| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Beden Eğitimi ve Vücut Geliştirme I | IAY 105 | 1 | 2 + 1 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. OĞUZHAN YILDIZ |
| Dersi Verenler | Öğr.Gör. OĞUZHAN YILDIZ, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
| Dersin Amacı | Beden eğitimi ve sporun insan organizması üzerindeki etkilerini ayırt etmek, fiziksel uygunluğun temel konularını öğrencilere öğretip uygulamalarının yapılmasını sağlamak, kondisyonel ve motorik özellikleri ayırt etmek amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği | Fiziksel uygunluğun önemi ve ilgili kavramları anlamak, Fiziksel Uygunluğun; Beslenme ilişkisini, Sağlıkla İlişkisini, Dolaşım sistemi arasındaki ilişkiyi, Solunum sistemi arasındaki ilişkiyi ve Kas gelişimi arasındaki ilişkiyi anlamak, Fiziksel uygunluğu geliştirmek ve korunmak için temel antrenman metotlarını uygulamak. |
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Fiziksel Uygunluk ile Fiziksel Aktivite Arasındaki İlişkiyi Anlar ve Önemini Kavrayıp Kullanır | Problem Çözme, Grupla Çalışma, | Çoktan Seçmeli Testler, |
| 2 | Fiziksel Uygunluk ve Beslenme İlişkisini Bilir | Anlatım, Bireysel Çalışma, | |
| 3 | Fiziksel Aktivite ve Sağlık İlişkisini Bilir | Anlatım, | |
| 4 | Fiziksel Aktivitenin Dolaşım Sistemine Etkisini Bilir | Anlatım, | |
| 5 | Fiziksel Aktivitenin Solunum Sistemine Etkisini Bilir | Anlatım, | |
| 6 | Fiziksel Aktivite ve Kas Gelişimine Etkisini Bilir | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, | Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
| 7 | Fiziksel Uygunluğunu Geliştirir ve Korumak İçin Temel Antrenman Metotlarını Uygular | Anlatım, | |
| 8 | Fiziksel Uygunluğunun Değerlendirilmesinde Kullanılan Ölçüm Yöntemlerini Bilir | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, | Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş, Amaç ve Öğrenim Hedefleri, Beden Eğitiminin Tanımı Sporun Tanımı | |
| 2 | Fiziksel Uygunluğun Önemi | |
| 3 | Fiziksel Aktivite ve Sağlık İlişkisi | |
| 4 | Fiziksel Uygunluk ve Beslenme İlişkisi | |
| 5 | Fiziksel Aktivitenin Solunum Sistemine Etkisi | |
| 6 | Fiziksel Uygunluğun Dolaşım Sistemine Etkisi | |
| 7 | Fiziksel Aktivitenin Kaslara Olan Etkisi | |
| 8 | Fiziksel Uygunluğun Geliştirilmesi, Antrenman metotlarını tanımak ve uygulamak | |
| 9 | Fiziksel Uygunluğu Geliştirmek ve Koruma Metotları | |
| 10 | Yıl içi Sınavı | |
| 11 | Fiziksel Uygunluğun Değerlendirilmesi, Değerlenmede kullanılan ölçüm yöntemleri | |
| 12 | Fiziksel Uygunluk Özellikleri, Paramedik mesleğine göre fiziksel özelliklerin önemi | |
| 13 | Fiziksel Uygunluğun Geliştirilmesi | |
| 14 | Alan Uygulaması, Genel Kuvvet Çalışmaları |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | [1]Muratlı, S., Kalyoncu, O. ve Şahin, G; Antrenman ve Müsabaka, Atölye Ofset, 3. Baskı, 2011. İstanbul |
| Ders Kaynakları | [2] Urartu, Ü; Voleybol Teknik – Taktik – Kondisyon, İnkılap Kitapevi, 3. Baskı, 2006, Ankara |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | |||||
| 2 | iş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | X | |||||
| 3 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | ||||||
| 4 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | ||||||
| 5 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | ||||||
| 6 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | ||||||
| 7 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
| 8 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | ||||||
| 9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | ||||||
| 10 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | ||||||
| 11 | Temel ve ileri yaşam desteği konusunda açıklar ve uygular. | X | |||||
| 12 | Acil sağlık hizmetlerinin sunumunda kullanılan ekipmanları tanımlar ve kullanır. | X | |||||
| 13 | Acil sağlık hizmetlerinin sunumunda kendinin, hastanın ve olay yerinin güvenliğini sağlar ve yönetir. | X | |||||
| 14 | Acil sağlık hizmetlerine yönelik yasal mevzuatları açıklar. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Fiziksel Uygunluk ile Fiziksel Aktivite Arasındaki İlişkiyi Anlar ve Önemini Kavrayıp Kullanır | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
| 2 | Fiziksel Uygunluk ve Beslenme İlişkisini Bilir | 5 | 5 | 5 | |||||||||||
| 3 | Fiziksel Aktivite ve Sağlık İlişkisini Bilir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
| 4 | Fiziksel Aktivitenin Dolaşım Sistemine Etkisini Bilir | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||
| 5 | Fiziksel Aktivitenin Solunum Sistemine Etkisini Bilir | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||
| 6 | Fiziksel Aktivite ve Kas Gelişimine Etkisini Bilir | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||
| 7 | Fiziksel Uygunluğunu Geliştirir ve Korumak İçin Temel Antrenman Metotlarını Uygular | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
| 8 | Fiziksel Uygunluğunun Değerlendirilmesinde Kullanılan Ölçüm Yöntemlerini Bilir | 5 | 5 | 5 | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Kısa Sınav | 20 |
| 1. Ara Sınav | 80 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 103 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,12 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||