Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Prıncıples Of Marketıng | ISL 110 | 2 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. EMRE YILDIRIM |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Pazarlamanın temel ilkelerinin öğrencilere tanıtılması ve pazarlamanın günlük yaşamdaki rolüne ilişkin farkındalık yaratma |
Dersin İçeriği | Pazarlamanın tanımı ve pazarlama ile yakından ilgili olan satış, reklam, dağıtım vb. kavramlar arasındaki farkın ortaya konması, pazar çevresi, tüketici davranışları, pazarlama araştırması, pazarı tanıma ve anlama (pazar bölümleme), hedef pazar seçimi, pazarlama karması ve başlıca pazarlama uygulamalarına ve pazarlamanın kapsamına ilişkin konuların tartışılması |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Pazarlama kavramının tanımı yapabilme ve ilgili diğer kavramlardan farkını ifade edebilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Pazar çevresi kavramını anlama ve uygulamada pazar çevresi unsurlarını gösterebilme | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Tüketici kavranımı tanımlama ve tüketici davranışları hakkında bilgi sahibi olma | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Pazarı tanımlama (pazar bölümleme) ve hedef pazar seçimi | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Pazarlama karması kavramını tanımlama ve çeşitli bağlamlar için karma oluşturabilme | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Pazarlama ile ilgili temel kavramların aktarılması | |
2 | Müşteri değeri yaratma | |
3 | İşletmenin pazarlama stratejisini oluşturma | |
4 | İşletmenin pazarlama stratejisini oluşturma | |
5 | Pazarlama çevresini analiz etme | |
6 | Müşterileri anlamada pazarlama bilgi sistemini yönetme | |
7 | Müşterileri anlamada pazarlama bilgi sistemini yönetme | |
8 | Ara sınav | |
9 | Hedef kitle için müşteri değeri yaratma | |
10 | Ürün, hizmet ve marka | |
11 | Fiyatlandırma | |
12 | Dağıtım ve pazarlama kanalları | |
13 | Tutundurma | |
14 | Öğrenci sunumları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Principles of Marketing (15th Edition) - Philip Kotler & Gary Armstrong |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | X | |||||
2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | X | |||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | X | |||||
4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | X | |||||
5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | X | |||||
6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | X | |||||
8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | X | |||||
9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Pazarlama kavramının tanımı yapabilme ve ilgili diğer kavramlardan farkını ifade edebilme | |||||||||
2 | Pazar çevresi kavramını anlama ve uygulamada pazar çevresi unsurlarını gösterebilme | |||||||||
3 | Tüketici kavranımı tanımlama ve tüketici davranışları hakkında bilgi sahibi olma | |||||||||
4 | Pazarı tanımlama (pazar bölümleme) ve hedef pazar seçimi | |||||||||
5 | Pazarlama karması kavramını tanımlama ve çeşitli bağlamlar için karma oluşturabilme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 45 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 35 |
Toplam | 100 |
1. Final | 45 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 55 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ödev | 1 | 1 | 1 |
Sözlü Sınav | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 5 | 10 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Toplam İş Yükü | 96 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |