Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Hukuk Başlangıcı I | HUK 101 | 1 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yok. |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok. |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. ÜMRAN KARABULUT |
Dersi Verenler | Arş.Gör.Dr. ÜMRAN KARABULUT, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Yusuf Umur Çil |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Hukuk fakültesi birinci sınıf öğrencilerinin hukukun temel özelliklerini tanıması, hukukun temel kavram ve kurumları hakkında bilgi sahibi olması. |
Dersin İçeriği | Hukuk Diğer Normatif Sistemlerden Farklı Kılan Yönler Hukuk Sistemleri Kamu Hukuku-Özel Hukuk Ayrımı Hukuk Dalları Yargı Teşkilatı Hukukun Asli ve Tali Kaynakları Hukuk Kurallarının Uygulanmasına Dair Temel Prensipler Hak Kavramı (Kamusal ve Özel Haklar) |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Hukuku diğer normatif düzenlerden ayırabilir | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Kamu hukukunun ve özel hukukun branşlarını ayırt edebilir | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Kamu hukukunun ve özel hukukun temel kavramlarına hakim olur | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Hukukun birincil ve ikincil kaynaklarını tanır | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Hukukun uygulanmasının temel prensiplerini öğrenir | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | “HUKUK NEDİR?” Onu diğer normatif sistemlerden (ahlak, din, örf ve adet) farklı kılan yönleri-1 | |
2 | “HUKUK NEDİR?” Onu diğer normatif sistemlerden (ahlak, din, örf ve adet) farklı kılan yönleri-2 | |
3 | “HUKUK SİSTEMİ VE KAMU HUKUKU-ÖZEL HUKUK AYRIMI”-1 | |
4 | “HUKUK SİSTEMİ VE KAMU HUKUKU-ÖZEL HUKUK AYRIMI”-2 | |
5 | KAMU HUKUKU VE ÖZEL HUKUK AYRIMI BAĞLAMINDA HUKUK BRANŞLARI-1 | |
6 | KAMU HUKUKU VE ÖZEL HUKUK AYRIMI BAĞLAMINDA HUKUK BRANŞLARI-2 | |
7 | “YARGI (MAHKEME) TEŞKİLATI”-1 | |
8 | Ara Sınav | |
9 | “YARGI (MAHKEME) TEŞKİLATI”-2 | |
10 | “HUKUKUN KAYNAKLARI”-1 | |
11 | “HUKUKUN KAYNAKLARI”-2 | |
12 | HUKUKUN SİSTEMİK YAPISI VE HUKUK KURALLARININ UYGULANMASINA DAİR TEMEL PRENSİPLER-1 | |
13 | HUKUKUN SİSTEMİK YAPISI VE HUKUK KURALLARININ UYGULANMASINA DAİR TEMEL PRENSİPLER-2 | |
14 | “HAK KAVRAMI” |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yok. |
Ders Kaynakları | Kemal Gözler, Hukuka Giriş, Ekin Yayınevi. Yasemin Işıktaç, Hukuk Başlangıcı, Filiz Kitabevi. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlgili hukuk dalının temel kavramlarında temel bilgileri anlama ve kullanabilme, değerlendirme ve yorum yapabilme, ekonomik gelişmeleri analiz edebilme, mali konularda görüş bildirebilme, çeşitli mali sorunlar karşısında çözüm getirebilme becerisi kazanma | X | |||||
2 | Hukuk sistemlerine, kurallarına ve yorum yöntemlerine ilişkin teorik bilgilere sahip olma ve bu konuda analiz yapabilme | X | |||||
3 | İlgili hukuk dalına ait süreçlerine ilişkin teorik ve hukuki bilgilere sahip ve bunları çalışma ortamında kullanabilme, yaptırım işlemleri, hukuk kuramlarının yürürlüğe girmesi ve uygulanması konularında temel bilgilere sahip olma | X | |||||
4 | İyiniyet, dürüstlük gibi konulara hâkim olma ve bunları yorumlayabilme | X | |||||
5 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; yeterli düzeyde genel hukuk bilgisine sahip olma | X | |||||
6 | Hukuki ve normatif araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilen ve doğru tahminlerde bulunabilen, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulunduran, stratejik yaklaşım geliştirebilme | X | |||||
7 | Liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olma | X | |||||
8 | Bir yabancı dilde bilgi sahibi olup, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme | ||||||
9 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | X | |||||
10 | İlgili hukuk alanında kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olma ve gerekli yazılımları kullanabilme becerisini gösterme | X | |||||
11 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olma, bilgilerini ve düşüncelerini başkalarına iletebilme, ikna gücü yüksek, eleştirel düşünebilme, alternatif çözümler üretebilme, ve bilgileri analiz etme becerisine sahip, inisiyatif kullanabilme becerisine sahip olma | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Hukuku diğer normatif düzenlerden ayırabilir | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 1 | 0 | 2 | 1 | 0 |
2 | Kamu hukukunun ve özel hukukun branşlarını ayırt edebilir | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 1 | 0 | 2 | 0 | 0 |
3 | Kamu hukukunun ve özel hukukun temel kavramlarına hakim olur | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 1 | 0 | 1 | 0 | 1 |
4 | Hukukun birincil ve ikincil kaynaklarını tanır | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 1 | 0 | 2 | 0 | 1 |
5 | Hukukun uygulanmasının temel prensiplerini öğrenir | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 1 | 0 | 2 | 1 | 1 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 3 | 2 | 6 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 251 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 10,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |