Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Dijital Demokrasi | HUK 477 | 7 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ALPER IŞIK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Cemre Edip YALÇIN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Teknoloji ve demokrasi arasındaki etkileşimi kavramak |
Dersin İçeriği | Teknoloji ve demokrasi arasındaki etkileşimi kavramak, tartışmak ve gelişmeleri takip etmek |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Teknoloji ve demokrasi arasındaki etkileşimi kavramak | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Demokrasi Teorisi ve Tarihsel Gelişim | Alper IŞIK, Dijital Demokrasi, ilgili bölümler |
2 | Demokrasi Türleri | Alper IŞIK, Dijital Demokrasi, ilgili bölümler |
3 | Dijital Çağ ve İnternet Kavramları | Alper IŞIK, Dijital Demokrasi, ilgili bölümler |
4 | Dijital Çağın Potansiyeli | Alper IŞIK, Dijital Demokrasi, ilgili bölümler |
5 | Dijitalleşmenin Demokrasiye Etkileri | Alper IŞIK, Dijital Demokrasi, ilgili bölümler |
6 | Dijitalleşmenin Temel Haklara Etkisi | Alper IŞIK, Dijital Demokrasi, ilgili bölümler |
7 | Dijital Demokrasinin Unsurları | Alper IŞIK, Dijital Demokrasi, ilgili bölümler |
8 | Sınav | Alper IŞIK, Dijital Demokrasi, ilgili bölümler |
9 | Siyasal Katılım Bağlamında E-Oy ve Uygulamaları | Alper IŞIK, Dijital Demokrasi, ilgili bölümler |
10 | Sosyal Medyada Siyasal Örgütlenme | Alper IŞIK, Dijital Demokrasi, ilgili bölümler |
11 | E-Siyasi Partiler | Alper IŞIK, Dijital Demokrasi, ilgili bölümler |
12 | E-Devlet Hizmetleri | Alper IŞIK, Dijital Demokrasi, ilgili bölümler |
13 | Türkiye'de Dijital Demokrasi Araçları | Alper IŞIK, Dijital Demokrasi, ilgili bölümler |
14 | Türkiye'nin Dijital Demokrasi Hedefleri | Alper IŞIK, Dijital Demokrasi, ilgili bölümler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Alper IŞIK, Dijital Demokrasi, On İki Levha Yayıncılık, İstanbul, 2020. |
Ders Kaynakları | Alper IŞIK, Dijital Demokrasi, On İki Levha Yayıncılık, İstanbul, 2020. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlgili hukuk dalının temel kavramlarında temel bilgileri anlama ve kullanabilme, değerlendirme ve yorum yapabilme, ekonomik gelişmeleri analiz edebilme, mali konularda görüş bildirebilme, çeşitli mali sorunlar karşısında çözüm getirebilme becerisi kazanma | X | |||||
2 | Hukuk sistemlerine, kurallarına ve yorum yöntemlerine ilişkin teorik bilgilere sahip olma ve bu konuda analiz yapabilme | X | |||||
3 | İlgili hukuk dalına ait süreçlerine ilişkin teorik ve hukuki bilgilere sahip ve bunları çalışma ortamında kullanabilme, yaptırım işlemleri, hukuk kuramlarının yürürlüğe girmesi ve uygulanması konularında temel bilgilere sahip olma | X | |||||
4 | İyiniyet, dürüstlük gibi konulara hâkim olma ve bunları yorumlayabilme | X | |||||
5 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; yeterli düzeyde genel hukuk bilgisine sahip olma | X | |||||
6 | Hukuki ve normatif araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilen ve doğru tahminlerde bulunabilen, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulunduran, stratejik yaklaşım geliştirebilme | X | |||||
7 | Liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olma | X | |||||
8 | Bir yabancı dilde bilgi sahibi olup, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme | ||||||
9 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | X | |||||
10 | İlgili hukuk alanında kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olma ve gerekli yazılımları kullanabilme becerisini gösterme | X | |||||
11 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olma, bilgilerini ve düşüncelerini başkalarına iletebilme, ikna gücü yüksek, eleştirel düşünebilme, alternatif çözümler üretebilme, ve bilgileri analiz etme becerisine sahip, inisiyatif kullanabilme becerisine sahip olma | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Teknoloji ve demokrasi arasındaki etkileşimi kavramak |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 5 | 70 |
Toplam İş Yükü | 70 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |