Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Technology Management | ISL 451 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Teknoloji yönetimi kavramını tanımlar | Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Teknoloji transferinde etkili olan faktörleri belirler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
3 | Teknoloji planlamasını yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, | |
4 | Teknolojinin nasıl bir stratejik araç olacağını betimler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
5 | Teknoloji stratejilerini sınıflandırır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Teknoloji Yönetimi ile İlgili Temel Kavramlar | Ders kitabının ilgili kısmının gözden geçirilmesi |
2 | Teknolojinin sınıflandırılması | Ders kitabının ilgili kısmının gözden geçirilmesi |
3 | Yönetim ve teknoloji yönetimi | Ders kitabının ilgili kısmının gözden geçirilmesi |
4 | Teknoloji çeşitleri | Ders kitabının ilgili kısmının gözden geçirilmesi |
5 | Teknoloji stratejileri | Ders kitabının ilgili kısmının gözden geçirilmesi |
6 | Teknoloji planlama yöntemleri | Ders kitabının ilgili kısmının gözden geçirilmesi |
7 | Teknoloji transferi | Ders kitabının ilgili kısmının gözden geçirilmesi |
8 | Teknoloji transferi | Ders kitabının ilgili kısmının gözden geçirilmesi |
9 | Ara sınav | Ders kitabının ilgili kısmının gözden geçirilmesi |
10 | Teknoloji Üretimi ve Ar-Ge Çalışmaları | Ders kitabının ilgili kısmının gözden geçirilmesi |
11 | Teknoloji Üretimi ve Ar-Ge Çalışmaları | Ders kitabının ilgili kısmının gözden geçirilmesi |
12 | Bilim ve Teknoloji Politikaları, | Ders kitabının ilgili kısmının gözden geçirilmesi |
13 | Teknoparklar | Ders kitabının ilgili kısmının gözden geçirilmesi |
14 | Sınıf içi sunumular | Ders kitabının ilgili kısmının gözden geçirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Robert A. Burgelman, Clayton M. Christensen, Steven C. Wheelwright, (2008), Strategic Management of Technology and Innovation, Mc-Graw Hill . |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | X | |||||
2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | X | |||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | X | |||||
4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | X | |||||
5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | X | |||||
6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | X | |||||
8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | X | |||||
9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Teknoloji yönetimi kavramını tanımlar | |||||||||
2 | Teknoloji transferinde etkili olan faktörleri belirler | |||||||||
3 | Teknoloji planlamasını yapar | |||||||||
4 | Teknolojinin nasıl bir stratejik araç olacağını betimler | |||||||||
5 | Teknoloji stratejilerini sınıflandırır |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 80 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 134 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |