Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Consumer Behavıor | ISL 211 | 3 | 3 + 0 | 3 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. YUSUF ARSLAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. YUSUF ARSLAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | The aim of this course is to provide graduate students with theoretical and practical information about consumer behavior, which is the most dynamic aspect of marketing science. Examining how consumer behavior is formed and under the influence of which factors, explaining the role and importance of consumer behavior while developing marketing strategies of businesses are sub-objectives of the course. |
Dersin İçeriği | In this course, the role and importance of consumer behavior in marketing, the characteristics of consumer behavior, consumer behavior models, various factors affecting consumer behavior will be discussed. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Identify the major influences in consumer behaviour | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Distinguish between different consumer behaviour influences and their relationships | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, Anlatım, | |
3 | Establish the relevance of consumer behaviour theories and concepts to marketing decisions | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, Anlatım, | |
4 | Implement appropriate combinations of theories and concepts | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Recognise social and ethical implications of marketing actions on consumer behaviour | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
6 | Use most appropriate techniques to apply market solutions | Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Rol Oynama, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Buying, Having, Being. | Consumer Behavior-Buying, Having, and Being (Solomon) |
2 | Decision Making | Consumer Behavior-Buying, Having, and Being (Solomon) |
3 | Learning | Consumer Behavior-Buying, Having, and Being (Solomon) |
4 | Perception | Consumer Behavior-Buying, Having, and Being (Solomon) |
5 | Attitudes | Consumer Behavior-Buying, Having, and Being (Solomon) |
6 | The self | Consumer Behavior-Buying, Having, and Being (Solomon) |
7 | Consumer Identity - 1 | Consumer Behavior-Buying, Having, and Being (Solomon) |
8 | Consumer Identity - 2 | Consumer Behavior-Buying, Having, and Being (Solomon) |
9 | Cultural Influences | Consumer Behavior-Buying, Having, and Being (Solomon) |
10 | Consumer and Social Well-Being | Consumer Behavior-Buying, Having, and Being (Solomon) |
11 | The Self | Consumer Behavior-Buying, Having, and Being (Solomon) |
12 | Buying and Disposing | Consumer Behavior-Buying, Having, and Being (Solomon) |
13 | Networked Consumer Behavior | Consumer Behavior-Buying, Having, and Being (Solomon) |
14 | Seminar | Consumer Behavior-Buying, Having, and Being (Solomon) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Solomon, Michael R - Consumer Behavior-Buying, Having, and Being (Pearson) |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | ||||||
2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | ||||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | ||||||
4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | ||||||
5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | ||||||
6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | ||||||
8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | ||||||
9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Identify the major influences in consumer behaviour | |||||||||
2 | Distinguish between different consumer behaviour influences and their relationships | |||||||||
3 | Establish the relevance of consumer behaviour theories and concepts to marketing decisions | |||||||||
4 | Implement appropriate combinations of theories and concepts | |||||||||
5 | Recognise social and ethical implications of marketing actions on consumer behaviour | |||||||||
6 | Use most appropriate techniques to apply market solutions |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|