Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Personal Achıevement Technıques | ISL 338 | 6 | 2 + 0 | 2 | 5 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kişisel hayat planı yapabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Bireysel kariyer planı çıkarabilir ve kişisel swot analizi yapabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Verimli çalışmanın nasıl olması gerektiğini bilir ve uygular. | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Özgeçmişini uygun bir şekilde hazırlayabilir ve mülkatta dikkat edilmesi gereken hususları bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
5 | Etkin dinleme ve not tutmanın nasıl olması gerektiğini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
6 | Sunum tekniklerini ve toplantının nasıl yürütülmesi gerektiğini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
7 | Stresle nasıl mücadele edilir ve kişisel düzeyde stresle mücadel tekniklerini uygulayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş-Dönemin Tanıtılması, Ders Materyalinin Duyurulması | |
2 | Kişisel Hayat Planı 1 | Önemli İşlere Öncelik Verme, Stephen Covey, Varlık Yayınları |
3 | Kişisel Hayat Planı 2 | Önemli İşlere Öncelik Verme, Stephen Covey, Varlık Yayınları |
4 | Bireysel Kariyer Planı-Kişisel Swot Analizi | Nihat Erdoğmuş, Kariyer Geliştirme Kuram ve Uygulama, Nobel Yayınları, 2003 |
5 | Verimli Çalışma Teknikleri | Acar Baltaş, Üstün Başarı, Remzi Kitabevi |
6 | CV Hazırlama | İlgili Makaleler |
7 | Mülakatta Başarı | Canan Çetin Gürer, Personel Seçiminde Görüşme, Çağlayan Kitabevi, 1990 |
8 | Arasınav | |
9 | Etkili Dinleme ve Not Tutma | Acar Baltaş, Üstün Başarı, Remzi Kitabevi |
10 | İletişim Becerileri | Ayşe Bilge Dicleli ve Serra Akkaya, Konuşa Konuşa İletişimin Sırları, Mess Yayınları, 2000 |
11 | Toplantı Yönetimi ve Sunum Teknikleri | İlgili Makaleler |
12 | Stres Yönetimi | Sakin ol Sinirlerine Hakim Ol, Mess Yayınları |
13 | Kişisel Başarı Hikayeleri 1 | |
14 | Kişisel Başarı Hikayeleri 2 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Etkili İnsanların 7 Alışkanlığı, Stephen Covey, Varlık Yayınları |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | X | |||||
2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | X | |||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | X | |||||
4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | X | |||||
5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | X | |||||
6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | X | |||||
8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | X | |||||
9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kişisel hayat planı yapabilir. | |||||||||
2 | Bireysel kariyer planı çıkarabilir ve kişisel swot analizi yapabilir. | |||||||||
3 | Verimli çalışmanın nasıl olması gerektiğini bilir ve uygular. | |||||||||
4 | Özgeçmişini uygun bir şekilde hazırlayabilir ve mülkatta dikkat edilmesi gereken hususları bilir. | |||||||||
5 | Etkin dinleme ve not tutmanın nasıl olması gerektiğini kavrar. | |||||||||
6 | Sunum tekniklerini ve toplantının nasıl yürütülmesi gerektiğini bilir. | |||||||||
7 | Stresle nasıl mücadele edilir ve kişisel düzeyde stresle mücadel tekniklerini uygulayabilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
2. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 2 | 7 | 14 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 135 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |