki bilinmeyenli denklemleri çözebilme, Birinci ve İkinci derece denklem ve eşitsizlikleri çözebilme | ||||||||||
9 | Birinci ve İkinci derece denklem ve eşitsizlikleri çözebilme,matris ve determinant kullanarak denklem çözebilme | ||||||||||
10 | Bağıntı ve Fonksiyon kavramlarını öğrenme, | ||||||||||
11 | Bir fonksiyonun tanım ve değer kümesini bulabilme,Fonksiyonların temel özelliklerin öğrenerek bunları grafik çizimlerinde kullanabilme, Fonksiyon üzerinde işlemler yapabilme ve tersini bulabilme | ||||||||||
12 | Geometrik şekiller hakkında genel bilgilere sahip olma | ||||||||||
13 | Trigonometrik bağıntılarla işlem yapabilme | ||||||||||
14 | Türev ve İntegral kavramlarını anlayarak bunların basit mesleki uygulamalarını yapabilme. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
3. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |