| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| System Analysıs and Desıgn For Corporatıons | ISL 348 | 6 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Explaining what is system and gaining familarity with the terminology | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
| 2 | Systems analysis and breakdown of a system into smaller components | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
| 3 | Interpreting the stages of new system development | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
| 4 | Describing and recognizing system development stages and techniques | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
| 5 | Applying learnings to a real-life project | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
| 6 | Comparing system analysis and design steps |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Modern Systems Analysis and Design | |
| 2 | Information Systems Capabilities | |
| 3 | Identifying Information System Projects | |
| 4 | Systems Development Methodologies | |
| 5 | Project proposal presentations * | |
| 6 | The Systems Analysis Process | |
| 7 | The Systems Analysis Techniques | |
| 8 | Midterm | |
| 9 | Process Modeling | |
| 10 | Data Modeling | |
| 11 | System Design | |
| 12 | Information System Project Management | |
| 13 | Final Project Presentations * | |
| 14 | Final Project Presentations * |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | System Analysis and Design, Kenneth E. Kendall & Julie e. Kendall, Prentice Hall, 2002 Modern Systems Analysis and Design, J.S.Valacich&J.F. George & J. Hoffer, Prentice Hall Systems Analysis and Design Methods, Jeffrey L. Whitten, Lonnie D. Bentley & Kevin Dittman Systems Analysis and Design for the Global Enterprise, Lonnie D. Bentley & Jeffrey L. Whitten |
| Ders Kaynakları | Case Studies |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | X | |||||
| 2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | X | |||||
| 3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | X | |||||
| 4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | X | |||||
| 5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | X | |||||
| 6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
| 7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | X | |||||
| 8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | X | |||||
| 9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Explaining what is system and gaining familarity with the terminology | |||||||||
| 2 | Systems analysis and breakdown of a system into smaller components | |||||||||
| 3 | Interpreting the stages of new system development | |||||||||
| 4 | Describing and recognizing system development stages and techniques | |||||||||
| 5 | Applying learnings to a real-life project | |||||||||
| 6 | Comparing system analysis and design steps |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Ödev | 10 |
| 2. Ödev | 10 |
| 3. Ödev | 10 |
| 4. Ödev | 10 |
| 5. Ödev | 10 |
| 6. Ödev | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 7 | 14 |
| Sözlü Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Proje / Tasarım | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 134 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,36 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||