Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Envıronmental Accountıng | ISL 329 | 6 | 2 + 0 | 2 | 5 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | The concept of the environment, environmental issues and identifies the causes. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Determine the relationship of environmental costs and accounting | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | identifies environmental issues within the framework of general accounting model. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | extended the general accounting model (environmental accounting), identifes the framework the environmental issues | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | implements environmental accounting system | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Introduction, What is Environmental Accounting? | |
2 | Basic Environmental Accounting Elements | |
3 | Environmental Conservation Cost | |
4 | Environmental Conservation Benefit | |
5 | Economic Benefit Associated with Environmental Conservation Activities | |
6 | Treatment of Consolidated Environmental Accounting | |
7 | Disclosure of Environmental Accounting Information | |
8 | Application in Internal Management | |
9 | Mid-term Exam | |
10 | Indicators for Analysis Using Environmental Accounting Data | |
11 | Environmental Accounting Disclosure Format and Internal Management Tables | |
12 | Disclosure of Environmental Accounting Information | |
13 | revision of the term | |
14 | revision of the term |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | X | |||||
2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | X | |||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | X | |||||
4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | X | |||||
5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | X | |||||
6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | X | |||||
8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | X | |||||
9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | The concept of the environment, environmental issues and identifies the causes. | |||||||||
2 | Determine the relationship of environmental costs and accounting | |||||||||
3 | identifies environmental issues within the framework of general accounting model. | |||||||||
4 | extended the general accounting model (environmental accounting), identifes the framework the environmental issues | |||||||||
5 | implements environmental accounting system |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 90 |
1. Ödev | 4 |
1. Sözlü Sınav | 3 |
2. Sözlü Sınav | 3 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ödev | 1 | 12 | 12 |
Sözlü Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 129 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |